Eğitimcilerin katılım sağlayıp katkıda bulunduğu bir topluluk olan eTwinning, okullar arası ortaklıklar kurulmasına destek sağlamaktadır. Yurtdışında varlığını sürdüren bu platform üzerinde yaklaşık 600 bin eğitimci bulunmakta ve katkılarını sunmaktadır.
Ülkemiz eTwinning’e 2009 yılında dahil olmuştur. eTwinning Türkiye Ulusal Destek Servisi, Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü bünyesinde faaliyet göstermektedir. Ülkemizde 52.000’den fazla okuldan, 129.000’den fazla kullanıcı portala kayıtlıdır ve şu ana kadar 23.000’den fazla projeye katılmışlardır.
Türkiye’nin farklı illerinde gönüllü bir grup okulöncesi öğretmeni ve öğrencileri bir araya gelerek sekiz Anadolu masalını minik öğrencilerimize öğretip sevdirmeyi ve buna bağlı olarak dil gelişimini, kelime dağarcığını geliştirerek bulundukları ortamda aktif iletişim becerilerini geliştirebilmeyi ve medya okuryazarlığını kazandırmayı hedefledikleri bir eTwinning projesi yürütüyorlar.
Proje Anadolu masallarına yer verdiği için proje ismi olarak da “Bir varmış bir yokmuş… Anadolu Masalları’ olarak belirlediler.
Proje ile öğrencilerin hayal dünyası renklenecek, kendisini, kültürünü, evreni anlama, ahlak, toplumsal yaşam ve mantık konularında sorgulama yapma olanağını bulmasını sağlamakta ve dikkat eksikliği problemi yaşayan çocuklarda da destekleyici etki yaratmaktadır.
Bu proje ile çocuklarda eleştirel ve yaratıcı düşünme becerisi geliştirme, birlikte özenli düşünme ve işbirliğine dayalı düşünme becerisini geliştirme, dili etkili kullanma becerisini geliştirme, özgüven gelişimini destekleme, okuduğu masalların renkli dünyasını hayal gücünü kullanarak resimlerle tasvir etmeyi hedeflemektedir.
Projemizin çalışma sürecinin sonunda, masal kitabı kapağının çocuklar tarafından yeniden tasarlama çalışmasının yapılması ile bu projede gelişimin en önemli basamağı olan ve kültürümüzde yer alan masallarla dil gelişimine katkı sağlamak amacı, öğrencilerin geleneksel değerlerini tanıması ve yaşamlarına uyarlamasının sağlanması ile en değerli varlıkların çocuklarımızın bilinçlendirilmesi olduğunu düşünerek basamak basamak gerçekleştirdik.
Projemiz Osmangazi Fatih İlkokulu, Hundi Hatun Anaokulu, Yıldırım Alirıza Bey İmam Hatip Ortaokulu, Yunus Emre İlkokulu, Mudanya Güzelyalı Anaokulu, Antalya/ Manavgat Anaokulu, Manisa Yunusemre Sakarya Anaokulu ve Ordu Altınordu Yalçın Çelebi Anaokulu ile yürütmektedir.
Projede yer alan tüm eğitimci ve minik öğrencilerimize teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Filiz Aksu Yaşın
BURULAŞ ofislerindeki yığılmaya çözüm bulunamaz mı?
Fotoğraf Hamitler-Fethiye metro istasyonundan. Arabayatağı istasyonunda olduğu gibi burada da güzel bir hizmet anlamında vize ve Bursakart işlemleri yapılmakta. Ancak, pandemi tedbirleri kapsamında yürürlüğe giren HES kodu işlemlerinden dolayı her iki büroda da zaman zaman uzun kuyruklar oluşmakta. Dolayısıyla koronavirüs tedbirleri anlamında uzun süre burada beklemek risk oluşturuyor. Her iki ofiste de iki tane banko olmasına rağmen 1 personel çalışmakta ve bu kadar işlem haliyle uzun sürmekte. Büyükşehir Belediyesi ve BURULAŞ’ın çözüm bulmasını ve bu yığılmanın önüne geçilmesini rica ediyorum.
Bir vatandaş