Dış pazarları ayağımıza getirmek.
Bu strateji ekonomi adına hayati bir öneme sahip bugünlerde.
Çünkü yabancı alıcılar Türkiye’ye gelirken hayli nazlanıyorlar!
Özellikle 15 Temmuz sonrası güvenlik gerekçesine sığınan…
Yabancıları Türkiye’de işlerin yolunda olduğuna dair ikna etmek gerekiyor.
Küresel çapta Türkiye imajını güçlendirmek üzere atılmaya başlanan adımlar var.
Ancak, dünya ile entegre olmanın sorumluluğu ve avantajıyla hareket eden Bursa…
Yabancıları kendisine çekerek örnek bir performans sergiliyor!
Son olarak BTSO’nun UR-GE projesi kapsamında 26 ülkeden 200’e yakın işadamının...
Bursalı ev tekstilcileriyle Merinos’ta biraraya gelmesi sağlandı.
Proje kapsamında ‘BURTEX’ markası altında bir araya gelen ev tekstili firmalarımız…
Yabancı alım heyetlerine hem ürünlerini tanıtıyor…
Hem de ciddi ihracat bağlantılarını hayata geçiriyor bu organizasyon sayesinde!
Katılımcıların Bursa’nın davetine gösterdiği ilgi de…
Tekstil sektörü özelinde Bursa’nın tüm ihracatına doping yapabilir.
Özellikle artan Rusya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika kaynaklı yönelim…
Bursa’nın kalitesine dönük yatırımların artacağına da işaret ediyor.
Öyle ki; katılımcılar Bursa ürünlerinin kalitesine yağdırdıkları övgüler…
Çin’le rekabetimizde de bu organizasyonun sağladığı faydayı gösteriyor!
Etkinlik Burkay’ın dediği gibi “şirketlerimizin dünyaya açılmaları için büyük bir fırsat” niteliği taşıyor.
Stant açan 52 firmaya cansuyu bağlantıları sunan proje…
Bir yandan ihracatımızı kamçılarken…
Aynı zamanda Türkiye’nin küresel imajına da ciddi bir katkı sunmakta!
“Türkiye’ye gelen yabancı alıcıların belli tedirginlikleri söz konusuydu.
Bizim programlarımız aslında bu alım heyetlerini getirerek…
Hem Bursamıza hem Türkiye’ye dair fikir vermek yanında…
İçinden geçtiğimiz süreci anlatmada önemli etkinlikler aynı zamanda.”
Başkan Burkay’ın dikkat çektiği bu tanıtım fırsatı…
Kg başına 8 doların üzerinde ihraç değeriyle…
En çok Bursalı ev tekstili firmalarına yarayacak!
“Bursa’da konfeksiyonla birlikte baktığımızda 2 milyar dolara yaklaşan bir ihracat var.
Bu fuar ve etkinliğin yüzde 10-15 civarında katkı koymasını hedefliyoruz.
Neticede ihracatımızı tasarımla, nitelikli ürünlerle daha da arttırmak hedefindeyiz.”
Yeni programlar yolda
Son etkinliğin mimarlarından BTSO Başkan Yardımcısı İsmail Kuş‘tan aldığımız…
Yeni etkinliklerin listesini paylaşalım.
“26-29 Nisan’da Sheraton Otel’de gıda alım heyeti organizasyonu düzenliyoruz.
10 Mayıs’ta Merinos’ta giyim ve kumaş UR-GE etkinliğimiz var.
5 Temmuz’da bebe ve çocuk giyimi için alım heyetleri Bursa’ya gelecek.
Eylülde ise ev tesktili etkinliğimiz hayata geçecek.”
BUTTİM’in ayağına gelen fırsat
Merinos’taki mini fuarın dışında da bir etkinlik söz konusu.
Yabancı alım heyetleri, Ticari Safari Projesi kapsamında 24 Mart’ta BUTTİM’de faaliyet gösteren firmalarla bir araya gelecek.
Ve ikili ticari görüşmeler gerçekleşecek.
Bu etkinliğin kendine özgü bir başka fonksiyonu ise…
Bir zamanlar uluslararası tekstil ticaretinin merkezi olarak sahaya çıkan BUTTİM’in…
Uzun bir sessizliğin ardından yeniden hareketlenmesine sembolik de olsa katkı koyması.
Çünkü…
Yeni yönetimiyle silkinme gayretindeki BUTTİM için önemli tanıtım fırsatı ayağına getirilmiş olmakta!