Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Makedonya programını takip eden gazetecilere, “Bursa’ya döndüğümüzde, İnegöl Boğazova’ya davet edeceğim sizi. Manzarası müthiştir” demişti.
Aradan epey zaman geçtiği için Aktaş’ın davetini unutmuştuk ki, 2 gün önce o davet tazelendi ve pazartesi oradaydık.
Boğazova’yı ben ilk kez gördüm.
Tek kelimeyle muhteşem ancak yarınki yazıma bırakayım.
Nitekim Aktaş, önemli açıklamalar yaptı.
Yemek yediğimiz restoranın bahçesinde, doğa manzarası ve odun ateşi eşliğinde, hayli karanlık bir ortamda, yazdıklarımızı tam olarak görmeden not aldığımız söyleşi, öyle sanıyorum ki meslek yaşamımızın en ilginç söyleşisiydi.
Ancak değdi.
Nitekim Aktaş, yatırımlardan, Bursaspor’a, kaçak yapıyla mücadeleden, ulaşıma varıncaya kadar, tüm sorularımızı içtenlikle yanıtladı.
Kaçak yapıyla mücadelede alınan kararlardan başlayalım.
KAÇAKLA MÜCADELEDE 3 ÖNEMLİ KARAR
Başkan Aktaş, Bursa’nın kanayan yarası kaçak yapıyla mücadelede hayli kararlı.
Öyle ki kısa süre önce, Yıldırım, Osmangazi, Nilüfer, Kestel, Gürsu, İnegöl belediye başkanları ve akademik oda temsilcileriyle geniş kapsamlı bir toplantı yapmış ve kaçak yapıyla mücadelede radikal kararlar alınmış.
Başkan Aktaş, önümüzdeki günlerde alınan kararları paylaşacaklarını söylese de bir kısmını aktardı.
-Kaçak yapılara çimento veren firmalara ağır cezalar kesilecek.
-Kaçak yapı inşa edenlere tebligat süresi kısaltılacak. Tebligat yapıldıktan çok kısa süre sonra, yapının kaçak olan kısmı yıkılacak.
-Kaçak yapılar, kentin birçok noktasında drone’lerle izlenip, anında müdahale edilecek.
Tebligat süresinin kısalması önemli.
Nitekim tebligat süresi dolana kadar kaçak yapı sahibi inşaatını tamamlıyor, sadece ceza ödeyip yaptığı yanına kar kalıyor.
Kentin drone’lerle izlenmesi ise Gemlik’te uygulanmış ve son derece başarılı sonuçlar elde edilmişti.
Ayrıca kaçak yapılara çimento veren firmaların da kararlı bir şekilde üzerine gidilmesi, denetleme bakımından altı çizilecek bir karar.
Yani Aktaş ve ilçe belediye başkanları alınan kararları kararlılıkla uygularlarsa, Bursa’da kaçak yapı sorunu çözülebilir.
Bu bakımdan alınan ilk kararlar kent adına hayli önemli.
“SÖZLERİMİN TÜMÜNÜN ARKASINDAYIM”
Ekonomik koşullar malum.
Yani yerel yönetimlerin yatırım yapmakta zorlandığı bir dönemden geçiyoruz.
Ancak Aktaş, tüm ekonomik zorluklara rağmen şunu söyledi:
“Seçimden önce 4 söz vermiştim. Ulaşım sorunu kalmayan Bursa. İmar sorunlarını aşmış Bursa. Eskisi gibi yeşil Bursa. Turizmi gelişmiş Bursa. Bu sözlerimin hala arkasındayım.”
Ancak Aktaş’ın Ulaştırma Bakanlığı’ndan şu yatırımlar için beklentisi var:
-T2 Hattı’nın tamamlanması.
-Emek-Şehir Hastanesi Bursaray Hattı’nın inşası
-Acemler Kavşağı
-Adliye Kavşağı
-DOSAB’ın Çevre Yolu’na bağlanması.
Peki Büyükşehir Belediyesi’nin mali tablosu ne durumda?
Aktaş, ekonomik koşullara bağlı olarak vergi oranlarının düşmesinden kaynaklı gelir eksikliği olduğunu hatırlattı.
Ancak borçların sürdürülebilir olduğunu kaydetti, bir de tasarruf tedbirlerinin işe yaradığını belirtti.
Mesela, BURFAŞ’ta zarar eden çok sayıda işletmeyi kapatmalarına rağmen, önceki yıla göre bütçenin sadece 4 milyon lira düştüğünü kaydetti.
Ancak Aktaş, mali duruma rağmen hizmetlerin devam ettiğini söyledi ve şu çarpıcı örneği verdi:
“Sadece Karacabey, Mustafakemalpaşa ve İnegöl’e 1 milyar lira alt yapı yatırımı yapacağız.”
“TOPLU TAŞIMADA YOLCU SAYISINI ARTTIRIYORUZ”
Yol, kavşak ve yeni hatlar, evet ulaşımı rahatlatıcı yatırımlar.
Ancak bir kentte toplu taşıma yaygın değilse, ulaşımda sorunlar devam eder.
Bursa da öyle bir kent.
Nitekim nüfusu 3 milyonluk bir kentte toplu taşımayı kullanan yolcu sayısı kaç dersiniz?
Sadece 300 bin.
Aktaş, “Yolcu sayısını en az 800 bine çıkarmamız gerekiyor. Yeni hatlar inşa edildiğinde ve sinyalizasyon çalışması tamamlandığında bu hedefe ulaşacağız” diyerek, yol haritasını açıkladı.
MİNİBÜSÇÜLER SİSTEME DAHİL OLACAKLAR MI?
Başkan Aktaş’ın göreve geldiği ilk günlerde gündemine aldığı konuların başında minibüsçülerin bütünleşik elektronik sisteme bağlanması vardı.
Yani tıpkı batı hattında hizmet veren özel halk otobüsleri gibi sisteme dahil olacaklardı.
Aktaş’a konunun akıbetini sorduk.
Minibüsçü esnafının sisteme girmeye yanaşmadığını söyledi.
Karayolları’ndan elde ettikleri hak nedeniyle de kendi istemedikleri sürece, sisteme girmelerinin mümkün olmadığını ekledi.
Ancak Aktaş, görüşmelerinin sürdüğünü belirtti.
“BURSASPOR’A HERKES KATKI YAPMALI”
Küme düşen Bursaspor, kentin ortak gündemi.
Başkan Aktaş, transfer tahtasının kapanmasını önleyecek kaynağın önemli bölümünü bularak, hayati bir hamle yapmıştı.
Aslında Aktaş’ın bu ilk hamlesi değil.
Hiç ihtiyacı olmadığı halde BUDO, 3 milyon liralık forma reklamı vermiş, Büyükşehir Belediyesi’ne stat kirası bugüne kadar ödenmemiş, ikramlardan, stadın temizliğine varıncaya kadar BURFAŞ hatırı sayılır miktarda katkı yapmıştı.
Yani Aktaş, Bursaspor için elini değil gövdesini taşın altına koymuş.
Ancak Aktaş, “Bursaspor’a sadece bizim katkılarımız yetmez. Herkes elini taşına altına koysun” dedi, bir kez daha.
Ne var ki Aktaş’ın bu çağrısı henüz karşılık bulmuş değil.