Malum, asgari ücret artık bin 300 lira.
Asgari ücretten doğan maliyet, işverenleri tedirgin etmişti ancak hükümet 110 liralık bir destekle, patronları bir nebze olsun rahatlatmıştı.
Hazine desteği konusunda yepyeni bir gelişme oldu önceki gece.
Asgari ücret düzenlemesini içeren söz konusu kanun teklifi (5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu) dün gece Plan ve Bütçe Komisyonu‘na geldi.
Teklife, iki 2 geçici madde eklendi.
Bunlardan biri şuydu:
2016 yılı ocak ayı ile aralık ayları dönemleri için günlük 3,33 lirayla çarpımı sonucu bulunacak tutar, bu işverenlerin kuruma ödeyecekleri sigorta primlerinden mahsup edilir ve bu tutar Hazinece karşılanır.
Yani, brüt 2 bin 500 liraya kadar ücret alan çalışana da Hazine 100 liralık teşvik sağlayacak.
Söz konusu düzenleme, sadece asgari ücretlileri kapsıyordu.
Ancak bu değişiklikle, maaşı brüt 2 bin 500 liraya kadar olan çalışanları da kapsayacak.
Yani, teşvikin kapsamı genişletildi.
Bu talep işverenden gelmiş.
Bu arada, asgari ücrete gelen 110 liralık teşvik de 100 liraya indi.
Peki kanun teklifi ne zaman Genel Kurul’a geliyor?
Haftaya perşembe vaya cuma günü, komisyondan geçecek kanun teklifinin Meclis’e gelmesi öngörülüyor.
O kamyonetin ne işi var orada?
Bursa‘da, ağır tonajlı araçların ana yolarda arz-ı endam ettiğini, Bursa caddelerinin yolun ortasına park eden araçlardan geçilmediğini ve trafik sıkışıklığına neden olan her türlü kuralsızlığın yaşandığını, defalarca yazdık.
Elektonik hız sistemlerinin trafiği rahatlatmak yerine yavaşlattığını, bu sistemin bulunduğu noktaların sıkıştığını da ekledik.
Bursa‘nın normal şartlarda zaten sıkışık olan trafiğinin, şiddetli yağış ve kaza gibi durumlarda felç olduğunu da hatırlattık.
İşte 2 gün önceki kazada olanlar.
Dingili kırılan bir kamyonet ana yola devrilince, Bursa trafiği kilitlendi, binlerce araç sürücüsü 2,5 saatlik bir kabus yaşadı.
Polis, tam 2,5 saat sonra o kamyoneti yoldan çekip, trafiği açmayı başardı (!)
Peki o kazada, ölü var mı?
Yok…
Kazaya karışan başka araç var mı?
Hayır.
Yani basit bir trafik kazası…
Şimdi gelelim meselenin diğer boyutuna…
UKOME’de 2006 yılında alınan karara göre, ağır tonajlı araçların şehir içine sokulmasını yasaklanmış, bu tip araçlar Çevre Yolu‘na yönlendirilmişti.
Peki o kamyonetin orada ne işi vardı?
O kamyonet ve onun gibi yüzlerce TIR ve kamyon, her gün İzmir Yolu, Ankara Yolu, Mudanya Yolu’nda cirit atarken, polis ekiplerinin denetim yaptığına tanık olan var mı?
Yok.
Kazanın olduğu gün, binlerce Bursalı perişan oldu.
Kimi işine geç kaldı, kimi hastaneye yetişemedi, kimi randevusunu kaçırdı.
Artık denetim yapmanın vakti gelmedi mi?
AK Parti’den Ankara’ya çıkarma
Yerel seçimlerin üzerinden 1,5 yıl geçti.
Cumhurbaşkanlığı seçimi yapıldı.
1 Kasım seçimi sona erdi, sonuç malum.
Yani yaklaşık 3,5 yıl ne genel ne yerel ne de cumhurbaşkanlığı seçimi var.
Peki teşkilatlar ne yapacak?
Kuşkusuz teşkilatların diri tutulması gerekir bu süre zarfında.
Teşkilatların heyecanının yitirilmemesi adına Cemalettin Torun başkanlığındaki AK Parti il yönetimi, salı günü özel bir programa katılacaklar.
Salı sabahı Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu ve İçişleri Bakanı Efkan Ala ile kahvaltıda biraraya gelecek il yönetimi, ardından grup toplantısına katılacaklar.