Önceki akşam, Olay TV’de Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’yi konuk ettik.
Malum, yeni yıl yaklaşırken bütçeler de şekilleniyor.
Bursa’da çok para götüren Büyükşehir Stadyumu inşaatı bittiğine göre, yeni yılda, yatırımın ağırlığı nereye kayacak diye sorduk Başkan’a…
Altepe, direkt ulaşım yatırımlarına vurgu yaptı.
Bursaray’ın vagon ihtiyacının tamamlanacağını, Bursaray’ın Görükle içine uzatılacağın, Terminal Tramvay hattında inşaata başlanacağını, kentin bir uçtan diğer uca kesintisiz olarak bağlayacak köprülü kavşakların yapımının hızlı biçimde süreceğini aktardı.
Şüphe yok ki, yeni yollar da açılacak.
Başkan bu yıl 400 bina yıktıklarını anlattı.
“Her gün bir bina yıkıyoruz” sözleriyle, kent trafiğini rahatlatacak yeni yollar açmaya verdikleri öneme dikkat çekti.
Yol açılmadan trafik rahatlar mı?
Keza, yeni kavşaklar yapılmadan, kesişen trafik nasıl hızlı akıtılabilir?
Kent trafiğine her geçen gün onlarca yeni araç katılıyor.
Bu nedenle de kamulaştırma yeni dönem bütçesinde önemli bir rakam oluşturuyor.
Sadece bu fasla çeyrek milyar TL’ye yakın rakamdan bahsediliyor.
Altepe’nin verdiği bilgiye göre; kentin ortasından geçen Çelebi Mehmet Bulvarı’nın Alemdar, Altınova, Küçükbalıklı, Gülbahçe bağlantılarının da bitirilmesi öngörülüyor.
Elbette ulaşım yatırımları sadece bunlar değil.
Kentin yamaçlarında düşünülen ancak karşı duruşlar nedeniyle yapımına bir türlü başlanamayan Güney Çevre Yolu’nu da sorduk.
Onun da bir kısmının onayının çıktığını müjdeledi.
Yani, Bursa’yı en tepeden Uludağ’ın eteklerindeki semtlerden, bir uçtan diğer uca bağlayacak yola da bu yıl start verilecek.
Bunun aynı zamanda Uludağ ile Bursa arasında bir sınır bandı oluşturacağını ve yapılaşmanın daha üste sıçramasını engelleyeceğini biliyoruz.
Yeni yollar, kavşaklar, bulvarlar, kamulaştırmalar elbette ulaşım projelerinin ana unsurları.
Büyükşehir’in sadece bu alanda yatırımları yok.
Yeni yılda, kentin yamaçlarına ulaşımı büyük ölçüde kolaylaştıracak havai hat projesine de başlanacak.
Başkan Altepe Olay TV’de bunun da müjdesini bizler aracılığıyla Bursalılara vermiş oldu.
Kireçocakları’ndan, Yiğitali’ye Gökdere’den Maksem’e, Kuştepe’ye artık hemşehrilerimiz çağdaş kentlerde bulunan teleferikle ulaşacaklar.
Bunlar yapılamayacak şeyler değil.
Yeter ki, istensin, yeter ki, kimi meslek odalarının ideolojik karşı duruşu olmasın.
Gökdere’den, Kültürpark’tan, Merinos İstasyonu’ndan teleferiğe binen yurttaşlarımız, bir çırpıda şehrin tepelerindeki evlerine ulaşabilsin.
Bu sayede raylı sistemden inen yolcular, kablolu hatla yamaçlardaki dilediği noktaya ulaşacak.
Bütün planlar buna göre yapılmış.
Başkan Altepe sözü, “Bursa’da 2016’da yatırımlarda arslan payını ulaşım projeleri alacak” demeye getirdi.
Kentin buna çok ihtiyacı olduğu ortada.
Nüfus artıyor, göç durmuyor, kişi başı araç sayısı Türkiye ortalamasının üstüne çıkıyor.
Nereden bakılırsa bakılsın, ulaşım projelerinin Bursa’nın öncelikleri arasına girmesi kaçınılmaz.
Kentiçi ulaşım böyle.
Peki, şehri dışa açacak ulaşım araçlarında durum ne?
Altepe BUDO’nun Büyükçekmece arabalı vapur seferlerinin başlayacağını buna da her geçen yıl yeni destinasyonlar eklediklerini anlattı.
Aynı şekilde deniz uçağı, helikopter seferlerinde de yeni rotalar olacağını belirtti.
Yenişehir Havalimanı’na da yeni hatlar ekleneceğini söyledi.
Anlaşılan, yeni yılda ulaşıma kesenin ağzı açılacak.