İhsan Aydın
İhsan Aydın
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

İnşaat Mühendisliği cazibesini yitirdi mi?

Köşe Yazısını Dinle

Türkiye’de bu yıl 2,9 milyon kişi Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na girdi. Bunların 850 bini, açık öğretim hariç lisans programlarına yerleşti. Geride daha 2 milyon kişi açıkta.

Fakat hem devlet hem de vakıf üniversitelerinde doluluk oranları belki de tarihinin en üst seviyesinde.

Dün vurguladık.

Bursa’nın tek vakıf üniversitesinin kontenjanı yüzde 100 doldu. Nitekim, Uludağ Üniversitesi’nin doluluk oranı da bundan aşağı değil. Rektör Hoca, Prof. Dr. Saim Kılavuz bu yıl BUÜ’ye 13 bin yeni öğrencinin kayıt hakkı kazandığı açıklandı.

Yani, akademik bölümler bu denli yoğun bir rağbetle karşı karşıya.

Fakat bir gerçek var ki buna da İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi eski Başkanı Mehmet Albayrak dikkat çekmiş.

Marmara Depremi’nin 23. yıldönümüne ilişkin elektronik postamıza bir ileti gönderen Albayrak, 1999’daki deprem bölgelerinde şahit oldukları trajediyi hatırlatmış.

Ardından da;

“Bir inşaat mühendisi olarak icra ettiğimiz mesleğin bizlere ne kadar sorumluluk yüklediğinin idrakine işte o zaman varabilmiştim. Hocalarımızın nasihat olarak söyledikleri ancak o zaman yer bulmuştu zihnimizde. Ve geride bıraktığımız meslek yaşantımız süresince her fırsatta bu sorumlulukları, felaketi, sonuçlarını anlatmaya çalıştım. Resmin büyüğüne baktığımızda ise;

maruz kalma ihtimalimiz çok yüksek olan deprem afetine karşı hazırlıklar kesinlikle toplumsal duyarlılık gerektiriyor. Birlikte hareket etmeyi zorunlu kılıyor. Yıllara yaygın, sorumlu ve sabırlı bir süreç gerektiriyor. Bir doğa olayı olan depreme hazırlıklı olmak gerekiyor ki,  afet haline dönüşmesin” ifadelerine yer vermiş.

Depreme hazırlık konusunda çok eksiğimiz bulunduğunun altını çizen Albayrak, “Bu alandaki mücadelede en temel meslek grubu olan inşaat mühendisliği meslek disiplinine dahi bir çeki düzen verebilmiş değiliz. 2022 yılında dahi inşaat mühendisliği bölümlerinde kontenjanlar boş kalıyor ise, hala ciddi bir problem var demektir. Umuyorum ki, sorunlarımıza çözümleri vaktinde bulabiliriz” diyerek sözlerini tamamlıyor.

Tabloya bakıldığında ise;

Türkiye’deki vakıf ve devlet üniversitelerinindeki inşaat mühendisliği bölümlerinin yüzde 35’i boş durumda. Belki ikinci tercih döneminde dolacaktır. Albayrak’ın deprem gerçeğine rağmen üniversitelerimizin inşaat mühendisliği bölümlerindeki 2 bin 218 kontenjanın boş kalmasına dikkat çekmesini bu açıdan önemsiyoruz.

Osmangazi’den manevi mirasa en anlamlı katkı

Bursa’nın manevi dünyasında Tuzpazarı’ndaki İsmail Hakkı Kur’an Kursu’nun yeri bir başkadır.

Buradan yetişmiş hafız, mevlüthan ve din adamlarımız bugün ülkemizin değişik bölgelerinde görev yapıyorlar.

Fakat, Bursa’da Tekke olarak bilinen o eski yapının yenilenmesi gerekiyordu.

Geçtiğimiz nisan ayında Osmangazi Belediyesi’nin el attığı yapının yenilenmesinde epey mesafe kat edilmiş.

Bursa’nın bu değerli manevi mirasına el atan Başkan Mustafa Dündar’ın camiadan büyük bir hayır dua aldığını söyleyebiliriz.

Tekke’nin onarımı için Osmangazi Müftülüğü ve İsmail Hakkı Bursevi Vakfı ile protokol imzalayıp kolları sıvayan Dündar’ın da ekibiyle birlikte Bursa’nın manevi değerlerine sahip çıkma mutluluğunu yaşadığını düşünüyoruz.

4 ay gibi kısa sürede betonarme karkası tamamlayan Osmangazi Belediyesi, kalan bölümleri de en kısa sürede bitirerek Bursa’ya ve Diyanet camiasına anlamlı bir armağan bırakacak.

Soğanlı’ya merdivensiz üstgeçit yapılamaz mı?

Bu sütunlardan bir kaç gündür Soğanlı Mahallesi’nde oturan okurlarımızdan gelen iletileri konu alan makaleler yayınlıyoruz. O isteklerin birine Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş da yanıt vermişti. Şimdi yeni bir talep söz konusu.

Okurumuz Eyüp Beyhan, Botanikpark ve Zoopark’a geçişlerde merdivenli altgeçiti kullanmanın zor olduğunu, asansörün sık sık arıza yaptığını, bisikletli ve çocuk arabası bulunanlar için de bunun daha da güçleştiğini hatırlatmış.

Beyhan, buraya tıpkı Çarşamba’dan Merinos’a geçiş için yapılmış merdivensiz üstgeçit istiyor.

Yapılabilir mi?

Niye olmasın.

Çünkü; burada da tıpkı Merinospark’a geçişte olduğu gibi hızla akan çift yönlü bir trafik söz konusu.

Öneri bizce de değerlendirilmeli.

Demek ki, sık arızalandığı söylenen asansör ve altgeçit işlev görmüyor.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X