Elektronik Denetim Sistemi…
Amaç, yüzlerce kamerayla Bursa trafiğini bütüncül bir yaklaşımla denetleyip, kural ihlallerine karşı caydırıcılığı sağlamak, akıcı trafik yaratmak ve trafik sıkışıklığını en aza indirmek.
***
Büyükşehir Belediyesi ve Emniyet Müdürlüğü’nün imzaladığı protokolle hayata geçecek sistem sayesinde, trafiğin rahatlaması sağlanacak.
Elektronik Denetleme Sistemi kapsamında trafikte şunlar olacak:
-27 adet hız kontrol sistemi.
-30 sinyalize kavşakta 89 kavşak kolunda 282 şeride hitaben kırmızı ışık ihlal sistemi.
-15 noktada park ihlal sistemi.
-9 adet mobil EDS aracı.
-Bölge Görüntülüme Sistemi için 150 hareketli kamera, 450 adet sabit kamera.
-Tüm sistemin yönetileceği kontrol merkezi binası.
***
Yap-işlet-devret modeliyle kurulacak EDS’nin finansmanı trafik cezalarından sağlanacak.
Yani Bursa’da kesilen trafik cezalarının yüzde 70’i Emniyet’e kalacak, yüzde 30’u Büyükşehir Belediyesi’ne aktarılacak.
Büyükşehir Belediyesi de kendi payına düşen gelirin yüzde 20’sini sistemi kuracak ve 10 yıl işletecek firmaya verecek.
Böylece sistem, hem trafiği rahatlatacak, hem kamuya yük olmayacak hem de gelir getirecek.
Tabii tüm bunların gerçekleşmesi için vatandaşın trafik kurallarını ihlal etmesi gerekiyor.
***
EDS ile ilgili son gelişmeyi geçen yıl temmuz ayında bu köşeden okumuştunuz.
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, projede ihaleye çıkılacağını belirtmişti.
O ihale yapıldı.
İhaleye sadece CABA Grup isimli Ankaralı firma katıldı.
İhalenin muhammen bedeli 500 milyon lirayken, firma 700 milyon lira teklif etti.
Büyükşehir Belediyesi de kamu yararı oluşmadığı için ihaleyi iptal etti.
***
Peki şimdi ne olacak?
2 seçenek söz konusu.
Ya, yeni bir ihaleye çıkılacak ya da sistem, Aselsan veya Türksat tarafından kurulacak.
Eğer EDS’yi Aselsan veya Türksat kurarsa, ihaleye gerek kalmayacak ve bu iki kurumla pazarlık yapılacak.
Büyükşehir Belediyesi iki kurumla da görüşüyor.
Hatta Türksat teklifini yaptı, yanıt bekliyor.
Saha çalışmasını sürdüren Aselsan ise kısa zaman içinde teklifini yapacak.
Büyükşehir Belediyesi, Aselsan ve Türksat’ın tekliflerini cazip bulmazsa, ikinci ihale yapılacak.
***
EDS, Bursa trafiğini rahatlatmak adına atılmış en büyük adımlardan biri.
Büyükşehir Belediyesi yönetimi, ilk ihaleyi sonuçlandırıp, kamuya yük getirmeyecek şekilde sistemi kurdurabilirdi.
Ancak maksimum kamu faydası gözetildiği için, farklı seçenekler gündemde.
Ulaştırma Bakanlığı geri adım attı
Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı, Türkiye genelinde 11 olan bölge müdürlüğü sayısını 8’e indirme kararı almıştı.
Bu kapsamda Bursa Bölge Müdürlüğü’nün kapatılıp İzmir’e bağlanması söz konusuydu.
Dün CHP ve İYİ Parti il başkanları karara sert tepki göstermişti.
Benzer tepkiler Samsun’da da yaşanmış ve Samsun İl Başkanı Ersan Aksu, ilgili bakanlığın yetkilileriyle görüşerek sorunu çözmüştü.
Bursa’da ise milletvekilleri devreye girdi.
Önceki gün AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı yetkilileriyle görüşmüştü.
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Efkan Ala ise dün Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ile görüşerek Bursa’nın hassasiyetlerini anlattı.
Bu gelişmeler üzerine Bakan Karaismailoğlu kararını revize etti.
Sonuç: Bursa Bölge Müdürlüğü hizmetlerine devam edecek.
“Bana bizim gibi düşünen insanları getirmeyin”
Kılıçdaroğlu 26 Mart’ta Bursa’ya geliyor.
1 günlük programına Gemlik’ten başlayacak olan Kılıçdaroğlu, Nilüfer Belediyesi’nin açılışlarıyla ziyaretini tamamlayacak.
Kılıdaroğlu, Bursa’da sivil toplum kuruluşlarıyla bir araya gelecek?
Hangi sivil toplum örgütleri?
Ağrılıklı olarak hemşehri dernekleri.
Bu aslında CHP Genel Merkezi’nin politikası.
Kılıçdaroğlu gittiği yerlerin örgütlerine, “Bana, bizim gibi düşünen, bizim partimize oy atan insanları getirmeyin. Bana, bize oy vermeyen, bizim gibi düşünmeyen, bugüne kadar bizi tercih etmeyi düşünmemiş insanlar lazım” diyormuş.
İşte bu politikanın gereği olarak da iktidar partisine yakın sivil toplum örgütü temsilcilerine hitap edecek Kılıçdaroğlu.
Yani Bursa programının en önemli ayağını STÖ buluşmaları oluşturuyor.
Henüz kesinleşmese de mekan olarak BAOB Yerleşkesi düşünülüyor.
Faiz lobisi bayram ediyor
Merkez Bankası, dün bir miktar daha faiz arttırdı.
Ekonomi uzmanları kararla ilgili değerlendirmelerini yaptılar.
Birçoğunu okudum.
Faiz kararının olumlu sonuç getireceğini düşünenlerin sayısı çok fazla değil.
Konunun bir başka sarsıcı boyutu daha var ki, Türkiye’nin faiz liginde hızla üst sıralara çıkmasıdır.
Dünkü kararla Türkiye, G-20 ülkeleri arasında en yüksek faiz veren ikinci ülke oldu.
Zirvede Arjantin var.
Dünya genelinde ise 7. sıradayız.
Bilmem başka söze gerek var mı?