Dün Bursa adına önemli bir güne tanık olduk.
Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın, Osmaneli-Bursa arasındaki 10 tünelin ilkinde ışık göründü.
Detaylara geçmeden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ile tünelde yaptığım mini söyleşiyi paylaşayım.
Bakan Karaismailoğlu ile beni AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan, “Bakanım, Bursa’da sizi en çok eleştiren gazeteci” diyerek bir araya getirdi.
Bakan Karaismailoğlu, Gürkan’ın sözlerini tebessümle karşıladı, ardından söze ben girdim:
“Bursalılar hızlı tren konusunda biraz tepkili. Temeli 2012 yılında atılmasına rağmen hâlâ tamamlanamadı. İktidarınız, Türkiye genelinde 2002’den bu yana bin 440 kilometrelik hızlı tren hattı inşa etmesine rağmen Bursa hâlâ tren bekliyor.”
Bakan Karaismailoğlu, şöyle yanıt verdi:
“Bizim dönemimizde bir aksama yok. 2024’te bitecek demiştik, sözümün arkasındayım. Maalesef, geçmiş yıllarda bazı ihale iptalleri oldu. Ardından pandemi sürecine girdik. Ancak yatırımın önünde hiçbir engel kalmadı. Bursalılar hızlı trene 2024 bitmeden kavuşacak.”
Karaismailoğlu’na, hızlı trenin Karacabey ve Balıkesir etabının ne zaman biteceğini de sordum.
O etaplar 2024’te bitmeyecekmiş ancak TEKNOSAB istasyonunun da içinde olduğu Batı etabının 2024’ten çok kısa bir zaman sonra biteceğini net bir şekilde ifade etti Bakan Karaismailoğlu.
Karaismailoğlu, tünellerdeki çalışmaların gece gündüz devam ettiği bilgisini de verdi.
İnşaatı yapan Kalyon İnşaat şu anda bin 300 personelle çalışıyormuş.
Ancak Karaismailoğlu, önümüzdeki günlerde personel sayısının 4 bin 500 olacağını söyledi.
Karaismailoğlu’na, Şehir Hastanesi’ne uzanacak Bursaray hattını da sordum.
O çalışmanın da gayet hızlı bir şekilde ilerlediğini belirten Karaismailoğlu, “O yatırımda da bizi geciktiren ihale iptalleri oldu. Yoksa 1 yıl sonra bitecekti. Ancak yine de Şehir Hastanesi raylı sisteme, 2024’te kavuşacak” dedi.
Bakan Karaismailoğlu, hayli moralliydi.
Dahası ilk tünelde ışığın görünmesinden dolayı mutluydu.
Gecikme eleştirilerini hoşgörüyle karşılasa da artık hızlı trenin önünde hiçbir engel kalmamasından dolayı rahat olduğunu gördük.
Bittiğinde 30 milyon yolcu 59 milyon ton yük taşıyacak
Detayları gazetedeki haberimizde okuyacaksınız.
Ancak rakamlara boğmadan hızlı tren inşaatının hangi aşamada olduğunu yazmakta fayda var.
Ödenek sorunu nedeniyle yıllarca yapımı duran hızlı tren inşaatına, dış kaynaklı kredi bulununca Kasım 2021’de yeniden başlandı.
Ve Bakan Karaismailoğlu’nun da söylediği gibi 24 saat süren çalışmalar sonucunda, 3 bin 183 metre mesafesindeki 10 tünelin yüzde 22,8’i, yani bin 396 metrelik kısmı tamamlandı.
Dün ışığı görünen 500 metre mesafelik tünel, 4 No’lu tüneldi.
Daha 9 tünelin çalışması sürüyor.
Bir de hattın 25-50 km arasındaki Hayriye Köyü-Yenişehir etabındaki kamulaştırmalarının sürdüğünü öğrendik.
Ancak kamulaştırmalarda da önemli mesafeler katedilmiş.
Bir ucu İstanbul’da diğer ucu Ankara’da olan hızlı trenin Bilecik-Bursa etabının 2024 bitmeden tamamlanması planlanıyor.
Güney Marmara’nın en büyük ulaşım yatırımlarından biri olacak 201 kilometrelik hızlı trenin maliyeti 24 milyar lira!
Hızlı tren bittiğinde yılda 30 milyon yolcu, 59 milyon ton da yük taşıyacağı öngörülüyor.
AK Parti’den Osmaneli’ne çıkarma
AK Partili siyasetçiler, hızlı tren tünel açılışına adeta çıkarma yapmıştı.
AK Parti Bursa milletvekillerinin yanı sıra Bilecik Milletvekili Selim Yağcı da görebildiğim isimler arasındaydı.
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ve Vali Yakup Canbolat da oradaydı.
Cumhur İttifakı’nın ortağı MHP İl Başkanı Cihangir Kalkancı da, ışık görme töreninde yerini almış bir diğer siyasetçiydi.
Başarılı organizasyon
Uzun zamandır planlanıyordu Osmaneli’ndeki hızlı tren şantiyesine yapılacak inceleme gezisi.
Gezi, ilk tünelin açılışı nedeniyle ancak dün gerçekleşebildi.
İyi de oldu…
Bursalıların 4 gözle beklediği bu büyük ulaşım yatırımını yerinde gördük.
Organizasyon ise son derece başarılıydı.
Davut Gürkan başkanlığındaki AK Parti il yönetimi, en ufak bir aksama yaşanmadan başarılı bir organizasyona imza attı.