Bursa, yerli otomobil markasının kalbi olmayı fazlasıyla hak ediyor.
Dün bu tespitin haklılığını net biçimde bir kez daha gördük.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık‘ın Bursa ziyareti…
Kentimizin potansiyelini gözler önüne serdi çünkü.
Örneğin TOFAŞ’ın yerlilik oranı zirve yapan modeli Egea Hatchback…
Bursa’nın ulaştığı seviyeyi ortaya koymakta.
Öncelikle kentimizin Türkiye’deki tüm otomotiv üretiminin yüzde 60’ını…
Tek başına geçekleştirdiğini hatırlatmakta fayda var!
Gelelim 1 milyar dolarlık yatırımın adresi Egea’ya.
Ciddi bir iş, aş ve döviz yaratma potansiyeli taşıyor bu yatırım.
Çünkü… 2023’e kadar 1,3 milyon adet üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedefi hayli iddialı.
Özellikle de yüzde 90 oranında ihracat hedefi olan Egea Hatchback’te!
Zorlu dış pazar koşullarında bunu başarmanın yoluysa…
Yeni teknolojileri sahaya sürebilmekten geçiyor.
İşte TOFAŞ’ın akla yaptığı yatırım, burada imdada yetişecek gibi görünüyor!
Nasıl mı? Gelişmiş Ar-Ge merkezi çoktan bu alanda yol almaya başladı bile.
Şİmdiye kadar 350’ye ulaşan patent başvusu olan bu merkez 600’ün üzerinde çalışanı…
Ve yaklaşık 40 milyon Euro‘luk yatırım gücüyle…
Sektörde örnek bir performansa ulaşmış görünüyor.
AB araştırma projelerindeki öncü görevler…
Emisyon değerleri, yakıt tüketimi ve maliyette azaltımı sağlayacak araç hafifletme araştırmaları öne çıkmış vaziyette.
Şoförsüz araç üretimi için bile kollar sıvnamış bu merkezde!
Özetle Bursa’nın akıl gücü dünya standartlarında kaliteli teknoloji üretiyor.
Diğer ana sanayi üreticilerinin yanısıra Türkiye’nin yan sanayide de kalbi olan Bursa…
Bakan Işık tarafından dün net biçimde ifade edildiği üzere Oto Test Merkezi‘ne de bu yıl kavuşuyor.
En doğru lokasyon TEKNOSAB
Yani Bakan’ın hedef olarak açıkladığı…
Dünya otomotiv üretiminde ilk 10’a girme işi de…
Bursa’nın omuzlarında görünüyor!
Yerli marka otomobilin adresi olmak da…
İşte tüm bu öncü ve katma değerli özellikleri nedeniyle Bursa’ya düşüyor.
Peki Sanayi Bakanı Işık ne diyor bu konuda?
“Amacımız Türkiye’nin gelecek teknolojilerinde trübünde seyirci olması değil.
Sahada oyuncu olmasını sağlamak.
Yerli otomobilimizi de adeta bir teknoloji geliştirme platformu olarak görüyoruz.
Yapay zeka, sensör teknolojileri nesnelerin interneti gibi alanlarda bir ivme yakalayabileceğimizi düşünüyorum.
Buradan diyorum ki; gelin Türkiye’de otomobille ilgili tüm paydaşlarımızla bu projede ortak çalışalım”!
Bu sözlerin özetinden Bursa’ya yerli otomobilden muhakkak ciddi bir pay düşeceği ortaya çıkmakta.
Ama asıl BTSO’nun önerdiği gibi TEKNOSAB yerli markaya evsahipliği yaparsa…
O zaman tüm Türkiye kazançlı çıkacaktır!