Olay Gazetesi 25/11/2015 tarihli Söz Sizde Köşesi’nde, “Raylı sistem çilesi bitmeyecek mi” başlıklı yazı ilgili birimler tarafından incelenmiştir.
Tüm büyükşehirlerde olduğu gibi zirve saatlerde, gün içi hizmet konfor seviyesinin tam olarak sağlanması mümkün olamamaktadır. Mevcut tren işletim tarifesine göre, Arabayatağı istasyonu ile Acemler istasyonu arasındaki ortak hatta sefer sıklığı 5 dakika, Emek ve Üniversite hatlarında ise 10 dakika olup, mevcut vagon sayısına göre yolcu yoğunluğunun olduğu saatlerde 1 ve 2 no.lu hatlarda dört vagonlu tren dizileri kullanılmaktadır.
Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından İhalesi yapılmış olan 60 adet yeni trenin teslimine başlanmış olup, gelen iki aracın testleri yapılmaktadır. Mart/Nisan 2016 da gelecek diğer araçlarla bir dizi oluşturularak işletime verilecektir. Teslim edilen araç sayıları arttıkça, tren dizilerinin sayıları da arttırılarak daha iyi hizmet imkanı sağlanmış olacaktır. Ancak mevcut araçların kullanımına da devam edilecektir.
Duewag trenlerinde yaşanan sorunlar trenin, 2. El olmasından kaynaklı sorunlar değildir, ister sıfır ister 2. El olsun, yeni bir sisteme giren her trenin, sisteme adaptasyonu konusunda her zaman sorunlar yaşanmaktadır. Bilindiği üzere, Siemens ve Bombardier trenleri de devreye alındığında, sıfır araçlar olmasına rağmen, yaklaşık 2 yıl sisteme uyumla ilgili sorunlar yaşanmıştı. 2. El olarak alınan Duewag trenlerinde de aynı şekilde sisteme uyum sorunları olmuştur ve bu sorunlarda giderek azalmaktadır. Ayrıca 2. El trenlerin arıza istatistikleri incelendiğinde diğer (Siemens ve Bombardier) araçlardan fazla olmadığı gibi, daha eskileri başta Paris olmak üzere çok sayıda şehirde başarılı olarak kullanılmaktadır. Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.
Büyükşehir Belediyesi
Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü
Otomatik yükleyiciler kapanan gişeler
Yeni yıla girerken metro istasyonlarındaki gişelerde çalışanlar tek vardiyaya düşürüldü, kiosks denilen otomatik yükleyiciler konuldu. Vatandaş alışınca İstanbul’da olduğu gibi gişeler tamamen kapatılacak. BURULAŞ bu şekilde mutlaka çok kar etti. Ama insanlar hesap cetvellerinde, gider tablolarında ziyan gözüküyor. Otomasyon Avrupa’da nüfusu sabit olan ülkeler için bir kurtarıcı. Bizde tam tersi bir durum var. Genç nüfusumuzla öğünüyoruz ama onları işsiz bırakan sistemleri tartışmıyoruz bile.
Ulaşımın en pahalı olduğu illerin başında geliyoruz. Gençliğimde belediye otobüsleri taksi dolmuşlardan üçte bir ucuzdu. Günümüze uyarlarsak yolculardan 150 kuruş alınması gerekiyor dersem durum daha iyi anlaşılır umarım. Gençlerimize iş yaratalım, onları işsiz bırakacak modellerden uzak duralım.
Ekrem Hayri Peker
Sürücü belgesi yenileme stop
Yılbaşı itibariyle başlayan eski ehliyetlerin ‘Sürücü belgesi’ yenileme işlemi dün durduruldu. Gerekçesi ise bilinmiyor. Durdurma işlemi sürücü belgesi yenileyecek kişilerden istenen tek hekimli ‘Aile Hekimi’ sağlık raporu verme yetkisini kapsıyor. Halbuki yeni uygulama başlayalı daha 10 gün olmuştu. Bu kadar kısa sürede durdurulan bir sistem 3 yıl sürmesi öngörülen yenileme işlemlerini nasıl tamamlayacak?
Necmettin Şengül