İhsan Aydın
İhsan Aydın
E-Posta: ihsanaydin@olaygazetesi.com.tr YAZARIN TÜM YAZILARI

Bursa merkezindeki tarihin tozu kalkıyor

Köşe Yazısını Dinle

Önceki gün, Bursa’nın gelecekte en çok ziyaret edilecek mekânlarından biri olması beklenen Muradiye’deki Kolsuz Faik Fabrikası’nın yeniden ayağa kaldırılması için önemli bir çalıştay gerçekleştirildi.

Yoğunluğumuz nedeniyle Panorama 1326 Bursa Fetih Müzesi’nde düzenlenen çalıştayı izleyemedik ama yansımalarına baktığımızda, hepimiz yakın gelecekte Bursa’da büyük bir tarihi projenin yeniden doğuşuna şahitlik edeceğiz.

Önceki dönem yönetiminin kavramsal çalışmalarını başlattığı projenin en önemli adımını 31 Mart sonrası koltuğa oturan CHP’li Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın attı.

Yılmazipek Ailesi ile anlaşıp, dev tarihi mülkü belediye mülkiyetine geçiren Başkan Aydın, burayı Bursa’nın gözde projelerinden biri olmaya aday biçimde tekrar ayağa kaldırmayı hedefliyor.

Üstelik, Başkan Aydın bunu yaparken, kentimizin akademik odalarının ve ülkemizin bu alanda öne çıkan ÇEKÜL gibi STK’larıyla işbirliğine de girmiş durumda.

Kentin merkezinde 10 dönümün üstündeki bir değerli tarihi mülkü tüm müştemilatıyla birlikte Osmangazi Belediyesi envanterine geçiren Aydın, burayı Bomonti gibi yerli yabancı turistlerin uğrak yeri yapmak için ekibiyle birlikte kolları sıvamış durumda.

Bir dönem Fransız Konsolosluğu’na da ev sahipliği yapan eski ipek fabrikası ve eklentilerine, turizme ve kültüre dönük yeni fonksiyonlar yüklenilmesi hedefleniyor.

Osmangazi Belediyesi’nin kentsel dönüşüm projelerinden sonra çok konuşulacak yatırımlarından bir olmaya aday gördüğümüz proje, Hisar’daki arkeoparkla bütünleştiğinde ilçeye bambaşka bir hava katacak.

Buna Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluğundaki ayağa kaldırılacak Bey Sarayı gibi tarihi mekânlar da eklendiğinde, Tophane’den itibaren Suriçi ve dışındaki tarihi yapılarla birlikte bölge turizm açısından farklı bir kimlik kazanmış olacak.

Kentimize gelen misafirlerin konaklayabileceği butik otellerin yanısıra, Bursa’nın gezek, danışık vb. gibi geleneksel kültürülerinin de yaşatılacağı mekânların çok rağbet göreceğini düşünüyoruz.

Proje bitirildiğinde ve kullanıma sunulduğunda, Osmangazi Belediyesi ÇEKÜL’ün bu alandaki ödüllerinin de en sağlam adaylarından biri olabilir. Hatta, Türkiye Tarihi Kentler Birliği’nin de en büyük ödülünü kazanmayı garantiler.

Yılmazipek Fabrikası’nı, Başkan Aydın’ın görev döneminde açmayı hedeflediği önemli bir proje olduğunu düşünüyoruz. Bu açıdan kendi görev süresi içinde bitirip hizmete açmak için ekibiyle birlikte yoğun çaba gösterecektir.

Projenin hayata geçmesinde, YİKOB’un tarihi mekânların onarımı için kullandırdığı hibesinden de yararlanılmalı.

 

Şehrimizin büyük sorunu ceza da caydırıcı olmuyor

Şehrin değişik noktalarına o kadar fütursuzca atık bırakıyorlar ki, belediyelerimiz de çoğu zaman takipte zorlanıyor.

Sadece Osmangazi Belediyesi geçtiğimiz yıl ilçe sınırlarında kaçak döküm yapan, atık bırakan 195 şahıs ve firmaya 2 milyon liralık para cezası kesmiş. Tespit edilebilenlere Kabahatler Kanunu gereği para cezası kesilse de, maalesef bu da caydırıcı olmuyor.

Büyükşehir Belediyesi’nin belirlediği döküm sahaları dışına bırakılan atıklar, yakalandığında bırakanlara kaldırtılsa da bir başka noktaya yine aynısı dökülüyor.

Bunu diğer ilçelerimizde görmek de mümkün. Yasal döküm alanlarına ücret ödememek için rastgele dere kenarlarına, ormanlık alanlara, piknik alanı kenarlarına, kaldırım üstlerine, boş arsalara moloz, inşaat artığı vb. gibi evsel atıklar bırakılıyor.

Temiz bir çevrede yaşamak istiyorsak, bu konuda vatandaş olarak bizler de belediyelerimize yardımcı olmalıyız.

 

Romanya Bursalı e-Atak’ı çok sevdi

Bursa’da imal edilen toplu taşıma araçlarının dünya şehirlerine satış haberlerine zaman zaman köşemizde yer veriyoruz.

Bunu ülkemizin ihracatı açısından da önemsiyoruz.

Kentimizde üretim yapan Karsan firmasının Romanya’da önemli bir pazarı var. Romen kentleri sürekli Bursa’da imal edilen toplu taşıma araçlarını tercih eder olmuşlar.

Karsan, Romanya’nın Köstence şehrine de 22 adet elektrikli Atak marka toplu taşıma otobüsü satmış. Romanya’ya şimdiye edek 285 araç ihraç edilmiş. Romen şehirlerinin Bursalı otobüsleri tercih etmesinden biz de kıvanç duyduk.

Karsan, yıl sonuna kadar Romanya’ya gönderdiği toplu taşıma aracı sayısını da 525’e çıkarmayı hedeflediğini açıklamış.

Eskiden bizim belediyelerimiz Macaristan’dan körüklü otobüsler satın alıyordu. Şimdi Avrupa’ya Bursa olarak biz elektrikli otobüsler, raylı sistem araçları satıyoruz.

Kentimizin nereden nereye geldiğinin bir göstergesi bu.

  

  

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X