Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ), Türkiye’nin millî teknolojilerini geliştirmeyi hedefleyen ilk ve tek festival olan TEKNOFEST’in hem paydaşı hem de katılımcısı olan ilk üniversite olmuştu.
BTÜ’nün her sene TEKNOFEST’e katılımcı sayısı arttı.
Geçen sene üniversite adına 100 takım yarışlara katıldı.
52 takım finale kaldı, onlarcası derece aldı.
Bu katkıya millî savunma alanındaki hamleleriyle Türkiye’nin göğsünü kabartan Baykar Teknoloji Lideri, T3 Vakfı Mütevelli Heyeti ve TEKNOFEST Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar’tan geçtiğimiz ay nazik bir teşekkür geldi.
Bayraktar, BTÜ’yü ziyaret ederek öğrencilerle uzun süre sohbet etti.
Gençlere ileri teknoloji havacılıkla ilgili önemli bilgiler verdi.
Buluşmanın ardından geçtiğimiz sene hayatını kaybeden Selçuk Bayraktar’ın babası Özdemir Bayraktar’ın adını taşıyan TEKNOFEST Atölyesi’nin açılışı da gerçekleştirilmişti.
1984 yılında Baykar Makina’nın kuruluşunda yer alan Özdemir Bayraktar, şirketin milli ve özgün İnsansız Hava Aracı teknolojisi geliştirmesi atılımında öncü rol üstlenmişti.
Selçuk Bayraktar ile BTÜ arasındaki pozitif ilişki çok önemli bir meyve daha verdi.
Edindiğim bilgiye göre Baykar tarafından milli ve özgün olarak geliştirilen Türkiye’nin ilk uçan arabası Cezeri’nin AR-GE ofisinin BTÜ’nün Teknokent’inde kurulmasına karar verildi.
Baykar ekibi, üniversitedeki incelemelerini tamamladı.
Hazırlıklarda artık son aşamaya ulaşıldı.
Gelişmenin yakında kamuoyuna duyurulması bekleniyor.
Yeri gelmişken Cezeri’den de biraz bahsedelim.
Kentsel hava taşımacılığında köklü değişiklik yapacak Cezeri Uçan Araba, sağlık sektörü ve askeri alanda lojistik destek faaliyetlerine yeni bir çehre kazandırmak için geliştiriliyor.
Cezeri ayrıca yolcu ve kargo taşımacılığında aktif olarak rol alacak şekilde tasarlanıyor.
Minimum teknikle az bir havacılık bilgisiyle kolaylıkla uçurulabilecek araç gücünü şarj edilebilir bataryalardan sağlıyor ve %100 elektrik ile çalışıyor.
Saatte 100 km hıza çıkabiliyor.
Şu anda 70-80 kilometre aralığında menzile sahip.
Bataryaların tam dolumu için 1 saat süreye ihtiyaç duyuyor.
Havada da bir saat kalabiliyor.
Azami uçuş irtifası 2000 metre.
Maksimum kalkış ağırlığı ise 241 kg.
BTÜ’nün yeni Teknokent’ine şu anda çok sayıda başvuru olduğunu da öğrendik.
Seçici hakem heyeti titiz bir çalışma sürdürüyor.
Teknokent’in yazılım firmalarından çok bir organize sanayi bölgesinin mozaiğini sembolize etmesi isteniyor.
Durmazlar, Ermaksan, Ermetal, İğrek Makina gibi lokomotif şirketlerin de BTÜ’deki Teknokent’te yer alması düşünülüyor.
Öte yandan BTÜ, sanayi eğitimine verilen desteklerden yararlanan öğrenci sayısı bakımından da Türkiye’de ilk sırada bulunuyor.
Rektör Prof. Dr. Arif Karademir’in ekibiyle birlikte 10 yıllık genç bir üniversiteyi ulaştırdığı seviye takdiri fazlasıyla hak ediyor.
BURSA’DAKİ PARKLAR İÇİN KOMPOST GÜBRE ÖNERİSİ
Güne TMMOB Bursa İl Koordinasyon Kurulu Sekreteri Ferudun Tetik’ten gelen mesajla başladım.
Bir gelir artırma gider azaltma projesine değinen Tetik, şunları aktardı:
“Belediyeler park ve site bahçelerine koyacakları tahta sandıklar ile çimen ve yeşillikleri kompost gübreye çevirebilirler. Böylece hem toplanan atık miktarı azalır hem de çöp toplayan firmalara atık toplama için daha az para öderler. Çim atıklarını da gübre olarak kullanırlar.”
Tetik, kendi bahçesinde uygulamayı 5 senedir sürdürdüğünü söyledi.
Kompost gübre çok verimli olmasa da organik olarak atık ekonomiye kazandırılacağından önerinin dikkate alınması gerektiğini düşünüyoruz.
Maliyeti düşük proje ile çöp giderinin azaltılması, atıkların çevresel etkisinin düşürülmesi zaten başlı başına bir yarar.