Son bir kaç gündür Bursa’nın büyük altyapı kuruluşlarından Bursa Su ve Kanalizasyon İdaresi (BUSKİ) Genel Müdürlüğü’nde yaşanan idari kadro değişimlerini köşemize taşıyoruz.
Önceki gün yaşayan büyük bürokrat operasyonunun ardından, kurumun tepe yönetiminde de bir kez daha değişikliğe gidildi.
Yıl sonu itibarıyla Güngör Gülenç’in emekliye ayrılmasıyla Genel Müdür Yardımcılarından Serdar Tuzcu’nun vekalet ettiği BUSKİ Genel Müdürlüğü’ne, bu kez vekaleten diğer yardımcılardan Mehmet Ercihan Subaşıoğlu getirildi.
İller Bankası kökenli Subaşıoğlu 31 Mart seçimlerinin ardından geçtiğimiz ay BUSKİ’ye transfer edilmişti.
Henüz yönetimsel anlamda tam bir oturmuşluğun sağlanamadığı kurumun, yeni proje ve hizmetlere odaklanmasında, bütün bu yaşananlardan olumsuz etkileneceği dillendiriliyor.
Tepeden en alttaki idareciye kadar diken üstünde tedirginliğin yaşandığı BUSKİ’de iş barışının da bozulduğu, kuruma dışarıdan getirilen isimlerden beklenilen oranda verim alınamayışında da bunun etkisinin olduğu ileri sürülüyor.
Yine de BUSKİ gibi, Bursa’nın altyapısının patronu olan kurumumuzun yaşananlardan daha fazla yara almadan çıkmasını diliyoruz. Ziraa, BUSKİ’nin tökezlemesi demek, Bursa’nın içme suyu ve atık su şebekesi işletimini de sekteye uğratır. Bundan da Bursalılar olarak hepimiz zarar görürüz.
BUSKİ bir an evvel idari yapılanmasını tamamlamalı liyakatli kadrolarla işe koyulmalı.
Kentin içme suyu, atık su şebekesi, yağmursuyu kollektörleriyle arıtma tesislerinin sağlıklı işletilmesi için yönetimsel belirsizliğin giderilmesi kaçınılmaz görünüyor.
Belediyelerin finans kuruluşu İller Bankası mahreçli Subaşıoğlu’na emanet edilen BUSKİ’nin, yeni yılda programındaki tüm yatırımları bekletmeksizin gerçekleştirmesini diliyoruz. Bu manada Bursa’nın merkezi kadar 17 ilçesinin kurumdan beklentileri had safhada.
BUSKİ’nin yeni Genel Müdürü İnşaat Mühendisi. Niğde doğumlu. Anadolu Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü mezunu. Subaşıoğlu, İller Bankası Bursa Bölge Müdürlüğü’nde Proje ve Mekansal Planlama Şube Müdürü olarak çalışırken, geçtiğimiz ay BUSKİ’ye Genel Müdür Yardımcısı olarak atanmıştı.
Subaşıoğlu’nu aseleten de BUSKİ Genel Müdürlüğü’ne atanması için Ankara’ya teklif edileceği de ileri sürülüyor.
O Şube müdürü görevden alındı
İnegöl’de bir süredir BUSKİ Genel Müdürlüğü’nün dış krediyle altyapı yenileme çalışmaları sürüyor. Çalışmalar nedeniyle ilçenin ana caddelerinde ve şebeke döşenen semtlerde çamur ve toz sıkıntısı yaşanıyor.
Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in ilçeden artan şikayetler üzerine, “Şebekedeki asbestli boruları değiştiriyoruz. İnegöl halkından biraz daha sabır göstermelerini bekliyoruz” sözlerine rağmen ilçede bu yönde şikayetler kesilmiyor.
Bunlar yaşanırken, ilçede bir de bürokrat-şantiye şefi kavgası patlak vermişti. Geçenlerde BUSKİ’nin İnegöl Şube Müdürü Adnan Aslancı ile Şantifye Şefi Barış Doğru Çeltikçi Şantiyesi’nde tartışmışlar, tartışma kavgaya dönüşünce de taraflar darp raporu alıp, birbirlerinden şikayetçi olmuşlardı.
BUSKİ Yönetimi, İnegöl Şube Müdürü Adnan Aslancı’ya görevden el çektirdi. Buraya da, yerine atama yapılana dek Yenişehir Şube Müdürü’nün vekalet etmesini kararlaştırdı.
Basın da yansıyan darp olayı üzerine BUSKİ’nin İnegöl Şubesi’nde soruşturma başlatılmıştı.
BBBUS’ta fiyatlar niye bu kadar arttı?
Ahmet Ünal adlı okurumuz BBBUS‘ın Bursa Otogar-Sabiha Gökçen seferlerine yaptığı zamlarla ilgili elektronik postamıza bir ileti gönderdi.
Ünal iletisinde, yakıt ve personel giderlerindeki artıştan dolayı zammın kaçınılmaz olduğunun açıklandığına dikkat çekip, şunları hatırlatmış:
“Yakıt giderlerinde yüzde 11,1’lik artış ve asgari ücrette artış oranı yüzde 30 iken, sanki bu artışlar kümülatif toplanmış gibi yüzde 40 civarında bilet fiyatları artırılmıştır. Halbuki, Ağustos 2023’te BBBUS’a yapılan yüzde 32’lik zammı irdelediğimizde görüyoruz ki, o dönem asgari ücrete yüzde 107’lik zam yapılmış, bir önceki döneme göre yakıt fiyatlarında yüzde 38’lik artış meydana gelmiş, ancak bilet fiyatlarına yüzde 32 oranında zam yapılmıştır. Haziran 2024 döneminde yapılan zammı incelediğimizde ise yakıt fiyatlarında yüzde 8’lik artış yaşanmış asgari ücrette herhangi bir değişiklik yaşanmamış olmasına rağmen yüzde 33 oranında zam yapılmıştır. Bunlara ilaveten şu an Sabiha Gökçen’e sefer yapan turizm firmasının fiyatlarını incelediğimizde görüyoruz ki, 320 TL’ye bilet satmaktadır. Özel firmalar bile bu fiyatlarla kâr edebiliyorken, Bursalı hemşehrilerimizin, belediyemize ait otobüslerle daha pahalıya seyahat etmesini anlamlandıramıyorum.”
Bilet fiyatlarındaki artış, 31 Mart sonrası Bursa’ya dönük Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki uygulamalardan dolayı yüksek çıkmış olabilir mi?