Yılmaz, köşesinde şu ifadeleri kullandı:
Ahmet Ünal… Halen Erzurum Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlı Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Ana Bilim Dalı Araştırma Görevlisi olarak öğrenci yetiştiriyor. Geçen yıl da avukat cübbesi giydi.
Gerçi…
1.260 kilometre uzaktaki Erzurum’da ama doğduğu kent Bursa’yı yakından izliyor. Dahası, uzaktan da olsa Bursa’nın ulaşım sorunlarını düşünüyor ve çözüm önerileri üretiyor.
Bu kapsamda…
İzlediği ve kafa yorduğu konular arasında Bursa’nın hava ulaşımı ve Yenişehir Havaalanı potansiyeli önceliği.
Öncelikle…
Yenişehir Havaalanı’ndan halen Erzurum, Trabzon, Diyarbakır ve Muş’a haftanın belirli günleri uçuş olduğunu anımsatıp şunu sorguluyor:
“Yenişehir Havaalanı’nın potansiyeli nedir ve Bursa havalimanı bu potansiyelin yüzde kaçını kullanıyor?”
Rakamlar veriyor:
“Yenişehir Havaalanı yolcu kapasitesi yılda 2 milyon 250 bin yolcuyken, 2022 yılında 112 bin 211 yolcu taşındı. Yani, aslında potansiyelinin yaklaşık yüzde 5’ini kullanıyor.”
Üzerinde durduğu şu:
“Bursa’dan Sabiha Gökçen Havaalanı’na düzenlenen otobüs seferlerine baktığımızda, Bursa Terminali’nden Sabiha Gökçen’e günlük yaklaşık 50 sefer düzenlendiğini görüyoruz. Doluluk oranının yüzde 90’lar seviyesinde olduğunu da dikkate aldığımızda, yıllık 1 milyon yolcunun üzerinde Bursa’dan İstanbul’a sadece bu seferler ile taşındığı görülüyor.”
Şuna da dikkat çekiyor:
“Balıkesir üzerinden düzenlenen otobüs seferleriyle de Bursa’dan geçip Sabiha Gökçen’e yolcu taşınıyor. Bu bile Yenişehir Havaalanı etkin kullanılırsa diğer komşu illerden yolcu çekileceğini gösteriyor.”
İşaret ettiği şu:
“Yenişehir Havaalanı etkin kullanılırsa, Bursa’nın yararı yanında; en fazla rötar yapılan havaalanı Sabiha Gökçen’in yükü azalır, daha etkin seferlere imkan sağlanır.”
Konuya…
Bir de Ahmet Hoca’nın dikkat çektiği yerden bakmakta yarar var.
Maalesef bursa üvey evlat muamelesi görmeye devam ediyor
Açıldığı gunden beri birileri Yenişehir hava alanını nedense engelledi. Bu havalanı Bursa hafif raylı sistemine 30 Km. mesafede ve azami ulaşım süresi 25 dk. Diğer büyükşehirlerdeki havalanı ulaşımlarıyla kıyaslanamayacak kadar kolay. BURSA inanılmaz şekilde kendi havaalanını sahiplenmiyor.
Ağrıyada sefer olursa her gün dolu gider
Yenişehir ‘den yurtdışınada uçak seferleri konulursa, yurtdışından Bursa’ya gelen misafirlerimizde direkt olarak Bursa’ya gelmiş olurlar İstanbul’un trafik çilesini çekmemiş olurlar
Hergün uçak kalkacak otobüs seferleri yapılacak yolcu mağdur edilmeyecek havaalanı çalışır İstanbula niye gidelim zaman tasarruf enönemli Koca Bursa haalanını çalistiramiyor yazık bukadar yatırım yabıldı
Yenişehir havalimanını kullanan bir İznik li tüccar olarak hiç durmadan hemen Ahmet Ünal hocamın önerisi uygulamaya konulmalı.
Yenişehir Hava Limanı aktif olarak kullanılsın Harika bir konumda İstanbul da ne işim var benim neden fazla masraf edeyim vatandaşı düşünün zaman ve fazla para neden vereyim Bilecik Bursa ilçeleri Bursa Yalova Sakarya Kütahya ilçeleri hepsi Yenişehir havaalanı aktif kullanılsa gelir Batman’a Mardin Van a Sinak a Hakkari ye de acil seferler konmalı insanlar rahat rahat gider gelir İstanbul’dan İnegöl e Bozhoyuk Bilecik e tekrar gitmeye gerek kalmaz
Yenişehir havaalanı nin daha aktif kullanılması vatandaşı rahatlatır. İstanbul a Gidene kadar Yenişehir havaalanı na git. Hem rahat hem yakın. Hem Anadolu jet konforlu. Hizmet çok güzel.
Yenişehir hava alanın zaten orada kurulması çok yanlış otoban ayağında olması gerekli şehir hastanesi olduğu lokasyon gibi birçok boş alan var
Ankara Karacabey arasında çok şık gidip gelen biri olarak soyleyim. 3-4 kez uçak ile gidip gelmeyi denedim ancak külfeti otobüsten daha fazla. Yenişehir de servise biniyorsunuz, kent merkezinde iniyorsunuz, sonra oradan Batı Garajına gelmek icin tekrar araç ariyorsunuz, ya da metroya biniyorsunuz. Batı garajında tekrar dolmuş ya da otobüse binip Karacabey’e ulaşıyorsunuz. Tüm bunlar en az 2-3 saatinizi alıyor. Uçakla gelmenin hiçbir avantajı kalmıyor, oradan oraya kosturmanuz da cabası. Oysa göçmen konutlarına kadar otobüs olsa en azından yakınlarımız araba ile alabilir ya da uzun süreli otopark imkanı ile havaalanı kullanımı rahatlar. Yenişehir havalimanının yerinin sapaligi ancak burulasin artıracağı seferler ile işlek hale getirilebilir.
Bir endisemide söylemeden gecemeyeceğim.Burulaşın sefer sayısı 50 den kırk,a düşecegi savıyla yolcu ve Yenişehir havaalanı na yazık edilmemeli.Yarın YHT yenişehire geldiğinde bu hava alanımız 2 milyonluk yolcu sayısını tam kapasiteye çıkarmış olduğu için bursamıza ucuşlar daha çok illere yayılarak kapasitesini 3 milyona çıkarmak zorunda kalacaktır.saygilarımla.Not.Bir Bayburt lu bursa esenevler Edebali sokakta çiçekçi bir esnaf olarak
Bursa,dan eski top sahası kent meydanı yavuz selim Kestel duraklarıyla uçak yolcularının nasıl bir sorunlarla boğusarak böyle bir yolculuk yaptıklarını hatırlatmakta fayda var.Duraklara Hacıvat esenevler ve otosansit şirinevler birde etbalık gürsu ilave edildiğinde ,, 2 milyonluk kapasiteye yaklaşılır diye düşünüyorum.
Ahmet ünal hocama saygılarımla.Öncelikle yenişehir havaalanı kapasitesinin %5 gibi bir kapasiteye düşürlmesiyle ilgili bir düşürsek bunda BBB Burulaşa bir serzenişte bulunmak gerekir. Sahi siz niye Bursa’dan Yenişehir,e. Yenişehirden Bursa’ya dönüşlerinizde az sayıda durak kullanarak yolculrımızın tercihini Sabiha gökçene yönlendiriyorsunuzki?
Arabali feribot yok hizli tren yok havaalani yok turist yok oldu