2 gün önce Nezih Karabıyık’ın aracından, geçmediği paralı otoyol ve köprüler için ücret kesildiğini yazmıştım.
Kredi kartından defalarca HGS ücreti kesilen Karabıyık, Karayolları Genel Müdürlüğü ve Otoyol A.Ş ile yaptığı itirazlardan sağlıklı sonuç alamamıştı.
Yazım çıktıktan sonra Otoyol A. Ş yetkilileri Nezih Karabıyık’a ulaşmışlar.
Önce mail yollamışlar ardından telefonla görüşmüşler.
Yolladıkları mailde, yanlışlığın gerekçesini şu şekilde açıklamaya çalışmışlar:
“Sayın Nezih KARABIYIK, e-postanıza istinaden yapılan inceleme sonucunda, 07.02.2021, 19.05.2021, 18.07.2021, 08.08.2021, 12.08.2021 ve 15.08.2021 tarihli geçişler esnasındaki araca ait plakanın standartlara uygun olmaması nedeniyle, plaka okuyucu cihazlar tarafından farklı algılandığı tespit edilmiştir.”
Gerekçeye bakar mısınız?
Vatandaşın plakası standartlara uygun olmadığı için, plaka okuyucu farklı algılıyor ve araç otoyol ile köprüden geçmediği halde para kesiyor.
Üstelik defalarca…
Siz bu gerekçeden bir şey anladınız mı?
Bir aracın plakası standartlara uygun değilse, neden geçmediği otoyol ve köprüler için HGS ücreti kesilir?
Ayrıca plakanın standartlara uygun olmaması, Otoyol A.Ş’nin değil, trafik polislerinin alanına girer.
Önceki yazımda da belirttim…
Nezih Karabıyık, kredi kartı ekstresini kontrol ettiğinde toplamda 889 lira 50 kuruşluk HGS ücretinin haksız şekilde kesildiğini fark etmiş.
Türkiye’de binlerce araç her gün paralı köprü ve otoyollardan geçiyor.
Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Bursa-İzmir Otoyolu’nu inşa eden konsorsiyum, devlet ile yaptığı sözleşmede zaten araç geçiş garantisinden yararlanıyor.
Bir de geçmediği halde geçmiş gibi sayısını bilmediğimiz HGS ücreti kestiği araçlar var belli ki.
Bu nedenle, paralı otoyol ve köprüleri geçerken çok dikkatli olun.
Otomatik ödeme talimatı verdiyseniz ekstrelerinizi kontrol edin.
Hatta mümkünse geçiş ücretini nakit ödeyin.
Ne olur, ne olmaz.
Farkında olmadan sigortalanmış olabilirsiniz
Dijitalleşen dünyada artık tek tuşla birçok işlemi yapmanız mümkün.
Ödeme emri veya otomatik fatura talimatı vermek, havale yapmak, kredi kartı veya vergi borcunu ödemek, kredi ödemesi yapmak, hatta tüketici kredisi almak bile, oturduğunuz yerden sadece saniyelerinizi alıyor.
Teknolojinin ilerlemesi, internet bankacılığının yaygınlaşması kuşkusuz hayatı kolaylaştırıyor.
Ancak yine de bankalara mümkün olduğunca bulaşmamanızda fayda var.
Farkında olmadan hesabınızdan harcama bile yaptırabilirler size.
Nasıl mı?
Paraya sıkıştınız, tüketici kredisi alacaksınız…
Bankanın müşteri temsilcisiyle şartları görüşüp, vade ve miktarda mutabık kaldınız.
Artık krediye kavuşmanızda hiçbir bir engel yoktur.
Ancak krediyi kullanmadan önce 20, 30 sayfalık sözleşmesinin altına imza atmanız gerekiyordur.
İşte orada dikkatli olmalısınız.
Çünkü müşteri temsilcisi krediyi kullanırken size zorunlu olmayan bir takım sigorta sözleşmesi de imzalatabilir.
Mesela ferdi kaza sigortası.
Oysa siz zaten o kredi için hatırı sayılır miktarda zorunlu hayat sigortası yaptırmışsınızdır zaten.
Bu ekstra sigorta sözleşmesinin farkına varmak için, 30 sayfayı okumuş olmanız gerekir ki, ben daha bugüne kadar hiçbir banka müşterisinin okuduğunu duymadım.
Yani siz biri zorunlu, diğeri isteğe bağlı 2 sigorta yaptığınızın farkında bile olmazsınız.
Taa ki hesabınızdan otomatik olarak her yıl para kesilene kadar.
Tabii eğer hesabınızı düzenli olarak kontrol ediyorsanız.
Benim başıma gelmez demeyin ve kredi çekerken dikkatli olun efendim.
Yüksek İhtisas Araştırma ve Eğitim Hastanesi ile ilgili okuyucu mektupları
Geçen haftaki yazımın ardından gelen okuyucu mektuplarından bazıları:
“Sayın Özdal, Olay gazetesinde yer alan köşenizde, hastanemiz ile ilgili yazınızı duygulanarak okudum. Hastanemizde 5 yılı aşkın çalışanlardan kime sorsanız size dakikalarca nelerin göz göre göre kaybedildiğini anlatacaktır. Bu kayıpların bir kısmı mevcut pandemi ile ilişkili olsa da esasında hastanemize, çalışanlarına ve dolayısı ile Bursalılar ve Güney Marmara halkına vurulan darbe, bile isteye vurulmuş bir idare karardır. Üstelik bu karar dahi layıkıyla uygulanmamış, tabiri caizse bu iş ele yüze bulaştırılmıştır. Yaklaşık 10 yıldır bu hastanenin bir çalışanı olarak, size düşüncelerimize ses olduğunuz için çok teşekkür ediyorum. Yazınızın devamının gelmesini yürekten arzu ediyorum. Herhangi bir kademedeki hastane çalışanı ile yapacağınız görüşme kanımca gazeteci olarak sizlere kolay elde edilebilen ve etkili veriler sağlayacaktır. Bu sebeple konunun üzerine gideceğinizi ümit ediyor ve yazınız için tekrar tebrik ediyorum.
***
Yüksek İhtisas Hastanesi ile ilgili yazınızı okudum ve olanlara hiç şaşırmadım. Bu hastane ne de olsa kentin doğusunda. Hakkını arayan yok. Türkan Akyol Göğüs Hastanesi, Yüksek İhtisas, Yıldırım Tıp Merkezi gibi kapatılır. Kimse de nedenini sormaz.
***
Benim anlamadığım o kadar yoğun bir hastaneden, randevu almak bir mucize. İnsanlar randevu alamadıkları için özel hastaneleri tercih ediyor. Yüksek İhtisas Hastanesi’nde evet randevu almak imkansız gibi ama gerçekten de doktorları çok iyi ve dalında uzmanlar.