Mustafa Özdal
Mustafa Özdal
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

Yenişehir Havaalanı neden işlek değil?

Bursa, ihracatın lokomotif kenti.

18 OSB’siyle sanayi kenti.

2 dev otomobil fabrikasıyla otomotiv üssü.

Tarım, tarih, turizm potansiyeli ise birçok kentten fazla.

Ancak böyle bir kentin havaalanı yıllardır işlek değil.

1-195.jpgBilmem son zamanlarda yolunuz düştü mü, deyim yerindeyse in cin top oynuyor Yenişehir Havaalanı’nda.

Bir havaalanı işlek değilse, akla en başta ‘talep yetersizliği‘ gelir.

O halde Yenişehir Havaalanı’ndan kalkan uçakların doluluk oranlarına bakalım.

Paylaşacağım rakamlar geçen haftaya ait.

Geçen pazartesi, Yenişehir’den Trabzon’a kalkan uçağın doluluk oranı yüzde 80.

Salı, Muş seferinin doluluk oranı da yüzde 80.

Çarşamba Erzurum yüzde 80, Gaziantep yüzde 70, Ankara yüzde 50.

Perşembe Diyarbakır yüzde 80.

Bunlar hafta içi rakamları.

H2-162.jpgafta sonu neredeyse yüzde yüz doluluk oranlarına ulaşılıyor.

Mesela geçen cumartesi Erzurum ve Trabzon seferleri yüzde 95, pazar Diyarbakır seferi yüzde 89‘a ulaşmış.

Sadece Ankara uçaklarının doluluk oranları düşük.

Bunun da sebebi, Bursa’dan Ankara’ya olan uçak seferinin akşam, Ankara’dan Bursa’ya olan seferin sabah saatlerinde olması.

Oysa bürokrasi kenti Ankara’ya sefer saatlerinin tam tersi olması gerekmez mi?

Nitekim, Ankara’da işi olan Bursalılar sabah kalkan uçağa binip, işlerini gün içinde halletmek ister.

Ancak yine de yüzde 50 gibi düşük sayılmayacak bir doluluk oranı var Ankara seferinde.

Tüm bu bilgiler ışığında, Yenişehir Havaalanı’nın yeterince işlek olmasının nedeninin talep yetersizliğinden kaynaklanmadığı gün gibi ortada.

O halde lobimiz yetersiz.

Ve Yenişehir Havaalanı işlemiyor değil, işletilmiyor diyebiliriz.

 

Kuveytliler Bursa’yı çok seviyor ama uçak seferlerini kaldırdık

 

3-112.jpgBursa’da kaç Kuveytli aile yaşıyor biliyor musunuz?

2 bin aile…

Bu 2 bin Kuveytli ailenin Bursa’da mülkü var.

Yani bir ayakları memleketlerinde bir ayakları Bursa’da.

Özellikle yazın en az 3 ay Bursa’da yaşıyorlar.

Bursa ekonomisine de muazzam bir katkıları var zengin Kuveytli turistlerin.

Peki Yenişehir Havalimanı’nda Kuveyt seferi var mı?

Geçen yıllarda vardı ama artık yok.

Üstelik  Yenişehir-Kuveyt seferleri vızır vızır işliyordu.

Yüzde yüz doluluk oranlarına ulaşılmıştı nitekim.

Şak diye kaldırdılar.

Neden?

Çünkü teşviği Bursa’dan kaldırıp, Kütahya Zafer Havaalanı’na verdiler.

Üstelik sadece Bursa’da mülkü olan Kuveytliler kullanmıyordu Yenişehir’i.

Kuveyt’ten Bursa gelip birkaç gün konaklıyorlar ve Bursa’dan da Trabzon’a gidiyorlardı yine Yenişehir’i kullanarak.

Bursa’da kaldıkları günlerde araba kiralıyorlar, otellerde konaklıyorlar, Kapalı Çarşı’da veya AVM’lerden alışveriş yapıyorlar, restoranlarda  yemek yiyorlar, çay bahçelerinde nargilelerini tüttürüyorlardı.

Yani Bursa ekonomisine katkı yapıyorlardı.

Yine aynı noktaya geliyoruz.

Yenişehir Havaalanı’nda Kuveyt seferleri kaldırılırken, Bursa lobisi ne yaptı?

 

Yüzde yüz dolu bir hat neden kaldırılır?

 

Yenişehir Havaalanı’nda izaha muhtaç 2 konu daha var.

İlki Antalya seferleri.

Yine geçen yıllarda Yenişehir-Antalya, Antalya-Yenişehir seferleri özellikle yaz aylarında yüzde yüz doluluk oranlarına ulaşmıştı.

Ancak Antalya seferlerini de şak diye kaldırdılar.

Yüzde yüz dolu olan bir hat neden kaldırılır?

Tek şey akla geliyor, kaldırılmak istendiği için kaldırılmıştır.

Diyarbakır seferleri de bir ara kaldırılmıştı.

O da ayrı bir gariplik.

Çünkü Diyarbakır uçakları da yüzde yüz dolu kalkıyordu.

Hatta, bazen 165 yolcu kapasiteli uçaklarda yedeklerle birlikte 175 bilet satıldığı bile oluyordu.

Ancak yüzde yüz talebin olduğu bu seferi de kaldırmışlardı.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X