Bursa’nın elektrik tüketimi ne durumda?
Daha ucuz elektriğe kavuşmak mümkün mü?
Yanıtları Limak Uludağ Elektrik Genel Müdürü Ali Erman Aytac’la yaptığımız sohbette aldık.
Bölgemizdeki elektrik abone sayıları ne seviyede?
“Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova bizim yasal tedarik bölgemiz.
Ve toplamda yaklaşık 3 milyon abonemiz var.
Ancak Bursa bizim merkezimiz. Ve yaklaşık 1,5 milyon abone Bursalı”.
Tüketim hangi seviyelere ulaştı?
“Yıllık bazda bütün bölgeye baktığımızda 18 milyar kilovat-saatlik bir tüketim söz konusu bölgemizde.
Türkiye’deki 21 elektrik satışı yapan şirket içerisinde 4. büyük şirket konumundayız”.
Bölge dışına dönük satışlarınız ilgi görüyor mu?
“Türkiye genelinde serbest tüketici statüsü adı altında diğer illere de satış yapmaya başladık.
Çok hızlı ilerledik. Şu an itibariyle 66 ilde daha müşterilerimiz var Limak Uludağ Elektrik olarak.
Hedefimiz önümüzdeki birkaç ay içerisinde 81 ile ulaşmak”.
Ucuz elektrik fırsatı nasıl elde ediliyor?
“EPDK her sene belli bir limit üzerinde tüketimi olan tüketicilere ‘serbest tüketici’ olma hakkını veriyor.
Bu sene için belirlenmiş olan limiti 2 bin 400 kilovat-saat idi. Yani aylık bazda 80-82 lira aralığına gelen bir fatura tutarına tekabül ediyor.
Dolayısıyla bu seviyeyi aşan tüketimi olan müşterilerimiz gelip bizimle pazarlık yaparak indirimli elektrikten yararlanabiliyor”.
Peki indirimli elektrik kullanımı hangi düzeylerde?
“Bu sene başında yaklaşık 250 bin müşterimiz bu hakkı kazanmıştı.
Şu ana kadar yaklaşık 170 – 180 bin aralığında müşterimiz sözleşme imzaladı.
Onlara indirimli elektrik vermeye başladık. Ama hala 70 – 80 bin civarındaki müşterimize ya ulaşamadık ya onlar bizimle pazarlığa gelmedi.
Dolayısıyla onların hala bu hakkı var.
En kısa zamanda onları da bu haklarından yararlanmaya çağırıyoruz”.
Limitin azalma ihtimali var mı?
“Aralık ayında EPDK 2018 için yeni limiti belirleyecek. Muhtemelen aylık 80 liranın altına inilmiş olacak.
Hatta sıfırlanma ihtimali bile var!
EPDK’nın alacağı karara göre serbest tüketici sayısında de ciddi bir artış bekliyoruz”.
Başka ne tür kolaylıklar var vatandaşın fırsat penceresinde?
“Artık elektriği kesmiyoruz”
“Giderek yaygınlaşan esnek faturamız var. Yani vatandaş ödeme gününü ve ödeme koşullarını kendi belirliyor.
Abonelere bir de not veriyoruz. Yani ödeme performanslarına göre A’dan E’ye notlandırdığımız herkesin bir tür karnesi var.
Ve buna göre müşteri kalitesini dönük hizmetler sunmaktayız.
Mesela nota bakıp da herhangi bir nedenle ödemesi aksayan müşterinin elektriğini kesmiyoruz artık.
Kendisine ulaşıp uyararak ödemeyi yeniden düzenli hale getiriyoruz.
Bu arada kesme açma gibi işlemlerde uğraştırmamış oluyoruz abonelerimizi”.
Bütün bu hizmetleri vatandaşın ayağın götürmek üzere de Limak Uludağ Elektrik kendi merkezlerini hızla yaygınlaştırmakta.
Aytac’ın verdiği bilgiye göre birçok işlemin yapılabildiği merkez sayısı yüzde 60 artışla yüz adede ulaşmış durumda.
Ayrıca bir de sanal hizmet atakları var.
“Online hizmetlerimiz giderek artıyor. Abonelerin 7/24 her türlü hizmeti internet sitemiz üzerinden almaları mümkün”.
Bu arada kurumsal kaliteyi de tırmandıran Limak Uludağ Elektrik, sektöründe bir ilke daha imza atarak yeni nesil ISO9001:2015’i alan ilk şirket oldu Türkiye’de.
Aytac ve ekibinin yeni hedefi ise EFQM. Yani Avrupa’nın mükemmelliyet Oscar’ı!