Marmara’nın iki yakası birleşti.
Bursa’yı öne çıkaran Osman Gazi isminin tercih edilmesiyle…
Kentimiz adına değeri daha da artan Körfez Geçiş Köprüsü…
Ve ismine Bursa’nın da dahil edildiği İstanbul-İzmir Otoyolu pek çok şeyi değiştirmeye aday. Çünkü günde 4 milyon dolar harcanan…
Ve finanasman maliyetleriyle 9 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan bir proje var karşımızda.
Peki kentimiz bu değişim sürecine ne kadar hazır?
Körfez’deki törenlerin ardından ayağının tozuyla geldiği Ekodinamik Programı’nda konuk ettiğimiz…
Bursa Valisi Münir Karaloğlu bu konuda çarpıcı tespitler paylaştı.
Ve özellikle riskler konusunda uyarılarda bulundu.
“Yerel yönetimler, odalar, SİAD ve diğer tüm STK’lara görev düşmekte.
Çünkü ulaşımın hızlanması ve dünyanın en büyük metropollerinden olan İstanbul’a iyice yakınlaşmamız…
Kentin ekonomisini fazlasıyla etkileyecek. Artan iş olanakları da şehrin sosyal açıdan hızla değişmesine yolaçacaktır.
Dolayısıyla Bursa bir yandan ciddi bir ekonomik aktiviteyle karşılaşıp zenginleşirken…
Diğer yandan yeni doğacak ihtiyaçlara uygun alanlar oluşturamazsak…
Çevre kirliliği kirliliği yanında hem sanayide hem de konutta gecekondulaşmayla yüzyüze kalabiliriz”!
“Kirletici sanayi istemiyoruz” diyen Karaloğlu, TEKNOSAB örneğinin önemine dikkat çekip… Yeni sanayi bölgelerinin çok sağlıklı biçimde şimdiden planlaması gerektiğini söyledi.
Vali Karaloğlu’nun yapılaşma konusunda da uyarıları vardı.
“Hızlı göç riskine karşı da yerel yönetimlerin hazırlıklarını yapması şart.
Yoksa daha önceki göç dalgaların yarattığı sıkıntlarla yeniden yüzleşiriz”.
DSİ yatırımları tam gaz
Vali Münir Karaloğu ile Bursa’nın altyapı yatırımlarını da konuştuk.
Karaloğlu, özellikle su yatırımlarıyla ilgili detaylı incelemelerini paylaştı.
“Devlet Su İşleri sessiz sedasız onlarca projeye imza atıyor.
Bir yanda baraj ve gölet çalışmalarıyla inşaat sektörüne ivme katıyor.
Diğer yandan da hem içme hem de tarım ve sanayide kullanılacak suyu üretiyor.
Ve bu yıl sonundan itibaren kademe kademe devreye girecek olan bu baraj ve göletler…
Kentin özellikle tarım ve tarıma dayalı sanayisine büyük katkı yapacak”.
Şu anda Busa’da kaç projeyi yürütüyor DSİ?
“11 baraj ve 13 göletin inşaat çalışmaları ishale hatlarıyla beraber sürüyor.
Keza bu yıl içinde 15 yeni göletin de ihale aşamasına gelmesini bekliyoruz ”.
Karaloğlu, hafta içinde inceleme yaptığı Gemlik’teki 4 projeye dikkat çekti.
“DSİ Gemlik’te toplam 167 milyon lira bütçeli 4 proje yürütüyor.
Örneğin yüzbin kişiye hizmet verecek Büyük Kumla’daki barajda derivasyon tünelleri bitmiş. Bir yandan da 45 km ishale hattının yüzde 50’si tamamlanmış.
Arıtma tesisinin ihalesi de bitmiş. Kamulaştırma devam ediyor.
2017 sonu gibi bu büyük proje tümüyle hayata geçmiş olur.
Yine Gemlik’te Hamidiye Köyü’nde üreticinin gelirini yüzde 50 artıracak olan gölette epey yol alınmış.
Boğazköy Barajı’nda bu yıl sonunda sulama başlayacak.
İnegöl Hocaköy’deki baraj için ihale tamamalndı. Şantiye kuruldu. Yakında bakanlarımızla birlikte temeli atılır!
Karacabey tarımını 40 bin hektarı sulamayla coşturacak olan Yeşildere Barajı ise 2018’de hizmete girecek”.