TÜİK‘in verilerine göre, Bursa‘nın nüfusu geçen yıldan bu yana yaklaşık 55 bin artmış.
Yani küçük bir ilçenin nüfusu kadar çoğalmışız.
Bir başka ifadeyle kalabalık olan kent, biraz daha kalabalıklaşmış.
Dün de ifade ettik, Bursa‘nın artan nüfusu, yeni yatırımları da zorunlu kılıyor.
Dün Devlet eski Bakanı Cavit Çağlar‘ın öncülüğünde OLAY ailesinin, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’ye yeni hizmet binasından dolayı yaptığı hayırlı olsun ziyaretinde de ana konu buydu.
Yani yatırımlar.
Gazetecinin hayırlı olsun ziyareti aslında örtülü bir haberdir.
Biz de konuşulanları yazalım ve yorumlarımızı paylaşalım.
Önce Devlet eski Bakanı Cavit Çağlar‘ın tespitleri.
Bursa‘nın yenilenme sürecine tanık oldukları söyleyen Çağlar, özellikle İstanbul Caddesi‘nin yeni bir vizyonla, yeni bir çehreye kavuşturulmasına yönelik Büyükşehir Belediyesi‘nin yaptığı çalışmaların altını çizdi.
Ardından ekledi:
Hizmetin yanındayız.
Başkan Altepe de önce yeni hizmet binasıyla, belediye birimlerinin tek bir yere toplanmasının sağlandığını hatırlattı, ardından Samanlı ile belediye binası arasında yaptıkları çalışmalardan söz etti.
Büyükşehir Belediyesi bu aks arasında 70 binayı yıkmış.
Yani kamulaştırmış.
Amaç, viraneyi andıran bölgeyi modern bir çehreye kavuşturmak.
Yaygın adıyla Yalova Yolu, Büyükşehir Belediyesi‘nin ifadesiyle İstanbul Caddesi‘nde de aynı anlayışla çok sayıda bina yıkılıyor, yıkık dökük iş yerleri temizlenmeye başlanıyor ve yerlerine modern yapılar yükseliyor.
Ayrıca tramvayla ulaşım kolaylaştırılıyor, köprülü kavşaklarla da kesintisiz ulaşım hedefleniyor.
Tüm bu çalışmalardan şu anlaşılıyor:
Kamulaştırmalarla, kentin çöküntü bölgelerinin modern bir görünümüne kavuşması amaçlanıyor.
Böylelikle, hem mülk sahiplerinin kazanması hedefleniyor hem de modern bir şehrin temelleri atılıyor.
Büyükşehir Belediyesi de öncülüğe soyunmuş.
Yani Nilüfer gibi, diğer ilçelerde de yeni cazibe alanları yaratılmaya çalışılıyor.
Yerli üretimden doğan kar
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yerli üretim konusunda yaptığı çalışmalara en tipik örnek yerli vagon…
Başkan Altepe bu konuda hayli sarsıcı bir bilgi paylaştı:
“Yerli vagon üretimine girmeseydik, kur artışıyla birlikte belediyenin kasasından 450 milyon lira fazla para çıkacaktı.“
Altepe, Bursa‘nın istedikten sonra başka alanlarda da öncülük yapacağını belirtti ve BUDO örneğini verdi.
Yeni hedefse, savunma sanayi:
Yine Büyükşehir Belediyesi öncülük edecek, Bursalı sanayiciler üretecek.
Başkan, emsal artışını savunuyor
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Altepe’yi ziyaretin ardından, Başkan televizyon programında konuğumuz oldu.
Programda ağırlıklı olarak kentsel dönüşümü konuştuk.
Net ifadelerle kentsel dönüşümde emsal artışını savundu Altepe:
“200 dairelik bir site depreme dayanıksızsa nasıl dönüşecek? Bir rant yaratmak zorundayız. Ancak bu rant, vatandaşın yaşam hakkı içindir. Müteahhit, para kazanmazsa neden girsin kentsel dönüşüme?”
Altepe, bin kişinin oturduğu bir sitenin yeni haliyle bin 500 kişiye çıkmasının hiçbir sakıncası olmadığını da şu sözlerle ifade etti:
“Yeterli ulaşım var, yeterli alt yapı var, okul var, sağlık ocağı var. Hiçbir eksik yokken, emsal artışına karşı çıkmanın ne anlamı var? Ayrıca, yeni yapılan binaların tümünde otoparklar yerin altına yapılıyor. Yani, yeşil alanlar yaratıyoruz. Çünkü mevcut binaların otoparkları yeşil alanların olduğu binaların bahçesinde.”
Altepe, Beyoğlu Belediyesi‘ni örnek göstererek, “Beyoğlu Belediyesi, mahallelere otopark inşa etmek için metrekaresine 4 bin lira vererek kamulaştırma yapıyor. Biz bin lira vererek yapıyoruz.”
Sonuç: Yargının durdurduğu 0,50 emsal artışına rağmen, parsel bazlı dönüşümler sürüyor. Nitekim, başvurular devam ediyormuş. Çünkü mahkeme genel bir uygulamayı iptal etti.