Önceki hafta bu sütunlardan, Bursa Büyükşehir Belediyesi eski bürokratlarından A Grubu Şehir Plancısı Turgut Yalkı‘nın Matlı Stadyumu‘nun yerinin yanlış olduğuna dair görüşlerini aktarmıştık.
Yalkı maç günleri acil bir hastanın hastaneye ulaşmasının mümkün olmayabileceğini yaşadığı örnekle aktarmıştı.
O yazımız üzerine yine Büyükşehir’in ulaşım şirketi BURULAŞ‘ın eski genel müdürü Levent Fidansoy‘dan da başka bir itiraz geldi.
“Turgut Yalkı’ya katılmıyorum. Stadyumun yerinde sorun yok. Şehir dışına yapılacak stattan 40 bin kişi nasıl tek yön çıkacaklardır. Bursaray istasyon ve deposu hemen yanında, peş peşe tren koymak mümkün. Zaten Bursaray ile gelenlerde sorun yok, otomobille gelenler sorun. Otoparkın ve stadyum çevresinin açılmaması, Emniyet içindeki antistat lobisi, trafiği tek caddeye sıkıştırıyor. Bakınız Fenerbahçe, Madrid vb. gibi statlar da şehir içinde” diyor.
Fidansoy da olaya, stadyumdan çıkan seyircilerin evlerine ulaşımı açısından bakmış. Demek ki, ulaşım bürokratlarınca da şehrin çok dışındaki stadyuma seyirciyi getirip götürmek de ayrı bir sorun.
Görüldüğü gibi stadyum açılalı yıllar oldu ama tartışması bitecek değil. Çünkü, hemen karşısında bitme aşamasındaki dev bir kamu sağlık tesisi var. Asıl tartışma orası hizmete girdiğinde başlayacak görünüyor. Oysa, stat yapılırken orada hastane yoktu.
Dönüşüme ayak sürüyen şehir
Şu bir gerçek ki, aralarında Bursa‘nın da bulunduğu Marmara bölgesindeki kentlerimizi 7 ve üstü büyüklükte yıkıcı bir deprem bekliyor. Geçmiş periyotlara bakıldığında, bunun zamanının geçtiği de söyleniyor. Fakat, biz şehrimizdeki yüz binlerce riskli binalarımızı dönüştürmeden, oturup bekliyoruz.
O halde kaybedecek vaktimiz de kalmamış?
Peki, Bursa‘da buna dönük büyük ölçekli bir dönüşüm projemiz var mı?
Maalesef yok.
Yıldırım Belediyesi‘nin değişik lokasyonlardaki düşük ölçekli projeleri de olmasa Bursa‘da kentsel dönüşümün adı geçmiyor.
Osmangazi Belediyesi‘nin Soğukkuyu‘daki bir çürük site projesine Çevre Şehricilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı‘na bağlı Kentsel Dönüşüm Daire Başkanlığı‘ndan bir türlü onay çıkmıyor.
Büyükşehir Belediyesi‘nin elinde ise sadece BURKENT aracılığıyla Gemlik‘te yapmayı düşündüğü maket bir site dönüşüm projesi dolaşıyor. Daha evvel başlamış olanlar da durmuş ve yürümüyor. Planlananlara kaynak nasıl bulunacak, orası meçhul.
TOKİ Bursa‘daki sıkıntılı yerleşik semtlere zaten uğramıyor.
Bunca rahatlığın ağır bir faturası çıkmaz inşallah.
Onca binası dayanıksız olduğu halde, bu kadar ayak sürümenin Bursa’ya yıkıcı bir sonucu olmaz umarız.
Gelecek sezon tribünler sadece kombineli seyircinin mi olacak?
Bursaspor‘un şimdiden önümüzdeki sezon için kombine bilet satışı 20 bini aşmış. 44 bin seyirci kapasiteli Matlı Stadyumu‘nun koltuklarının neredeyse yarısı satılmış. Bu da gösteriyor ki, satış sürdükçe kombine için ayrılan tribünlerin tamamı dolacak.
Bursaspor taraftarı 2. Lig‘de bambaşka bir takım görmek için şimdiden heyecanlı. Aynı zamanda kulübün kasasına da iyi bir gelir demek. Borçların tasfiyesi için mücadele eden yönetime seyirci de böylesi bir destek vermiş oluyor.
Kapalı gişe 2. Lig‘e doğru Bursaspor tribünleri şimdiden hazırlık yapıyor. Belki de gelecek yıl bilet bulmak zorlaşacak. Bursaspor maçlarını izlemek isteyenler karaborsa bilet bulmakta bile zorlanacak. Stadyum koltukları kim bilir belki de yetmeyecek.
Bütün bunlar sportif başarı ile gelişecek olaylar.
Bursaspor basamakları bir bir çıkıp Süper Lig‘e geri döndüğünde belki de stadyum yetersiz hale gelecek.
Kombineye şimdiden gösterilen ilgi bunu işaret ediyor.
Kombine alabilen gelecekte çok şanslı olacak.
Bu arada Bursaspor‘un son haftalardaki form düşüklüğü dün de devam etti. Kuşadası‘nda da 2 puan bırakıp dönüyor. En yakın rakiple puan farkı da azalıyor. Şu an için 5 puan fark kaldı. Bursaspor haftalardır puanları cepten tüketiyor.