Olay Gazetesi 17/12/2015 tarihli Söz Sizde Köşesi’nde, “65 yaş ve üstü ücretsiz ulaşım hakkına engel“ başlıklı yazı ilgili birimler tarafından incelenmiştir.
Bursa Büyükşehir Belediyesi hudutları dahilinde hizmet veren, tüm toplu taşıma araçlarının entegre edildiği Elektronik Ücret Toplama Sisteminin elektronik kart harici yöntemlerle sağlıklı çalışması mümkün değildir.
Nedenlerine gelince, ulaşım planlamasının ihtiyaca cevap verecek şekilde doğru yapılabilmesi için biniş verilerine ihtiyaç duyulması ve akıllı kart dışında ki kartlarla yapılan binişlerin istatistiki verilerde sapma oluşturmasıdır. Bütün yolcuların akıllı kart ile biniş yapması sağlandığı taktirde; trafiğin çok yoğun seyrettiği ilimizde, yolcuların araç sürücüleri ile kimlik belgesinin doğruluğu, ay, gün itibariyle hak sahibi olup olmadığıyla ilgili tartışmalarını ortadan kaldırır ve turun tam vaktinde planlandığı şekilde tamamlanması ve yolcuların zamanında yerlerine ulaşmaları sağlanır.
Ücretsiz kart biniş istatistiklerinin incelenmesinde; günde 50’ye varan binişlerin yapıldığı, bu hakkın suistimal edildiği, ihtiyaç değil gezme amaçlı kullanıldığı ve işletmecilerin mağdur edildiği görülmüştür. İstismar edilmeksizin kullanılan, ücretli biniş istatistiklerinin incelenmesinde, aylık ortalama 100-110 biniş yapıldığı tespit edilmiş, buna rağmen 65 yaş üstü yolculara, bu ortalamadan daha fazla ve saat sınırlaması getirilmeksizin günlük 6 biniş ücretsiz geçiş hakkı verilmiştir. Bilgilerinize sunar iyi çalışmalar dileriz.
Büyükşehir Belediyesi
Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü
Orhangazi’de Bukart geçmiyor
Orhangazi-Bursa arasında çalışan ve Burulaş’ın sorumluluğunda olan özel minibüslerde Bukart geçmiyor. Yolculardan tam ücret olarak 7 TL alınıyor. 3-4 kişilik bir ailenin Bursa’ya gidiş ve gelişi 50-60 Tl’yi buluyor. Engelli bir vatandaşım. Engelli Bukart’ım Bursa’da geçmesine rağmen Orhangazi’de geçmiyor. Aynı durum 65 yaş ve üstü yaşlılar için de geçerli. Onlar da tam ücret ödeyerek yolculuk yapabilmekte. Oysa komşu ilçe Gemlik’te de özel otobüsler çalışmakta ama Bukart orada geçmekte.
İsminin açıklanmasını istemiyor
Suyun fiyatı üzerine
Su faturalarında 10 tondan sonra fiyat ikiye katlanır, vatandaşı su tasarrufuna sevk etmek içindir. Örneğin güncel fiyatlar şöyledir; 10 tona kadar 2,66 TL, 10 tondan sonra 5.05 TL+0.76 TL atıksu bedeli+diğer bedeller (7kalem) +hepsinin kdv. si.
2015 yazında Bursa’nın elit muhitlerinden birinde su faturası gördüm ki çok şaşırdım: 602 ton su kullanan abone tonunu sadece 2.57 TL’ den kullanmış üstelik katlama falan da yok (Abonelik türü: Site).
Buski’nin sayfasına girdim, 25 çeşit abonelik var fakat ‘site’ diye bir abonelik yok. İlginçtir; ‘şehit, gazi, dul, yetim’ adıyla bir abonelik türü var ve yukarıda sözünü ettiğim abone şehit ailesinden daha ucuz su kullanmış. Sebebini merak ediyorum, inşallah mantıklı bir izahı vardır. İlgili makamdan bir açıklama bekliyorum.
İsminin açıklanmasını istemiyor
Buski’ye teşekkür
“Buski abonesiyim. Hüdavendigar Mahallesli’nde oturmaktayım. Bent Caddesi ile 8. Sokak birleşim yerine her yağışta yağmur ızgaraları olmadığı için tüm yolu kaplar şekilde su birikintisi oluyor. Sokaktan ıslanmadan geçmek imkansız hale geliyor. 8. Sokak ile Bent Caddesi birleşim yerine yağmur giderleri için ızgara yapılmasını talep ediyorum.”
22.04.2015 tarihinde Buski 186 çağrı merkezini arayıp yukarıda yazılı talebimi ilettim ve kaydımı oluşturdum. Bir ay sonra çalışmalar başladı ve ilgili yere ızgara döşendi, asfaltlama yapıldı. Bizi büyük bir çileden kurtardığı için kısa sürede çalışmayı tamamlayan Buski Genel Müdürlüğüne teşekkür ederim.
Cüneyt Çavdar