Yaklaşık 4 yıl önce ilk ihalesi yapılan ancak Ultra Teknoloji isimli müteahhit firmanın tamamlayamadığı İstanbul Yolu’ndaki T2 Tramvay Hattı’yla ilgili önemli gelişmeler var.
Malum, müteahhit firma kur artışını bahane ederek tramvay yapımını durdurmuş, yani sözleşme şartlarına uymamıştı.
Bu arada kur artışından olumsuz etkilenen firmalarla ilgili bir genelge yayımlanmış ve kamuya iş yapan firmalara bazı kolaylıklar getirilmişti.
Ultra Teknoloji de bundan yararlanmak için Büyükşehir Belediyesi’ne dilekçeyle başvurmuştu.
Firmanın talebi, ihalenin tasfiye edilip, 8 milyon liralık teminatın kendilerine verilmesiydi.
Büyükşehir Belediyesi firmanın talebini ileterek Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndan görüş istedi.
Bakanlık işin yüzde 82’lik kısmının tamamlandığını hatırlatarak, talebe olumsuz yanıt verdi.
Yani, firmanın tasfiye talebi Bakanlık tarafından uygun bulunmadı.
Peki şimdi ne olacak?
Büyükşehir Belediyesi, 8 Eylül’de ‘tasfiye’ yerine sözleşmeyi feshedecek.
Kamu İhale Kurumu da onaylarsa fesih işlemi gerçekleştirilecek.
Böylece Ultra Teknoloji’nin 8 milyon liralık teminatı irad kabul edilecek.
Bir başka ifadeyle firmanın teminatı yanacak ve 8 milyon lira Büyükşehir Belediyesi’nin kasasına girecek.
Ayrıca sözleşme yükümlülüğünü yerine getirmediği için Ultra Teknoloji’nin kamu ihalelerinden men edilme ihtimali var.
Peki yeni ihale ne zaman yapılacak ve ne kadara mal olacak?
Bursaray ile yeraltı bağlantısı planlanan T2 Tramvay Hattı projesinde değişikliğe gidildi.
Ancak alternatifli olarak tasarlanan yeraltı bağlantısının 160 ile 300 milyon lira arasında değişen maliyetini merkezi hükümetin karşılayacağını bizzat Cumhurbaşkanı Erdoğan dile getirmişti.
Bu nedenle, projenin maliyetiyle ilgili net rakam verilemiyor.
Ancak yeraltı bağlantısı dışında kalan yüzde 18’lik mevcut güzergahın ihalesine, fesih onaylandıktan hemen sonra çıkılması planlanıyor.
Yılan hikayesine dönen tramvay hattı
Kasım 2015’te ilk ihalesi yapıldı.
Ardından rakip firmaların itirazı geldi, böylece temel atma uzadı ve ilk ihaleyi kazanan firma elendi.
Neticede işi Ultra Teknoloji üstlendi ancak sözleşme süresi dolmasına rağmen inşaat tamamlanamadı.
Bugün itibarıyla 10 istasyonlu 8 km’lik hattın yüzde 82’lik kısmı bitti.
Yani yeraltı bağlantısı dışında yüzde 18’lik bölümün yapımı bekleniyor.
Toplam maliyet 133 milyon liraydı.
Ancak yeni bir ihaleye çıkılacağı için 8 km’lik hattın toplamda ne kadara mal olacağı bilinmiyor.
Avukatlar hakimlerle pazarlık yapabilir mi?
Şu habere bakar mısınız:
Eski futbolcu Arif Erdem avukatı aracılığıyla mahkeme heyetinden tutuklanmama garantisi istedi. Mahkeme heyeti tarafından talebi reddedilen Arif Erdem’in görüldüğü yerde tutuklanması istendi.
Bu haber dün başta yaygın gazeteler olmak üzere birçok internet sitesinde yayınlandı.
Haberi okuyunca şaşırdım, bir yanlışlık vardır diye tekrar okudum, sonuç aynı.
Siz hiç, bir sanığın ‘teslim oluyorum ama tutuklanmayacağımı garanti ederseniz’ diye hakimlere şart koştuğunu duydunuz mu?
Nasıl olur da terör örgütü üyeliğinden aranan bir kişi avukatı aracılığıyla mahkeme heyetiyle pazarlık yapmaya kalkar?
Bir kere böyle bir usul bizim hukuk sistemimizde olmadığı gibi, hiçbir mevzuatta da yeri yok.
Üstelik mahkeme heyetine teklif yaptığı söylenen kişi, bir avukat!
Eğer haber doğruysa avukat 2 kez suç işlemiş olmuyor mu?
Birincisi mahkeme heyetine yasadışı bir teklif yapmaktan…
İkincisi de FETÖ üyeliğinden aranan bir kişinin yerini söylememekten…
Normal olan nedir?
Arif Erdem, önce teslim olur.
Ardından etkin pişmanlıktan yararlanmak istediğini söyler savcıya.
Savcı, Erdem’in ifadelerini etkin pişmanlığa uygun olduğuna kanaat getirirse, ya resen tahliye eder ya da hakimden tahliye edilmesini talep eder.
NOT: Yazıyı kaleme almadan önce, bir avukat dostumdan teknik bilgi aldım.