Zeytincinin gözü Marmarabirlik’te.
Alım dönemi için hazırlıklarını sürdüren Marmarabirlik yönetimi ise…
Türkiye’yi karşı karış dolaşıyor bugünlerde.
“İstanbul ve Trakya ile başlayan Türkiye turumuz devam ediyor.
İç Anadolu, Akdeniz, Ege, Güneydoğu Anadolu ve Karadeniz bölgelerini dolaşıp…
Son 2 ayda 30 ili ziyaret ettik”.
Bu zaman diliminde ayrıca 5 ülkeyi kapsayan bir haftalık Avrupa turunu da ekleyen… Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa ve ekibi…
Bayilerin ayağına giderek yakın markaj uyguluyor.
Peki amaç ne?
Yurtdışına çıkmadan önce Bursa’da soluklanırken sohbet ettiğimiz Başkan Asa…
Yaptıkları toplantılarda gerçekleşen görüşmeleri anlattı.
“15 Temmuz sonrası piyasada oluşan durgunluğun aşılması…
Ve aynı zamanda pazarın büyümesi adına…
Strateji geliştirmek üzere bayilerimizi ziyaret ediyoruz.
Piyasada güvenin yerine gelmesi ve ticari büyümenin sağlanması…
Tüm ülke ekonomisi adına hayati önem taşıyor”.
Ziyaretlerine devam edeceklerinin altını çizen Hidamet Asa…
İç ve dış pazarlarda sektörü büyütmek adına…
Ne gerekiyorsa yapacaklarını vurguladı.
Sektör adına Evliya Çelebi misali dolaşan Marmarabirlik yetkilileri…
Tüm diğer sektörlere de örneklik teşkil ediyor aynı zamanda!
Çünkü yerinde durup müşteri beklenecek zaman değil.
Tüm dünyada boy gösterip ekonomimizin gücünü anlatmamız gerekiyor.
Ve Marmarabirlik de değişen piyasa koşullarına rağmen…
Hem satış stratejisi hem de inovatif üretim süreçleriyle…
Hedeflerini gerçekeştirme ve üreticiyi memnun etme konusunda kararlı.
Başkan Asa’ya göre talep ve fiyattaki negatif gelişmelere rağmen…
Yıllık 350 milyon TL ciro hedefini tutturacak Marmarabirlik!
Alım ve fiyatlama kritik önemde
Zeytin alım dönemi erken başlıyor. Ege‘de başladı bile.
Ve bu bölgelerde alım fiyatları hayli düşük bu yıl.
Peki Marmarabirlik ne zaman başlıyor alımlara?
“Bu hafta sonu kooperatifler vasıtasıyla alımları başlatmayı planlıyoruz.
Fiyatlandırmaysa alımların başlamasından 10 gün sonra yapılacak”.
Son bir yılda sektördeki birçok tüccarın zor duruma düştüğü…
Hatta bazılarının iflas ettiği dikkate alınırsa…
Alım ve fiyatlamanın stratejik önemi daha ne biçimde anlaşılır.
Aynı zamanda Marmarabirlik dışında kaydadeğer alıcının kalmadığı bir ortamda…
Hidamet Asa ve ekibinin yükü de fazlasıyla artmış durumda!
“Üreticiyi mağdur etmeyen…
Ama aynı zamanda Marmarabirlik’in ayakta kalmasını sağlayacak…
Bir alım ve fiyatlamayı gerçekleştirebilmek şart.
Üreticilerimizin bu gerçeği dikkate almalarında fayda var”.
Ayrıca yağlık zeytinde geçen yıl oluşan spekülatif fiyat düzeyleri…
Ve arz-talep dengesindeki değişim nedeniyle…
Özellikle ince tane zeytinde bu yıl daha düşük fiyatlar gündemde.
Bu tabloya dikkat çeken Marmarabirlik Başkanı Asa…
Üreticinin kaygı duymaması gerektiğinin altını çizdi…
“Yönetim olarak 2010’dan bu yana ne dediysek sözümüzü tuttuk.
Yine mağduriyet yaratmadan bu zorlu dönemin aşılmasını da sağlayacağız.”