Merhaba, köşeniz aracılığıyla BURULAŞ ve yolcuların toplu ulaşım araçlarını kullanmaları açısından gözlemlediğim bazı aksaklıkları dile getirmek istiyorum.
Duaçınarı metro istasyonu çıkışındaki asansörler (eski sarı renkli olanlar) sürekli arızalı. Yaşlısı, engellisi, çocuk arabalı yani kısacası herkes mağdur oluyor. Özellikle burada Tapu Bölge Müdürlüğü olduğu için bir yoğunluk var ve bu asansörleri kullanamayan insanlar zor durumda kalıyorlar.
Bursaray vagonlarında bulunan “BURULAŞ YOLCULUK KURALLARI” başlıklı panolar aşırı kirlenmeden yazıların renkleri solmuş ve sararmış olup bunların yenilenmesi hijyen açısından daha güzel olur kanaatindeyim. Ayrıca bu yazıların daha görünür ve büyük puntolu olması, yolculuk kurallarına uymada sorun yaşayan yolcuların da bilgilenmesine hizmet edecektir.
Sarı otobüslerin içinde bulunan askılar çok pis ve bazısı yırtık mikrop saçıyor. Bunların bir an önce değiştirilmesi gerekiyor.
Bu köşede sürekli gözüme çarpan ve bizlerin de gün içinde gözlemlediğimiz otobüs duraklarının kendini bilmez araç sürücüleri tarafından kural tanımazlık içinde hareket edip, hatalı park etmelerine, konunun ilgililerinin ve yetkililerinin müdahale etmesi. Çok ilginçtir ki, hala bir denetleme yapılmamakla birlikte, vatandaşların da vurdumduymazlığı devam etmektedir.
Her ne kadar bu trafik konularında yetkilileri şikayet ve öneri getiriyorsak da, bunu yapacak yine bu şehrin insanlarıdır. Bu itibarla, vatandaşların da belediyelerimizin ilgili kurumlarınca uyarılması, bilgilendirilmesi iyi olacaktır diye düşünüyorum.
Yıldırım ilçesinde gözlemlediğim; otobüs duraklarında güzergâh panolarındaki çizelgeler bir süredir yok. Olanlar da saatleri tutmuyor. Ayrıca bu güzergâh çizelgelerinin daha okunur, büyük puntolu olması, duraklarda bekleyen insanların her otobüs durağa girdiğinde şoförü meşgul edip gideceği yeri sorması gibi bir durumdan da kurtulunur.
Bu güzergâh ve saat bilgilerinin gerek duraklarda, gerekse otobüslerin içinde dijital bir şekilde modernize edilmesi böyle değerli bir kente, BURULAŞ gibi kaliteden ödün vermeyen bir kurumdan acizane bir beklentimizdir.
Çünkü bazen görüyor ve yaşıyoruz ki, engelli (sağır-dilsiz- görme engelli) insanların bu konuda sıkıntıları oluyor.
Metrolarda olduğu gibi, otobüslerde de yolculuk kurallarının yolcunun gayet iyi görebileceği ve okuyabileceği büyük puntolu şekilde asılması güzel olacaktır.
Vatandaşlar olarak her ne kadar hep şikâyetçi konumunda olsak da, toplu ulaşım araçlarını kurallarına uygun kullanmakta dikkatsiz olduğumuzu itiraf etmeliyim. En başta yolculuk esnasında uyulması gereken kurallar olduğunu birçoğumuz bilmiyoruz. Bu en başta metroya ve otobüse binerken ve inerken birbirimize olan saygısızlığımız en basit örneği.
Öğrencilerin yoğun olduğu ve iş gidiş geliş saatlerinin yoğun olduğu saatlerde bunu çok daha iyi görebiliyoruz.
Çocuk arabalarının kurallara uygun şekilde katlanarak otobüs içine alınması gerektiği yolculuk kuralları panosunda yazıyor. Ama ben bugüne kadar hiç böyle davranan yolcu görmedim. Böyle bir durumda yolcuyu uyarma işini şoföre bırakmak da büyük haksızlık olur diye düşünüyorum.
Bu öneri ve şikâyetlerin yetkililerce ve toplu ulaşım araçlarını kullanan vatandaşlarca dikkate alınması temennisiyle. Saygılarımla.
İsmini vermek istemiyor