Ülkemizdeki teknolojik her gelişmeyi ilgiyle takip ediyoruz. Bir dönemler, şehirlerimize yüksek faizli kredi ve döviz borçlanmalarıyla satın aldığımız toplu taşıma araçlarının artık bir çoğu kendi ülkemizde imal edilir hale geldi.
Onların başında raylı sistem ve lastik tekerlekli toplu taşıma araçları geliyor. Bunlar yerel yönetimlerimiz ve metropollerimiz için son derece önem arz eden araç gereçlerdir.
Şehrimizde Bursaray projesine başlanırken, Türkiye’de raylı sistem aracı yapan tek devlet kuruluşu TÜVAŞAŞ idi.
O da, TCCD’ye tren vagonlarından başka bir şey yapmıyordu.
Alman Siemens’ten alınan B-80 vagonları Bursa’da halen kullanılıyor. Siemens’in ilk aracının Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne teslim töreni için 2000’lerin başında gittiğimiz Düsseldorf yakınlarındaki Wildenrath test merkezini görme fırsatımız olmuştu. İçerisi adeta bir teknoloji üssü gibiydi.
Şimdi ise bu alanda kendi firmalarımız çoğaldı. Bursa merkezli (her ne kadar el değiştirse de) Durmazlar, yine Ankara merkezli Bozankaya Avrupa şehirlerine ray araçları satmaya devam ediyorlar.
Bozankaya’nın 2019’da Romanya’nın Timişoara şehrinin tramvay ihalelerini kazandığını, ilk partide 17, sonraki ihalede ise 23 adetlik imalatları tamamlandıkça teslim edildiği haberlerine rastlıyoruz. Bunlar ülkemiz adına sevindirici gelişmeler. Mayıs ayındaki ilk teslimatın ardından yeni araçların da tamamlandıkça Romanya’ya sevk edildiği belirtiliyor.
Başkent’te üretilen ve Romanya’ya satılan her araç Türkiye’ye döviz getiriyor. Bu şirketlerimizin daha çok teşvik edilmesi gerek. Bugün belediyelerimiz isterlerse raylı sistem araçlarını artık Türk firmalarından temin edebilir durumdalar.
Bitişi yılan hikâyesine dönen Bursaray’ın Emek-Şehir Hastanesi hattında kullanacağı raylı sistem araçları da yine yerli firmalarımızdan temin edilerek, ülkemizden döviz çıkışı önlenmeli. Büyükşehir Belediyesi’nin bu yöndeki ihalesinin sonuçlarını merak etmiyor değiliz.
Bildiğimiz kadarıyla araç alımını Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tümüyle kentimize yıkmıştı. Başka kentlere anahtar teslimi metro projeleri yapan bakanlık, nedense Bursa’ya bunları çok görüyor. Bursalılar da son yerel seçimde o bakanlığın bağlı olduğu partiye belediyeyi çok gördüler. Ankara’daki bakanlıkların Bursa’nın talep ve projelerine olumsuz yaklaşımları bu şekilde devam ederse, bırakın yerel seçimi, genel seçimde iktidar partisinin kazanacağı milletvekili sayısı daha da düşecektir.
Düşmekle kalsa iyi, belki iktidar da gidecek.
Acaba, bakanların ve bürokratlarının Bursa’ya bu olumsuz bakışlarının iktidar partisine nelere mal olacağı da hesaplanıyor mu dersiniz?
Çarşıbaşı’ndaki otopark niye hizmete açılamıyor?
Yiğidi öldürüp hakkını teslim edelim.
Önceki dönemin bize göre Bursa’daki en hit projelerinden biri Tarihi Hanlar Bölgesi’ni, yani yeni adıyla Çarşıbaşı Meydan Projesi’ni bitirip, halkın kullanıma sunmak oldu. Birden çok belediye başkanının hayalini gerçeğe dönüştürmek ise önceki dönem reisinin kısmetiydi.
Hanların etrafı açılınca ortaya bambaşka bir Bursa tablosu çıktı.
Buranın altında bir de otopark vardı. O otopark yerel seçimin üstünden 5,5 ay geçmesine rağmen bir türlü hizmete alınmadı. Üstü bölgenin tarihi dokusuna yakışır biçimde tamamlanıp halkın kullanımına sunulurken acaba, otaparkta eksik kalan neydi?
Bölgenin parklanma sorununu büyük ölçüde çözecek devasa otopark niye kapalı ve bir türlü sürücülerin ve bölge esnafının kullanımına sunulmuyor. Bu konuda Büyükşehir Belediyesi bürokratlarından tarafımıza bir bilgilendirme gelirse onu da buradan okurlarımıza aktarırız.
Acaba, keyfi bir tutum mu söz konusu yoksa Ankara mahreçli bir takoz koyma sorunu mu var?
Bölgede dükkânı olan bir dostumuz konuyu köşemize taşımamızı istedi.
Burası, bitişikteki alışveriş merkezine kiralanarak onların özel otoparkına dönüştürülmeye kalkılırsa, Bursa halkına büyük haksızlık edilir.
Bakalım Büyükşehir’den ne yanıt gelecek?
Osmangazi’de yeni lokanta hazırlığı
Cumhuriyet Halk Partisi, 22 yıllık iktidarca bir türlü ateşi düşürülemeyen hayat pahalılığının vurduğu dar gelirli kesimler için, sahip olduğu belediyeler aracılığıyla yeni lokantalar açmaya devam ediyor.
CHP Genel Başkanı Özgür Özel daha önceki gün yurt genelindeki lokantalarda askıda yemek uygulamasına da geçileceğini açıkladı. Yani, yemek yemeye parası olmayanlar için varlıklı insanlarımızın onlar adına ödeme yaptığı bir sistem. Bunun bir benzeri İstanbul’da askıda fatura olarak uygulandı ve CHP’ye büyük puan topladı. Su, elektrik dogalgaz vb. gibi faturalarını ödeyemeyenler için varlıklı insanlardan destek alındı.
Malum, Bursa’da ilk halk lokantasını açan CHP’li belediye Osmangazi idi.
Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın Bursa’nın ilk Halk Lokantası’nı Osmangazi Meydanı’na açtı. Başkan Aydın dünkü muhtarlar toplantısında, Halk Lokantası’ndan şimdiye dek 70 bin kişinin faydalandığını açıklamış.
Başkan şimdi de Hürriyet semtine de ikinci lokantayı açmak için hazırlıklar yapıyor. Bu konuda belediyenin iktisadi teşekkülü OKİ’ye görev verilmiş. Zaten açılan ilk lokanta da OKİ’nin sorumluluğunda.
Hayat pahalılığı, CHP’li başkanları ülke genelinde lokantacı da yaptı.