Oto hırsızları son günlerde gemi azıya aldı.
Beyaz renkli Seat Leon marka araç yaklaşık 15 gün önce çalındı.
Bir gün sonra bu kez Bursasporlu futbolcu İsmail Yüksek’in aracı, kapısının önünden çalındı.
Aynı gün 1996 model Şahin’in sahibi, oto hırsızların yeni kurbanı oldu!
Birkaç gün içinde Bursa’da 3 oto hırsızlığı yaşandı.
Ancak bunlar, kamuoyuna yansıyanlar.
Oto hırsızlığı artık vaka-ı adiyeden olduğu için her çalınan araç haber olmuyor.
Bursa Oto Galericiler Odası Başkanı Hakan Yanık’ın iddiasına göre Bursa’da her ay en az 10 araç çalınıyor.
Peki araç çalmak bu kadar basit mi?
Evet, basitmiş…
Yanık, “Oto hırsızları için bir aracı çalmak 30 saniye ile 90 saniye arasında değişir” diyor.
Aracınızın lüks veya son model olduğuna da güvenmeyin.
Çünkü oto hırsızları için son teknolojiyle üretilmiş milyonluk araçları çalmak işten bile değil.
Adamlar, işlerini o kadar profesyonel yapıyorlarmış ki, önce paraya kıyıp sıfır araç satın alıyorlar ardından bilim insanlarının laboratuvarda mesai vermesi gibi üzerinde günlerce çalışıp, aracın tüm mekanizmasını öğreniyorlar.
Daha sonra gözlerini kestirdikleri aracı çalmak için pusuya yatıp, son tahlilde işi bitiriyorlar.
Oto hırsızlarının birkaç yöntemi var.
Bunlardan biri ikiz araç yöntemi.
Hırsızlar önce, bir araç sahibinin ruhsat bilgilerini ele geçiriyorlar.
Böylece ruhsatta yazılı şaşe numarasından plakasına varıncaya kadar tüm bilgileri ediniyorlar.
Daha sonra çaldıkları araca plaka takıp, ruhsat bilgilerini işliyorlar.
Son olarak çaldıkları aracı bir güzel satıp, parayı ceplerine indiriyorlar.
Yıllarca, hırsızların sattıkları araçların çalıntı olduğu anlaşılmıyor.
Zorunlu araç muayenesinden çalıntı araçların geçtiğine dair örnekler bile var, o derece.
Bir diğer yöntem de çalıntı aracı parçalayıp, parçalarını tek tek satmak.
Bu daha yaygın ve zahmetsiz bir yöntem.
Benim başıma gelmez demeyin, önlem alın
Benim aracım lüks, teknolojisi çok iyi, hırsızlar yanına bile yaklaşamaz diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.
Adamlar, en lüks araçları bile dakikasında çalabiliyor.
Öyle yöntemler geliştirmişler ki, duyunca ben de inanamadım.
Mesele sinyal kesici kullandıklarını biliyor muydunuz?
Gözünü kestirdikleri aracı takip ediyorlar.
Sürücünün saat kaçta evden çıktığını, kaçta geldiğini, nereye park ettiğini öğreniyorlar.
En uygun saati belirledikten sonra da, aracın çevresinde pusuya yatıyorlar.
Sürücü aracını park edip, kumandanın düğmesine bastığı anda, sinyal kesiciyi devreye sokuyorlar.
Böylece araç kilitlenmemiş oluyor.
İşte bu yüzden, kumandaya bastıktan sonra, aracınızın kilitlendiğinden emin olmak için, elinizle kontrol edin.
Birinci yazıda, ikiz araçtan söz etmiştim.
Bu tuzağa düşmemek için, aracınızın ruhsat bilgilerini hiç kimseyle paylaşmayın.
Ve elbette aracınızı dışarıya park etmeyin.
Evinizin kapalı garajı yoksa, aracınıza ya alarm taktırın ya da güvenliğinden emin olduğunuz yere park edin.
Mesleki eğitim
Dün Bursa’da kaynakçı sorununu yazmış, sanayi firmalarının ciddi bir kalifiye elemanı sorunu olduğunu belirtmiştim.
Bugün bir bilgilendirme yapalım.
Makine Mühendisleri Odası Kaynak Eğitim ve Muayane Merkezi ise bu açığı kapatmayı amaçlıyor.
2010’dan bu yana hizmet veren merkezde mühendis ve ara teknik elemanlara Makine Mühendisleri Odası Bursa Şubesi tarafından eğitimler veriliyor.
Ayrıca tahribatlı muayene laboratuvarında, çekme, eğme, çentik-darbe, sertlik, makro, kırma ve ezme testleri yapılıyor.
Meraklısına duyrulur.
Benim kayınpederimin arabası çalındı 14 saat içinde bulundu ,bence bursa emniyeti güzel çalışıyor
Boş bir yazı olmuş şahin doğan h100 gibi araçlar hariç diğerleri anahtar olmadan çalışmaz inmobileyzır özelliği vardır anahtarsız hiçbir şekilde çalışmaz muhtemelen futbolcunun borazanlığı için yazılan bir yazı