Dış ticarette ne kadar güçlüyseniz dünya karşısında dik durmanız da o kadar kolay olur.
Ülkelerin siyasal anlamda dünyadaki yerini belirleyen unsurlar arasında güçlü bir ticari aktör olmak da yer alıyor artık.
Ama bu işi öyle kolay başarmak günümüzün rekabet koşullarında pek mümkün değil!
Enerji zengini bir ülke değilseniz dünyaya yükte hafif pahada ağır ürünleri satabilecek bir üretkenlik düzeyine ulaşmanız şart.
Kısacası orta ve yüksek teknolojinin bilişimle harmanlandığı bir çağın oyuncusu olmak zorundayız.
Yani Ar-Ge’nin, inovasyonun ve tasarımın markalaşmayla bütünleştiği yatırımlarımızın dünya sahnesinde boy göstermesi gereken günlerdeyiz.
Belli alanlarda bu süreçleri başarma aşamasında Türkiye ekonomisi.
Ve Türkiye İhracatçılar Meclisi 2019 için 200 milyar dolarlık bir ihracat hedefi ortaya koyabilecek gücü sergileyebilmekte!
Ancak, bir yanda enerji kaynaklı bir cari açık baskısı yaşıyoruz.
Diğer yanda da ihracatımızın okkalı bir bölümü ithalat bağımlısı olduğundan!
Cari açık ancak ekonomik küçülme zamanlarında daralma trendine girebiliyor.
Dolayısıyla yerli ve milli üretim oranının özellikle stratejik sektörlerde yükselmesi şart.
Ve elbette ki; yükselen üretim kalitesinin dünyaya anlatılarak müşteri çekilmesi de bir o kadar önem taşıyor.
Yani ya müşterinin ayağına gideceksiniz.
Ya da müşteriyi ayağınıza getireceksiniz.
Bugünlerde ihracatın kalesi konumundaki Bursa da bu süreçleri yoğun biçimde işletiyor!
Bir yanda inovatif projelerle yoğun katma değere doğru hızlanan bir yolculuk söz konusu.
Bursa, ihracatta 121 ülkeyi geride bırakan bir performans sergiliyor.
Ve orta yüksek teknolojide yüzde 52’lik payla Türkiye ortalamasının iki katına ulaşan Bursa’nın 4 dolarlık kilogram başı ihracat değeriyle de Almanya’yı yakalama durumu söz konusu!
Neticede dış fazla veren bir kent olarak da net bir örneklik var Bursa adına!
Ama geleceği yakalamak asıl hedef olmalı.
Bunun için de BTSO’nun öncülüğünde hızla yol alınan TEKNOSAB ve KOBİ OSB gibi yeni nesil sanayi bölgeleri, lojistik merkezi, model fabrika, GUHEM, Ar-Ge ve mükemmeliyet merkezleriyle güçlü bir gelecek inşası dikkat çekiyor.
Bursa’nın dünya ile buluşması
Diğer yanda da küresel alıcılarla buluşma anlamında artan adımlara şahit oluyoruz.
En somut son örnek Bursa Endüstri Zirvesi.
Endüstriyel dünyanın en önemli aktörleri hem 4 ayrı fuarda son teknoloji ürünlerini görücüye çıkarıyor.
Hem de 50 ülkeden gelen alıcılar yoğun bir iş hacmine imza atarak ihracat hedeflerimize katkıda bulunuyor.
Bu yoğun katılımın ana mimarı olan BTSO’nun Ur-Ge çalışmaları, Ticari Safari Projesi yanında Küresel Fuar Acentesı Projesi de birçok başka sektörü de ihracatta dünya ile tanıştırıyor.
Örneğin Ticari Safarilerle son 5 yılda 100’e yakın ülkeden 19 bin kişiye ulaşan alım heyeti grupları Bursa’da BTSO üyeleriyle biraraya gelmiş!
Kasım 2018 bu anlamda hayli hareketli geçen bir dönem olarak da dikkat çekiyor.
Tekstil Ur-Ge’leri 50 ülkeden 350 yabancı alıcıyı Bursa’ya taşırken bu hafta gıda sektörümüz için 33 ülkeden gelen 160 iş insanı Bursa’da firmalarımızla işbirliği masalarında buluştu.
Dünyayı görme ve yeni pazarları keşfetme fırsatı da buluyor firmalarımız.
Bu anlamda 2018’de yoğun faaliyetlere imza atılan BTSO’nun Küresel Fuar Acentesi’nin 2019 fuar takviminde 38 organizasyonun göze çarpması ihracatçılarımız adına ciddi fırsatların yaratılacağını gösteriyor.