Malum, yerli otomobil Gemlik’de üretilecek.
Peki 3 milyon metrekarelik askeri alanın 1 milyon metrekaresine kurulması planlanan Cumhuriyet tarihinin en büyük yatırımlarından yerli otomobil fabrikasının temeli ne zaman atılacak?
Konuyla ilgili gelişmeleri AK Parti Bursa Milletvekili Zafer Işık’la konuştum.
2 önemli gelişmenin bilgisini paylaştı Işık.
-Yerli otomobili yapacak olan Türkiye’nin Otomobil Girişim Grubu (TOGG) yetkilileri, plan değişikliğiyle ilgili başvurusunu Büyükşehir Belediyesi’ne yapmış.
-TOGG yetkilileri, plan değişikliğinin ardından, ruhsat alıp mayıs ayında fabrikanın temelini atacakmış.
Işık’ın aktardığı bilgilere göre TOGG yetkilileri fabrikanın temel atma töreni için planlamasını mayıs ayına göre yapmış.
Yer teslimi daha önce yapılmıştı.
Geriye sadece bürokratik işlemler kalıyor.
Gemlik’de hareket var
AK Parti Bursa Milletvekili Zafer Işık, Gemlik kökenli bir siyasetçi.
Işık’la yerli otomobilin ilçeye olan etkisini konuştuk.
Özellikle emlak fiyatlarında artış olduğunu kaydeden Işık, ancak asıl ekonomik hareketliliğin mayıs ayından sonra yaşanacağını belirtti:
“Gemlik’de büyük bir heyecan var. Yerli otomobilin ilçemizde üretileceği açıklandıktan sonra bir hareketlenme oldu. Bu da emlak fiyatlarına yansıdı. Ancak birkaç ay sonra ilçe ekonomisinin çok daha fazla hareketleneceğini bekliyoruz.”
AK Parti’nin Nilüfer stratejisi
AK Parti’de kongre sürecine girilirken, istifa ettirilen İnegöl, Kestel ve Nilüfer’in ilçe başkanlıklarına kimlerin atanacağı merak ediliyor.
İngeöl ve Kestel için, AK Parti’nin kaleleleri diyebiliriz.
Ancak Nilüfer, bu iki ilçeden çok farklı.
Nitekim AK Parti Nilüfer’de girdiği hiçbir seçimi kazanamadı.
İşte bu nedenle Nilüfer’e atanacak ismin bulunması için ‘kılı kırk yarmak’ deyimini andıran bir çalışmanın yapıldığını duyuyoruz.
Çünkü bu kez Nilüfer’de yarışa ortak olmak isteyen AK Partililer, potansiyel adaylarını belirleyip, çok önceden seçime hazırlanacaklar.
Belki de atanacak ilçe başkanı, 2024’de AK Parti’nin belediye başkan adayı olacak.
Bu nedenle, Nilüfer ilçe başkanı Ankara’ya temayüle çağrılan partililer dışında farklı bir isim olabilir.
Yüksek hızlı trenden hızlı trene geçişin fotoğrafı
Bizim gazeteden Ahmet ağabey (Emin Yılmaz) geçen aylarda yüksek hızlı trenin, nasıl hızlı trene dönüştüğünü yazmıştı.
Bu fotoğrafları ise İYİ Parti Genel Başkan Yardımcısı Prof. Dr. İsmail Tatlıoğlu gönderdi.
İki fotoğrafta da Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolu Genel Müdürlüğü imzasıyla, ‘Yüksek Hızlı Tren’ deniliyor.
Söz uçar yazı kalır dedikleri bu olsa gerek.
Deprem
Jeoloji Mühendisleri Güney Marmara Şubesi Başkanı Engin Er, yıllardır depremle ilgili son derece sarsıcı açıklamalar yapıyor.
Er bakın son açıklamasında neler söylemiş:
“Belediyelerin kendi görevi olmayan işleri bırakması lazım. Depremi önceden tahmin etmek belediyenin işi değil. Ne yapmamız lazım, biz daha güvenli bir kenti nasıl oluştururuz öncelikle buna bakmamız lazım. Bunun için de kısa vadede, orta vadede ve uzun vadede yapacaklarımız var. Deprem öncesi, deprem sırası ve deprem sonrası yapılacaklar var. Bunların hepsini değerlendirdiğimiz zaman, 1855’de küçük kıyamet olarak beklenen Bursa depreminin benzerinde ve 7 şiddetindeki bir depremde hayatımıza devam ederiz, tıpkı Japonya’da olduğu gibi. Ama öncelikle yöneticileri ve insanlarımızı duyarlılığa davet ediyorum. Aksi durumda fay hatlarının üzerinde kurulmuş olan konutlar nedeniyle bırakın 7 şiddetini, 5 ve üzerindeki her deprem Mustafakemalpaşa’dan Kestel’e kadar hasar oluşturma riskini taşımaktadır.”
Son cümleye dikkat.
Er diyor ki, 5 ve üzerindeki her deprem, Mustafakemalpaşa’dan Kestel’e kadar hasar oluşturma riski taşıyor.
Yani, 5 büyüklüğündeki Bursa merkezli bir depremde bile hasar oluşabilir.
Varın, beklenen 7 büyüklüğündeki Bursa depreminde halimizin ne olacağını siz düşünün.
Peki, Er gibi uzmanlar sürekli uyarıyor, bizler de konuyu diri tutmaya çalışırken, Bursa’nın depreme hazır olduğunu söyleyen bir Allah’ın kulu var mı?