Mustafa Özdal
Mustafa Özdal
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

İşte yeni Acemler Kavşağı: Yonca yaprağı kavşak gidiyor direksiyonel kavşak geliyor!

Kuşkusuz Bursa‘nın en büyük sorunlarının başında ulaşım geliyor.

Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş da, göreve gelir gelmez ulaşım sorununu çözeceğini ifade etmiş ve 2020’de Bursalıların gündeminde ulaşım  sorununun olmayacağını taahhüt etmişti.

Bursa ulaşımının en yoğun olduğu bölge de Acemler.

ozdal-031.jpgDahası yonca tipi şeklinde inşa edilen Acemler Kavşağı, artık trafik yükünü kaldırmıyor.

Aktaş, geçen hafta yaptığı açıklamada, 950 yataklı Ali Osman Sönmez Devlet Hastanesi‘nin de faaliyete geçmesiyle trafik yoğunluğunun daha da artacağını hatırlatıp, stadyum çevresindeki kamulaştırmalar, viyadük ve bağlantı yollarıyla birlikte bölgeye en az 500 milyon liralık yatırım yapılması gerektiğini belirtmişti.

İyi ama Acemler bölgesi nasıl rahatlatılacak?

ozdal2-082.jpgAktaş,  OLAY TV‘de Yüz Yüze’ye konuk oldu ve Acemler Kavşağı‘nda planladıkları Bursa 2035 Ulaşım Master Planı‘nda da yer alacak radikal değişikliği ilk kez açıkladı.

Buna göre, rahmetli Hikmet Şahin döneminde yapılan yonca tipi kavşak gidiyor, yerine direksiyonel kavşak tipi geliyor.

Yani Acemler Kavşağı revize ediliyor ve yan yollar geliyor.

Peki, Bursa’da ilk kez uygulanacak direksiyonel kavşak ne anlama geliyor?

Çok fazla teknik ayrıntıya boğmadan yeni ulaşım yatırımının ne olduğunu ve nasıl faydalar sağlayacağını anlatayım.

Öncelikle Acemler Kavşağı’ndaki kurplar genişletilecek.

Örneğin, mevcut kavşakta kurpların genişliği 40 metreyken, direksiyonel kavşak modelinde 200-250 metreye çıkarılacak.

Bu da, kurplara giren sürücülerin hızlarını azaltmasını önleyecek.

Yani diyelim ki 100’le giden bir sürücü, dar olan kurpa girerken hızını 40’a düşürmesi gerekirken, yeni imal edilecek geniş kurplar sayesinde hızını düşürmeye gerek kalmayacak.

Yeni kavşakta sadece kurplar genişlemeyecek, alternatif yollar imal edilerek İzmir Yolu rahatlayacak.

Bir diğer ifadeyle; İzmir Yolu’ndan gelip Yakın Çevre Yolu’na gitmek isteyen sürücülerle, Mudanya Yolu’ndan gelip Yakın Çevre Yolu’na geçmek isteyen sürücüler, yan yollar ve imal edilecek direksiyon kavşaklarla İzmir Yolu’nu kullanmaksızın direkt olarak Yakın Çevre Yolu’na ulaşacak.

Yani İzmir Yolu’ndan Yakın Çevre Yolu’na gidecekler Mediamark’ın paralelinde inşa edilecek alternatif yolu takip ederek Acemler Kavşağı’na ulaşacak ve böylece İzmir Yolu’na girmemiş olacak.

Aynı şekilde Mudanya Yolu’ndan Yakın Çevre Yolu’na gidecek olan sürücüler de Timsah Arena’nın paralelinde inşa edilecek alternatif yolu takip edip Acemler Kavşağı’na, oradan da Yakın Çevre Yolu’na girecekler.

Böylece hem İzmir Yolu’ndan  hem de Mudanya Yolu’ndan gelip Yakın Çevre Yolu’na girecekler, ana artere girmeden Acemler Kavşağı’na girebilecekler.

İzmir ile Mudanya Yolu’nun kesiştiği ve Bursa’nın en yoğun trafiğine sahne olan ana arteri, sadece Kent Meydanı istikametinde işi olan araç sürücüleri kullanacak.

Bir diğer ifadeyle yeni ulaşım modeliyle binlerce araç, ana artere girmemiş olacak.

Ayrıca, Mudanya ve İzmir Yolu’na paralel inşa edilecek alternatif yan  yollarla ana arter yedi şeride çıkacak.

Tabii tüm bu ulaşım yatırımları, ciddi kamulaştırmalar yapılmasını gerektiriyor.

Ancak alternatif yol güzergahında ağırlıklı olarak Hazine arazileri olacağı için, bu dev ulaşım projesi Büyükşehir Belediye bütçesini sarsmayacak.

 

T3 Tramvay Hattı iptal edilebilir

 

Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın ajandasındaki bir diğer ulaşım hamlesi de T3 Tramvay Hattı.

Bir diğer ifadeyle nostaljik tramvay.

Nitekim Başkan Aktaş, seçilirse T3 Hattı’nı iptal edebilir.

Gerekçe, ekonomik.

Tabii bu şimdilik bir düşünce.

Nitekim tramvay, Osmangazi Belediyesi‘nin hayata geçirdiği Panaroma 1326 Bursa Fetih Müzesi’ne ulaşımı sağladığı için iptal edilmeyebilir.

Başkan Aktaş, “Gündemimizde var, iptal edebiliriz. Ancak son kararı vermiş değiliz” diyor.

 

Köprü zamları geri çekilir mi?

 

Sosyal medya, toplumun nabzını en doğru ve en kestirmeden ölçen kitle iletişim aracı oldu günümüzde.

2019’un ilk günlerinde sosyal medyada en çok ne konuşuldu?

Osmangazi Köprüsü’ne gelen zam.

Zamma gelen tepkiler toplumun farklı kesimlerini de birleştirdi üstelik.

Yani, hiçbir AK Partili veya MHP’li zammı savunmuyor aksine onlar da şikayetçi.

Öyleyse bu zam geri çekilebilir.

İktidar bir formül üretir ve tam da seçim arifesinde toplumun tüm katmanlarından gelen tepkiyi dikkate alırsa kimse şaşırmasın.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X