Ekonomik tablo ortada…
Yerel yönetimlerin durumu malum…
Ancak hayat devam ediyor, ihtiyaçlar sürüyor ve vatandaş da hizmet bekliyor.
Bu noktada Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın, seçimin üzerinden 1 ay geçmeden kamuoyunun karşısına geçip, “İmkanlarımız kısıtlı ancak ne söz verdiysek yerine getireceğiz” anlamına gelen mesajını önemsiyoruz.
Nitekim Aktaş, hem yönettiği belediyenin gelirlerini arttırmak hem büyük ulaşım yatırımlarını Ankara’ya devretmek hem de farklı finansal yöntemlerle hizmetleri hayata geçirmek için Cumhurbaşkanı Erdoğan ile bir kez daha görüştü geçen hafta sonu.
Bir kez daha diyorum, çünkü kamuoyuna yansımasa da Aktaş’ın Cumhurbaşkanı ile göreve geldiği günden bu yana defalarca görüştüğünü biliyoruz.
Peki sonuç?
Aktaş’ın Cumhurbaşkanı Erdoğan ile yaptığı görüşmenin özetini 3 maddede sıralayalım:
-Büyükşehir Belediyesi’nin, belediye payları arasındaki dağılımdan kaynaklı yıllık 300 milyon lira gelir kaybını giderecek yasal düzenlemelerin yapılması.
-Özellikle metro hatlarının finansmanın Ulaştırma Bakanlığı’nın karşılaması.
-Yeni uydu kentler ve kentsel dönüşümlerin hayata geçmesi için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın destek vermesi.
“Bize sık sık Ankara yolu görünüyor”
Basın toplantısının ardından gazeteye döndüğümüzde, Büyükşehir Belediyesi Basın Bürosu’nun yolladığı haberin başlığı şuydu:
“Bize sık sık Ankara Yolu görünüyor.”
Kim diyor bunu?
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş.
Ancak Bursa yatırımlarına Ankara’nın desteğinin sağlanması, sadece Aktaş’ın değil kentin tüm dinamiklerinin sorunu olmalı.
Bu noktada Bursa lobisinin önemi ortaya çıkıyor.
Hele hele önemli büyükşehir belediyelerinin muhalefetin eline geçtiği 31 Mart’tan sonra Bursa’nın Ankara’yı sıkı markaj altında tutması gerekmiyor mu?
Borç azalmış
Büyükşehir Belediyesi’nin borcu olduğunu biliyoruz.
Sevindirici olan şu ki, Başkan Aktaş borcun azaldığını söyledi.
Ancak kur farkından dolayı yaklaşık 700 milyon lira artan bir borç da söz konusu.
Yani kur farkına rağmen borç, 5 milyar liradan 4 milyar 200 milyon liraya düşürülmüş.
Kuşkusuz bunda tasarruf tedbirlerinin rolü büyük.
Bir güzel bir de kötü haber daha var.
Suya zam yok ancak ulaşıma zam geldi.
Aktaş, göreve geldiği günden bu yana ulaşım maliyetlerinin yüzde 57 arttığını, buna rağmen yüzde 17 indirim yaptıklarını ancak bu durumun sürdürülebilir olmadığını söyledi.
Zamlı tarife bugün hayata geçecek.
Bilim Şenliği
Dile kolay, 195 bin ziyaretçi, 91 bin 426 öğrencinin bilimsel atölye çalışması…
Organizasyonunu Büyükşehir Belediyesi ve Bilim ve Teknoloji Merkezi‘nin üstlendiği, BEBKA işbirliğiyle gerçekleştirilen, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın desteklediği, sponsor firmalarının da katkı yaptığı Bursa Bilim Festivali, ‘8. Turkish Airlines Sicience Expo’dan söz ediyorum.
Bilmem ülke çapında böylesine büyük bir bilim organizasyonu yapılıyor mu?
İki satırla geçiştirilemeyecek kadar ciddi bir organizasyon.
Bu yıl sekizincisi yapılan Bilim Şenliği her geçen gün büyüyor.
2019 hedefi 200 bin ziyaretçi ve 100 bin atölye çalışması.
Şenliğin büyüklüğü bir yana işlevinden söz etmekte fayda var.
Genç beyinler, bilimsel buluşlarını bu organizasyonda görücüye çıkarıyor.
Birbirinden ilginç icatların kıyasıya yarıştığı organizasyonda amaç, bilimsel ve teknolojik çalışmaları ödüllendirmek ve önünü açmak.
2019’un ana teması ‘Digital Türkiye.’
Digital devrimin her alanda kendisini hissettirdiği günümüzde, isabetli bir tema.