Bursa’daki orantısız yapılaşmadan fazlasıyla nasibini alsa da Ataevler mahallesi Nilüfer’de hâlâ rantı en yüksek bölgelerden biridir.
Bu nedenle müteahhitler için fazlasıyla cezbedicidir.
Hele bir de iş yapacağınız yer, Magazin Alışveriş Merkezi’nin hemen yanındaki kupon arsa ise durum sizin adınıza hayli keyiflidir.
Belediye projeleriyle büyümenin hakkını vermek elzemdir!
Bu uğurda 2022 Nilüfer’de iklim yılı ilan edilse de ağaçların katledilmesi önemsizdir!
Ayrıca bölgede yeni bir yoğunluk artışına gidilmesi çok normaldir!
Ataevler’deki Magazin Alışveriş Merkezi’nin yanında bulunan 5.416,50 metrekarelik alanda yapılan imar değişikliği tepkileri de beraberinde getirdi.
Gelin konuyu biraz açalım…
4854 ada 1 parselde bulunan söz konusu yer alt ölçekli planlarda ‘Belediye Hizmet Alanı’ydı.
Kat karşılığı müteahhide verilmek için plan değişikliği yapıldı.
Yerin niteliği ‘Ticaret Alanı’ olarak değiştirildi.
Sosyal donatı alanını azaltıcı ve yoğunluk artırıcı nitelikte olduğundan plan değişikliğine itiraz da gelmişti.
Buna karşın hemen hızlıca işe girişildi.
Söylenen pazar yeri yapılacağı…
Sait Zorlu İnşaat’ın üstlendiği projeyi incelediğinizde ise karşınıza bol dükkanlı bir AVM çıkıyor açıkçası.
Sosyal yaşam merkezi olarak adlandırılması bu gerçeği değiştirmiyor.
Yapıda 2 bodrum yer alıyor.
Otopark 2. bodrumda bulunuyor.
Hizmete girdiğinde büyük olasılıkla paralı olacağı biliniyor!
Kimse oraya aracını park etmeyecek.
Bölgedeki yollar ise zaten şimdiden dolu…
Yoğunluğa dev bir yoğunluk daha katılacak!
Bölge sakinlerinin düzenlemeye tepkili olduğu ifade ediliyor.
Şimdi sormak gerekiyor:
Ataevler’de pazar yeri ve otopark ihtiyacını belediye öz kaynakları ile gideremez miydi?
Bakın bu projedeki otoparkın paralı olacağı gerçeğini bir kenara bırakalım şimdilik, ücretsiz olsa dahi kendi yaratacağı yoğunluğu bile karşılayamayacak ki!
Podyum Park’ın, Özlüce’deki Karya’nın, Parkora’nın otoparkları ne kadar ihtiyacı karşılıyorsa o kadar karşılayacak!
Ataevler’de süren inşaatları da hesaba katarsak o bölge tamamen içinden çıkılmaz bir hâl alacak…
Şunu da merak ediyorum.
Yurttaşın görüşü önemsiz mi?
Nilüfer’de mahalle sakinleriyle fikir alışverişi gerçekleştirildi mi?
Her projede alışveriş ve eğlence mekânlarının yer alması kırmızı çizginiz mi?
Yanda zaten AVM varken benzer bir yapıya neden ihtiyaç duyuldu?
BURSA’YI ULAŞIMDA NELER BEKLİYOR?
Bursa’da yaşayan herkesi çok yakından ilgilendiren bir konu 2040 Bursa Çevre Düzeni Planı.
Sonuçta şehrin geleceği şekillendiriliyor.
Nasıl bir Bursa’da yaşayacağımıza yön veriliyor.
Buna karşın konu kamuoyu önünde tartışılmaktan kaçınılıyor.
Muhalefetin de süreci daha yakından takip etmesi gerekiyor.
2040 Bursa Çevre Düzeni Planı’nda ulaşımla ilgili nasıl bir kent tasarlandığına dair detaylara bugün değineceğiz demiştik.
O hâlde taslak hâlindeki plan hükümlerini aktarmaya devam edelim…
Plandaki ulaşımla ilgili genel ve uygulama bölgelerine yönelik hükümlerden bazıları şöyle:
Kentin doğu-batı güzergahı boyunca mevcut İzmir-Ankara Karayolu, Yakın Çevre Yolu (11 Eylül-Avrupa Konseyi Bulvarı) ve Bursa Çevre Otoyoluna paralel, alternatif bir aks planlanacak.
Uludağ Üniversitesi’nde sonlanan mevcut metro hattının, kentin batısında yer alan planlı yerleşim alanlarına hizmet edecek şekilde Görükle-Hasanağa-Başköy bölgesine uzatılması sağlanacak.
Kentin doğusu ve batısı arasında hizmet veren mevcut metro hattına alternatif olarak, kentin güneyinden Nilüfer (Çalı, Üçevler, Beşevler) – Osmangazi (Dikkaldırım, Altıparmak Demirtaşpaşa) – Yıldırım (Mesken, Otosansit, Değirmenönü) ilçeleri boyunca devam ederek kuzeyde Gürsu ilçesinde sonlanan ilave metro hattı yapılacak.
Çalı-Gürsu metro hattına Beşevler-Kültür mahallesinden bağlanarak FSM Bulvarı-Hamitler-Otogar-Demirtaş boyunca devam eden metro hattı oluşturulacak.
Bursa il merkezi ve ilçe merkezlerindeki kamusal alanlar; meydanlar ve onları bağlayan önemli ulaşım aksları, yaya ve bisiklet yolları gereksinimlere uygun olarak düzenlenecek.
2040’ı hedefleyen plandaki ulaşımla ilgili hükümlerden bazıları böyle.
Peki, bu düzenlemeler hayata geçer mi?
Onu da başka bir yazıda ayrıca ele alırız merak etmeyin.
BURSA’DA KAYIT PARASI ÇILGINLIĞI
“Tüm kamuoyuna deklare ettik, tüm illerimizde il müdürlerimizi alarm durumuna getirdik. Kesinlikle okula kayıtlarda bağış alınmayacak.”
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in bu açıklamasına karşın Bursa’da şikâyetlerin arttığını ifade etmek istiyoruz.
Bilhassa kimi devlet okullarının özelleri aratmayacak bedeller talep ettiğini işitiyoruz.
CİMER’e yapılan bazı şikâyetler bize de gönderildi.
Bir velinin iddiasını paylaşalım:
“Sözde rakam vermiyorlar ama 5 bin lira vereyim dediğimde 5 bin lira ile şansınız sıfır dediler. 8.500 lira vereyim dediğimde bile rakamı az buldular. Çocuğumun notunu hiç soran bile olmadı. Okulun, benim çocuğumun eğitim hakkını sırf paramız yok diye elinden almaya hakkı var mı?”
Soru açık…
Bir yetkiliden yanıt gelirse köşemiz ona da yer vermeye açık.
BURSA’DA KAYIT PARASI ÇILGINLIĞI
Bu konuda tartışmasız lider Kükürtlü deki BTSO ve Gazioğlu okullarıdır.
Bu okulların öğrencilerinin %10 u bile aynı mahalleden değildir.
Bursa nın tüm semtlerinden onlarca servis gelir.
şehrin ve mahallenin trafiğini alt üst ederler.
şehrin trafik yoğunluğuna büyük katkıda bulunurlar.