Olay Gazetesi 05/11/2015 tarihli Söz Sizde Köşesi’nde, “Eski vagonlarla tıka basa yolculuk” başlıklı yazı ilgili birimler tarafından incelenmiştir.
Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından İhalesi yapılmış olan 60 adet yeni tren Mart/Nisan 2016 da bir dizi oluşturularak işletime verilecektir. Teslim edilen araç sayıları arttıkça, tren dizilerinin sayıları da arttırılarak daha iyi hizmet imkanı sağlanmış olacaktır. Ancak mevcut araçların kullanımına da devam edilecektir.
Duewag trenlerinde yaşanan sorunlar trenin, 2. el olmasından kaynaklı sorunlar değildir. İster sıfır ister 2. el olsun, yeni bir sisteme giren her trenin, sisteme adaptasyonu konusunda her zaman sorunlar yaşanmaktadır.
Bilindiği üzere, Siemens ve Bombardier trenleri de devreye alındığında, sıfır araçlar olmasına rağmen, yaklaşık 2 yıl sisteme uyumla ilgili sorunlar yaşanmıştı. 2. El olarak alınan Duewag trenlerinde de aynı şekilde sisteme uyum sorunları olmuştur ve bu sorunlarda giderek azalmaktadır.
Ayrıca 2. el trenlerin arıza istatistikleri incelendiğinde diğer (Siemens ve Bombardier) araçlardan fazla olmadığı gibi, daha eskileri başta Paris olmak üzere çok sayıda şehirde başarılı olarak kullanılmaktadır.
Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.
Büyükşehir Belediyesi
Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü
Gökdere’de ıslah zorunlu
Alacahırka Çilimboz deresi ıslah çalışmalarının gerçekleştirilmesi önemli bir gelişme. Maksem ve Gökdere etrafında aşağı kısımlardan başlanarak temizlenmesi, çalı, çırpıdan arındırılması, ağaçların budanması gerekmekte. Gökdere’nin de ıslah ve rehabilite edilmesi zorunluluk olarak karşımıza çıkmakta.
Şehir Kütüphanesi alt kısmı da Kamberler Parkına kadar onarıldı, Setbaşı köprü altı temizlendi. Burfaş devralmadan önce Mahfel sandalye ve lüzumsuz eşya durumuyla görüntü kirliliği yapmakta idi. Devralan Burfaş tarafından da temizlenmemektedir.
Burfaş yazın Gökdere kenarını bahçe olarak kullanmakta. Bu bölgede dere yatağı taştan yapıldı. Fakat Gökdere ana yeri yani yatağı önemli bölge. Üst kısımlar kaderine terk edilmiş. Gökdere’nin Maksem veya Hünkar Köşkü tarafında ana yatağı ve dere yatağı kısımları çirkin bir görüntüde. Özellikle bu bölgeleri gezen turistler açısından hiç hoş olmamakta.
Kemal Başeren
Aktarmasız seferlere teşekkür
Arabayatağı istasyonunda aktarmalı olarak gerçekleşen Bursaray Kestel hattnda aktarmasız seferlere başlanmasıyla 1.5 yıldır süren özlemimiz bitti. Bu hatta sinyalizasyon ve entegrasyon sisteminin tamamlanması yönündeki isteklerimize, şikayetlerimize köşenizde sıkça yer verdiniz. Yetkililerin bunları dikkate alması da beklentilerimizi boşa çıkarmadı. Eksik sistemin tamamlanması ile Kestel-Üniversite hattında kesintisiz ulaşıma kavuştuk. Köşeniz aracılığıyla size ve emeği geçenlere teşekkürlerimizi iletiyoruz.
Mehmet Emin Saraçlar