Şehirlerdeki köklü sorunların çözümü için radikal adımlar atmaktan çekinmemek gerekiyor.
Herkesin gönlü olsun yaklaşımı kronik problemleri ortadan kaldırmıyor.
Bursa’daki trafik sıkışıklığı kentin uzun süredir bir numaralı gündem maddesi.
Bilhassa ulaşımın akşam saatlerinde kördüğüm haline geldiği Mudanya yolundaki tıkanıklık vatandaşları neredeyse her gün isyan ettiriyor.
En çok şikayet de bu noktadan geliyor.
Çünkü koca şehrin trafiğini bir fırın kilitliyor!
Bursa İl Emniyet Müdürü Tacettin Aslan’la kent gündemini değerlendirdiğimiz görüşmede bugünden itibaren Mudanya yoluyla ilgili sıkı önlemlerin alınacağını öğrendik.
Aslan, “Geldiğimiz günden beri en çok üzerinde durduğumuz konu, oradaki fırının, kasabın kapatılması gerekiyor dedik. İnsanlar orada durmasın, beton bariyerler koyalım, trafik rahatlasın istedik” dedi ve trafikle ilgili amiri arayarak şu talimatı verdi:
“Bugünden itibaren Mudanya yolunda kameralı uygulama sıklaştırılsın. Park edip, duraklayana görüntüsü çekilerek ceza kesilsin.”
Son dönemde Kükürtlü Caddesi’nde gözlemlediğimiz uygulamanın benzeri bugünden itibaren Mudanya yolunda başlayacak.
Yani park eden yanacak.
Kameralarla anında cezai müeyyide uygulanacak.
Aslan, “Belediyemizle de görüştük söz konusu bölgede tedbirlerini artıracak” şeklinde konuştu.
Para cezaları trafik sorununu çözmede çoğu zaman tek başına yeterli olmuyor.
Mudanya yolundaki tıkanıklığı sonlandırmak için trafik ışıklarının da kaldırılması gerekiyor.
Bunun için alt-üst geçit çalışmalarının hızlandırılması elzem.
Hepsinin ötesindeyse irade olarak kararlılık gösterilmesi önemli.
Esnaf şüphesiz şehir için kıymetlidir ancak kent içi ulaşımın kaosa sürüklendiği noktada ortaya çıkan yanlışa da dur denilmelidir.
Mudanya yolundakine benzer şikayetler Yıldırım’daki Teyyareci Mehmet Ali Caddesi’nden de gelmekteydi.
Trafik ekipleri oradaki problemi kısa sürede giderdi.
Sonra ne mi oldu?
Bölgeden bu kez “farklı yönde” şikayetler gelmeye başladı.
Caddede trafik kargaşası yeniden baş gösterdi…
Sıklıkla duyduğumuz “Bursa’da trafik polisleri görevini yapmıyor” eleştirileri bir de bu gözle değerlendirilmeli.
Kentte trafik sorunu var.
Bu tartışılmaz bir gerçek.
Ancak bir sürücü sorunu olduğu gerçeğini de kabul etmemiz şart.
“CarrefourSA Alışveriş Merkezi’nin oradaki lambalarda ben sola dönmek için geçiş hakkı üstünlüğüm olmasına karşın sırada beklerken, çoğu zaman bazı sürücülerin sağdan en kafaya girdiğini gözlemliyorum. Ben Emniyet Müdürü olarak özellikle kırmızı ışıklarda duruyorum, yayalara yol veriyorum. Peki, kaçımız bunu yapıyor? Sürücüler olarak kendimizi de sorgulamamız gerekiyor” tespitlerinde bulunan Tacettin Aslan’ın bu sözlerine hak vermemek mümkün değil.
Bursa trafiğinde sabah ve akşam saatlerinde 30’u motorize olmak üzere yaklaşık 100 ekip görev yapıyor.
Aslan, polislerin vatandaş tarafından görünür olması için araçların lambalarının yakılması talimatını verdi.
Pandemi sürecinde eve siparişlerin artması, getirme-götürme işlemlerinin yoğunluğu trafiğin yükünü katladı.
Ekonomik gelişmelerle yaşanan sosyal çekilme Bursa’da ulaşımı rahatlatmış gözükse de bu durumun kalıcı olmadığı ortada.
Trafikte her zaman geçerliğini sürdürecek ferahlamayı, kent yöneticilerinin kökten hamleler atmaktan çekinmemesi, sürücülerin sorumluluklarını yerine getirmesi sağlayabilir.
BURULAŞ tarafından yapılan Elektronik Denetleme Sistemleri (EDS) ihalesi iptal edilmişti.
Konu amacından saptırılarak “ceza garantili” yaftasıyla siyasi bir malzeme haline de getirilmişti.
Oysaki Türkiye’de 7 ilde uygulanan sistemin temel amacı can ve mal güvenliğini sağlamak, sürücülerin ihlallerini ortadan kaldırmak, düzenli bir trafik akışı tesis etmekti.
Bursa Emniyet Müdürü Tacettin Aslan, kentteki kamera sayısının ivedilikle artırılması gerektiğinin altını çizdi.
Bu konuda destek beklediklerini kaydetti.
Şehirdeki sorunların çözümünde Bursa Valisi Yakup Canbolat ve Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın en büyük destekçileri olduğunu belirtti.
Aslan, Vali Canbolat’ın her konuyu 24 saat takip ederken Başkan Aktaş’ın da bilhassa trafikle ilgili problemlerde her zaman polisin yanında olduğunu ifade etti.
Bursa’da geçtiğimiz yıl ölümlü, yaralamalı, maddi hasarlı kazalarda artış olduğunu belirtmek gerekiyor.
2021’de 43 ölümlü kazada 51 kişi hayatını kaybetti.
Denetlenen 2.002.432 aracın 618 bin 658’ine ceza yazıldı.
Peki, Bursa asayiş anlamında ne durumda?
2021 suçla mücadele kapsamında nasıl geçti?
Çarpıcı diğer verileri yarın aktaracağız.
sayın müdürüm özellikle son dönemde artan standart dışı led zenon far sis takılan araçlar gece karşıdan gelen sürücülerin görüşünü sıfıra kadar indirip ciddi tehlike oluşturuyor.lütfen denetimlerde bu sonradan takılan beyaz led ampullü farlarında cezalandırılmasını sağlarsanız müteşekkir oluruz.
Sn. Emniyet müdürü kırmızı ışıkta elbette duracaksınız. Lütufmuş gibi kendinizi övmeyin. Önce vatandaşsınız bunu unutmayın
Haberi olmayanlar cezayı yiyecek desenize 🙂 Sayın emniyet müdürümüzü tebrik ederim umarım biraz olsun trafiği rahatlatır bu uygulama.
geçitteki lambaları nakdirdığinizda bi bat çok bi üst geçit geçitte trafik kalmaz millet 24 saatin her bölümünde küfrediyor yazıktır eziyet valla eziyet gereksiz bi lamba
Sadece park eden değil o yolu kullanan da yanıyor.Cezalar yagmur misali yağıyor.Tabelalara bakmaktan önümüze bakamıyoruz ki aman hız sınırını asmayalım da ceza yemeyelim.
Sayın emniyet müdürü Bursa’nın her yerinde usulsüz araç çekiliyor.arsç çekmenin belirli kuralları vardır. Her hatalı parkta araç çekilemez sadece ceza yazılabilir. Bu olaya bir eğilmenizi bekliyoruz.