Günay Bey iyi günler. Dün (8 Nisan 2019) Emek-Mudanya seferini yapan BURULAŞ’a ait otobüste gördüklerim karşısında şoke oldum.
Mudanya’ya gitmek üzere Emek’ten 1/M hat No’lu otobüse bindim. Biraz sonra 70 yaşlarında bir engelli vatandaş akülü tekerlekli arabasıyla durağa geldi.
Tahminimce Bursaray istasyonundan geliyor ki, yanında Bursaray görevlisi ona yardımcı olmak adına otobüs durağına kadar getirdi ve güçlükle otobüse bindirdi engelli ve yaşlı yolcuyu.
Burada Bursaray’ın görevlisine kocaman bir teşekkür borçluyuz.
Yaşlı ve engelli yolcunun otobüse binmesiyle sıkıntı başladı. Şöyle ki; tekerlekli sandalyesiyle otobüse binen yaşlı amcanın engelli pasosu olmadığı gibi 65 yaş kartı da yokmuş.
Otobüs şoförü de yolcudan kartını okutmasını istedi. Engelli vatandaş da 65 yaş kartı olmadığını, engelli pasosu da olmadığını söyledi. Buna rağmen şoför kart basmasını ısrar edince, otobüs içindeki duyarlı bir vatandaş Bukart’ını gidip engelli vatandaşın yerine okuttu. Pasasosuz engelli vatandaş da okutulan Burat’ın ücretini takdim etti.
Bir vatandaş olarak bu durum açıkçası beni olduğu kadar tüm yolcuları da üzdü, vicdanen rahatsız olduk.
Şimdi BURULAŞ’ın ve Büyükşehir Belediyemizin ilgililerine bir vatandaş olarak sormak isterim: Her haliyle engelli (akülü aracıyla seyahat edebiliyor) ve 65 yaş üstü olan bir vatandaştan ısrarla Bukart okutmasını istemek şoförün kabahati midir ya da şoföre böyle bir inisiyatif vermeyen yetkililerin mi?
Eminim ki, şoföre böyle bir inisiyatif verilse bu kadar da ısrarcı olmazdı Bukart okutması için.
Şoföre de kızamıyorum, çünkü onda da bu yetkiyi kullanma inisiyatifi yok belli ki.
Aslında toplum vicdanını rahatsız eden bu durumun tekrarlanmaması adına, BURULAŞ ve Büyükşehir Belediyesi yetkililerinden ricam bu durum bir daha tekrar etmemesi adına, BURULAŞ otobüslerinde ve Bursaray istasyonlarında şoförlere ve görevlilere inisiyatif verilmesidir.
Her haliyle engelli ve yaşlı olduğu belli olan bir insanın mağdur edilmemesi gerekir.
Saygılarımla.
Duyarlı vatandaş