Uzun zamandır bekleniyordu. İki kez ertelendi.
Bu kez teklif zarfları açıldı ve Bursa kendi şehrinde üretilen vagonlarla Bursaray’da da yolculuk edebilecek.
Büyükşehir Belediyesi‘nin kent için raylı sistem hatlarında kullanacağı 60 adet vagon ve 12 tramvay aracı alım ihalesi dün tamamlandı.
72 araçlık ihaleye, merkezi Bursa’da bulunan Durmazlar şirketinin en uygun teklifi verdiği görünüyor.
Dört firmanın dosya alıp, iki firmanın zarf sunduğu ihaleye İstanbul kökenli Bozankaya‘nın ise sadece teşekkür mektubu attığı açıklanmış.
Peki ihaleye rakamları nedir?
Belediye’nin servis ettiği haberi baktığımızda Bombardier marka araçlara göre Durmazlar’ın yüzde 50’yi bulan oranda daha ucuz bir teklif verdiği vurgulanıyor.
Buna göre;
Durmazlar’ın protipini ilk kez geçtiğimiz yaz aylarında Almanya‘da podyuma çıkardığı Green City marka vagon için 1 milyon 634 bin Euro teklif ettiği, merhum Hikmet Şahin döneminde satın alınan 30 araçlık Bombardier vagonlarının her birine ise Büyükşehir’in 3 milyon 121 bin Euro ödediği belirtiliyor.
İhale artık uzun süre sürüncemede bırakılmamalı.
Zira, 60 aracın hemen teslimi mümkün değil. Partiler halinde imal edilecek.
Bursaray’ın Kestel etabı başta olmak üzere sistemin genelinde acil vagon gereksinimi var.
Sefer sayılarının artırılması bu alımı bekliyordu.
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin ihaleye kısa sürede onay vereceğini düşünüyoruz.
Bursa’da imal edilecek Türk menşeeli ray araçlarının şehrimize hayırlı olmasını diliyoruz.
Kozağacı’nda ÇED iade
Bursa’nın gündeminde iki tartışmalı termik santral var.
Biri, halk tepkisine rağmen Keles Kozağacı Vadisi‘ne kurulmak istenen santral, diğeri şehrin göbeğine DOSAB tarafından projelendirilen ve halkın reaksiyonuna rağmen ısrar edilen buhar ve enerji santralı.
İkisi de ÇED sürecinde.
İkisine de çevrede oturan halkın büyük bir tepkisi söz konusu.
Keles‘teki santral için uzatma isteyen Çelikler firması da tıpkı DOSAB gibi ÇED raporunu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na teslim etmiş.
KOZADER Başkanı Cemal Çakır‘ın edindiği bilgiye göre, firma revize ÇED raporunu ocak ayı sonunda Anakara’ya sunmuş.
Bakanlık ise yayınlanan yeni ÇED Yönetmeliği’ne göre raporda eksikler bulmuş ve tamamlanması için 10 Şubat’ta raporu iade etmiş.
Bakanlığın yanıtında düşündürücü bir satır var. Raporda halk katılımının olmadığı belirtiliyor.
Firma bu önemli eksiği nasıl tamamlayacak?
Doğrusu biz de merak ediyoruz.
Yol-İş’ten itiraz
Önceki gün, Bursa Büyükşehir Belediyesi ve bağlı işletmelerinde toplu iş sözleşmesi yetkisini Hak-İş Konfederasyonu‘na bağlı Hizmet-İş Sendikası’nın aldığını yazmıştık.
Kapatılan İl Özel İdaresi’nden Büyükşehir’e geçen 300 civarındaki personelin de bu yetki kapsamında Hizmet-İş’in imzalayacağı sözleşmeden faydalanacağını vurgulamıştık.
Değerlendirmemize Türk-İş Konfederasyonu’na bağlı Yol-İş Sendikası‘ndan itiraz geldi.
Yol-İş Sendikası Bursa Şube Sekreteri Haşim Sivri, İş Kolları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik gereği kendilerinin de yol yapım, bakım, onarım işi bulunan Büyükşehir’de sözleşme imzalayabileceklerini, üyelerinin, yönetmeliğin 6 ve 8. maddesi gereği 28 Şubat sonrası başka bir sendikaya devirlerinin söz konusu olmadığını söyledi.
Büyükşehir’de halen toplu iş sözleşmesi yapma yetkisi Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nca Hizmet-İş’e verilmiş durumda.
Bu durumda acaba Büyükşehir Belediyesi iki sendika ile mi masaya oturacak?