‘Yürüyen portreler’ izleyiciyle buluştu

“Müze Eğitimi ve Uygulamaları” dersi kapsamında final projesi olarak 36 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilen performans, 26 Aralık 2018 Çarşamba günü izleyiciyle buluştu.

‘Yürüyen portreler’ izleyiciyle buluştu

Her bir öğrenci, araştırmaları sonucunda, yerli ve yabancı ressamların yaptıkları portre resimleri inceleyerek kendilerine en çok benzeyen portreyi bularak canlandırmak üzere hazırlıklarını tamamladılar.

6vxdvd,.jpg

Öğrenciler, canlandırdıkları resimler ve ressamlarıyla ilgili bilgiler toplayarak bu bilgiler içinden belirledikleri bir kelimeyi seçerek çerçevelerinin üzerine yapıştırdılar. Bu kelimeler, izleyicilerin resimlerle konuşmalarını sağlayan şifreler oldu.

Tüm öğrenciler hazırlandıkları atölyeden çıkarak koridorlardan geçtikten binanın girişindeki orta alanda dikdörtgen biçiminde dizildiler ve bir portre müzesi oluşturdular.

yürüyen portreler ile ilgili görsel sonucu

Her öğrenci kendi canlandırdığı portrenin duruşunu aldı ve donarak bekledi. İzleyiciler ise etkinliğin yönergesini okuduktan sonra portre müzesini gezmeye başladılar.

Bilgi almak istedikleri resmin üzerinde yazan şifreyi söylediklerinde, resimler (öğrenciler) kendilerini ve ressamlarını anlatmaya başlayarak izleyicilerle iletişime geçtiler. Etkileşimli bir portre müzesi deneyimi yaşayan izleyiciler, klasik müze kalıpları dışında, bir performans şeklinde planlanan müze uygulamasıyla karşılaşarak gerekli bilgileri birebir resimlerin kendisinden dinlediler.

sdfsdf.jpg

Yurt dışındaki bir sokak festivalinde gerçekleştirilen kostüm yürüyüşünden ilham alınarak derse uyarlanan bu performans dahilinde, Vincent Van Gogh, Johannes Vermeer, William Adolphe Bouguerau, Pablo Picasso, Henri Matisse, Rene Magritte, Edgar Degas, Raffaello Sanzio, Oscar Kokoschka gibi farklı dönem ressamlarının resimleri yer alırken, Türk ressamlardan da Mihri Müşfik, İbrahim Çallı, Nuri İyem, Osman Hamdi Bey, Hale Asaf gibi Türk resim tarihine damgasını vurmuş isimlerin resimleri de performansa dahil edildi. 

Müze eğitiminin sanat eğitimi bağlamında ele alınışına farklı bir örnek sunan bu performansla, öğrencilerin yaparak yaşayarak, sürecin birebir içinde bulunarak öğrenme ve öğretme deneyimi yaşamaları ve gelecekteki mesleki yaşantılarında yenilikçi ve yaratıcı öğretmenler olabilmeleri için ışık tutması amaçlanmıştır. 

i83.jpg

Dersin yürütücüsü olan Araş.Gör.Dr.Tuğba Gürkan Şenyavaş, kendi ilgi ve uzmanlık alanlarından biri olan yaratıcı dramadan beslenerek bu projeyi yaklaşık 2 aylık bir süreç zarfında öğrencileriyle birlikte planlamış ve hayata geçirmiştir. Projede yer alan öğrencilerin isimleri şöyle:  

SERKAN BOSTANCI
SONGÜL ASLAN
MELİKE POLAT
ELİF ÇELİK
ELİF CEREV
BETÜL KORKMAZ
MÜNEVVER MÜGE ÇEVİRGEN
ONUR ERTEN
ŞEYMA SÖNMEZ
İSMAİL AKGÜN
BEYZA GELGET
ZEKİYE YALMAN
MERVE SAPÇI
NESRİN ÇAY
YELİZ AKBAYRAK
İLAYDA ÖZCAN
SEÇİL ÇELİKKAYA
ONURHAN SERBEST
BUKET KESKİN
TUĞÇE SANU
MELTEM ULUSOY
NİHAN AKGÜN
SERDAR ÖZYURT
SENA ENGİNLER
HATİCE KURTULUŞ
SALİHA NUR ÖZBEK
AYŞE DEMİRALP
NURAY DOĞAN
CEYDA CAN
EBRU EMİNOĞLU
ÖMÜR GÖKTEPELİLER
ALİ KIZILARSLAN
HANİFE EREN
İREM NUR BULUT
DİLARA İNCE
BURCUGÜL GÜVEN

 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X