Gün geçmiyor ki Bursa ulaşımında yepyeni ve radikal bir değişim olmasın.
Şu bir gerçek ki Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, göreve geldiği günden bu yana, mesaisinin önemli bölümünü ulaşıma ayırıyor, trafiği rahatlatmak adına radikal kararlar almaktan geri durmuyor.
Önce kavşaklarda yaptığı küçük dokunuşlarla ana arterlerde trafiği rahatlatan Aktaş, bir yandan da Bursa 2035 Ulaşım Master Planı‘nı hazırlatıyor.
“2020’ye kadar Bursa’nın ulaşım sorunu kalmayacak” sözünü veren Aktaş bir hamle daha yapmaya daha hazırlanıyor.
Dün Başkan Aktaş’la, Ulaşım Master Planı’nın sunum toplantısının ardından konuştuk.
Aktaş, Bursa ulaşımına dair son derece önemli bir gelişmenin müjdesini verdi.
İstanbul Yolu’ndaki T2 Tramvay Hattı’nda büyük bir revizyona gidiliyor.
T2 Tramvay Hattı, Bursaray’a entegre oluyor.
2 alternatifli planın detaylarıyşa şöyle:
1. Proje: Tramvay, Türk Telekom önündeki istasyondan Bursaray’ın Kent Meydanı istasyonuna, 1 tünel ve 1 istasyonla bağlanacak. Yani yaklaşık 500 metrelik bir yeraltı hattıyla tramvay ile Bursaray birbirine bağlanacak. Bu yeni hatla, hem yaya hem de araç trafiği rahatlayacak. Bu projenin maliyeti yaklaşık 30 milyon dolar. Yani, 160 milyon lira.
2. Proje: Birinci projenin alternatifi olarak düşünülüyor bu hat. Yine Türk Telekom’un önündeki tramvay istasyonundan Şehreküstü, Şehreküstü’den de Uluyol’a yer altından uzanan, tramvay ile Bursaray’ı entegre edecek alternatif bir proje. Yaklaşık 2 km’lik tünel ve 3 yeni ek istasyonla inşa edilecek bu hattın maliyetiyse biraz daha pahalı: 50 milyon euro. Türk parasıyla 300 milyon lira. Eğer bu hat hayata geçerse, Ulucami’den Terminal’e raylı sistemle kesintisiz ulaşım mümkün olacak.
Peki hangi proje hayata geçecek?
Bu iki alternatiften hangisinin hayata geçeceği henüz belli değil.
Ancak Başkan Aktaş, 2 projeden birini kesin olarak hayata geçireceklerini belirtti.
Bu da Başkan Aktaş’ın Bursa ulaşıma dair yeni müjdesi diyebiliriz.
T2 Tramvay Hattı’nda neler olmuştu ?
Bir ucu Gençosman’a, diğer ucu Terminal’e uzanan T2 Tramvay Hattı, yaklaşık 10 km uzunluğunda.
11 istasyonu olan T2 Hattı ile ilgili süreç Kasım 2015’te başlamıştı.
2015 yılındaki ilk ihale, katılımcı firmalardan birinin itirazı üzerine iptal edilmiş, böylece ikinci ihalede yüklenici firma değişmişti.
Kasım 2016’da yer teslimiyle yapımına başlanan proje, aradan geçen yaklaşık 3 yıla rağmen tamamlanamamıştı.
Yüklenici firmanın kur artışını bahane ederek bitiremediği projenin yüzde 80’i tamamlandı
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, son olarak işin yüzde 80’i bittiği için 2019’da yeni bir ihaleye gideceklerini söylemişti.
Yeni ihale için, kur farkından dolayı müteahhitlerin ceza ödememesini öngören yasa teklifinin Meclis’ten geçmesi bekleniyor.
Yasa, Meclis’ten geçtikten hemen sonra, sözleşme feshedilecek ve yeni bir ihaleye çıkılarak, İstanbul Yolu tramvaya kavuşturulacak.
CHP ve İyi Parti’nin uzlaşması bekleniyor
CHP İl Başkanı Hüseyin Akkuş: 17 ilçede kendi adaylarımızla seçime girmek istiyoruz. Son karar Ankara’nın.
İyi Parti İl Başkanı Dr. Yahya Bahadır: Verileri genel merkeze sunduk. Bizim eğilimimiz 17 ilçede kendi adaylarımızla seçime girmek. Ancak kararı genel merkez verecek.
Sonuç: İki partinin Bursa örgütü de doğal olarak kendi adaylarıyla seçime girmek istiyor. Ancak görünen o ki, bazı ilçelerde işbirliği yapacaklar. Uzlaşma da bu olsa gerek.
Adaylık heyecanı sürecek
Beklendiği gibi dün, CHP’nin geri kalan belediye başkan adayları ilan edilmedi.
Peki ne zaman belli olacak?
Görüşler muhtelif…
Ancak CHP İl Başkanı Hüseyin Akkuş‘a göre, ocak ayından önce adayların açıklanması beklenmiyor.
Yine Akkuş’a göre, adaylık süreci 15 Ocak’a kadar tamamlanacak.
Yani CHP’de aday adaylarının heyecanı bir süre daha devam edecek.