Konut piyasası 2017’ye pozitif sinyallerle başladı.
Türkiye genelinde ocak ayında yüzde 12,8’lik satış artışı sevindirici.
Aylık 95 bin 389’luk satış rakamı…
Mevcut ekonomik koşullara göre umut niteliğinde bir veri çünkü!
Peki Bursa konut sektörde nasıl bir başlangıca imza attı?
TÜİK verilerine göre…
Ocak 2017’de Bursa’da 3 bin 942 adet konutun satışı gerçekleşmiş.
Toplam pazarın yüzde 4,13’ü Bursa’nın.
Ve Ocak 2016’ya göre yüzde 9,8’lik bir satış artışı söz konusu!
Yani Türkiye ortalamasının 2 puan altında bir artış var Bursa konut piyasasında.
Ortalamanın altında kalma nedeniyse…
Bursalının ipotekli banka kredisi dışındaki alım seçeneklerinde yerinde sayması!
Kısacası döviz, altın ve mevduattaki para…
Konut sektörüne fazlaca giriş yapmamış!
Ayrıca ipotekli satışta da Bursa…
Türkiye genelinin 5 puan altında bir artış sergilemiş durumda.
Anlaşılan Bursalılar biraz çekingen davranmış!
Oysa Bursa’ya yabancı ilgisi Türkiye’ye örnek nitelikte.
Türkiye genelinde yabancıya satılan bin 386 konutun 137’si Bursa il sınırları içinde.
Bursa, yabancı pastasından yüzde 10 pay almış demek.
Yani Türkiye’den konut alan 10 yabancıdan biri Bursa’yı tercih etmiş!
Bu olumlu bir tablo şüphesiz ki.
Ama…
2016’nın aynı ayına göre sadece 8 konut fazlasını satmışız yabancıya!
Ve kent genelindeki konut alımlarının sadece yüzde 3,5’ini yabancılar yapmış.
Yüzde 1,5’lik ülke ortalamasının iki katını aşsa da…
Bursa’daki yabancının payı.
Alınacak daha çok yol var.
Bursa’daki konut piyasasının yüzde 10’unu yabancılar oluşturduğunda…
Sektöre çok daha fazla ivme katan bir yatırım gücünden bahsedebiliriz.
Hatta konut ihracatçısı olarak da anılabilir Bursa!
Tanıtım atağı şart
Bursa’nın güven, kalite ve fiyat anlamında avantajları var.
Ve başta BTSO olmak üzere birçok kurumun yanında…
Firmaların da yabancıyı çekme konusunda özel gayretleri söz konusu!
Bursa’yı ülke genelinde öne çıkaran da bu çabalar aslında.
Ancak, kenti gerçek bir konut ihracatçısı yapmak için…
Öncelikle zamana ve daha çok tanıtıma ihtiyaç olduğunu söylüyor sektör temsilcileri.
“Türkiye’yi daha iyi tanıtmalıyız. Sadece yurtiçindeki etkinlikler yeterli değil.
Ama müşterinin ayağına gitmek önemli olan.
Kapı kapı dolaşıp Bursa’yı ve projelerimizi tanıtmalıyız”.
Taşyakan İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Alpaslan Taşyakan‘a göre…
Bursa’yı tanıtmak üzere firmaların yurtdışı fuar etkinliklerini artırmak gerekiyor.
“Ekonomi yönetiminin sektörümüze dönük fuar destekleri artmalı.
Kent dinamikleri ve firmalar da kentin yurtdışı tanıtımına daha fazla ağırlık verebilirse...
Orta vadede Bursa yabancı hedefine ulaşabilir”.
Bugünlerde “Zirve’de yerin hazır” sloganıyla…
Bursa’nın özgün projelerinden Central Balat’ı adım adım görücüye çıkaran Taşyakan… Yabancıya konut satışındaki bir riske de dikkat çekiyor.
“Aracıların fazlalığı ve yüksek komisyonlar sektör adına risk yaratıyor.
Dolayısıyla doğrudan satış olanaklarının artırılması da önem kazanmakta”