Kamuflajlı bir prototip gündemin belirleyicileri arasına girdi.
Babayiğit beklenirken yerli marka otomobilin prototipinden yansımaları izledik.
TÜBİTAK’ın Saab‘la yaptığı işbirliği bu kez de tartışılır oldu!
Ama gündemi işgal eden bu tartışmaların arasında…
Önemli bir kilometretaşını da görmezden gelemeyiz.
Türkiye artık kendi milli markasını üretmek üzere yola çıkmış durumda!
Ancak, elbette ki bu uzun ve ince bir yol…
Çünkü testleri var…Babayiğitin bulunması var…
Seri üretime geçmeden dünyada marka değeri oluşturmak için…
Geniş kapsamlı ve stratejik çalışmalara da ihtiyaç var!
Peki otomotivin kalbi Bursa bu işin neresinde olmalı?
Bu sorunun öncelikli adresi Bursa Ticaret ve Sanayi Odası elbette.
BTSO Başkanı İbrahim Burkay da geç kalmadan bu görevi yerine getirmek üzere…
Dün kameraların karşısındaydı.
Burkay’a göre Türk malı oto için sektörün kalbinin attığı yer olan Bursa en doğru adres!
Ve üstelik lobi faaliyetlerine bile başlanılmış.
“Yerli otomobil üretilecekse; buna en layık merkez, bilgisi, tecrübesi ve gücüyle Bursa’dır.
Üretim için lobi faaliyetleri yürütüyoruz ve BTSO adına yerli marka otomobilimize güveniyoruz”.
Hatta sürece gaz vermek üzere şimdiden BTSO adına 100 araç alımı sözü bile geldi Başkan Burkay’dan!
Bursalılar da şimdiden yerli otomobilin müşterisi ilan edildi.
Ancak, iç otomotiv pazarı şimdikinden 3 – 4 kat büyüklüğe ulaşmadan…
Yerli markanın rantabıl ve rekabetçi olabilmesi için teşvik alımlarının yetmeyeceği ortada!
Elektrikli ve hibrit araçların avantajlı olabilmesi de… Sunacakları teknolojiyle fiyat avantajlarına bağlı.
Yani ciddi vergi destekleri de yaratılmak zorunda!
İbrahim Burkay bu alanda da ilgili çalışmaların yapılacağı kanaatinde…
Ve dolayısıyla ne olursa olsun zaman kaybetmeden…
Ar-Ge’den tasarıma kendimize özgü unsuların ağır basacağı yerli marka için koların sıvanması gerektiğini söylüyor.
Bursalı firmaların şansı
Dünkü basın toplantısında Burkay’ın en çok önemsediğim sözüyse…
“Bu işe yatırım yapacak girişimcilerimizi cesaretlendirelim” oldu.
Ne olursa olsun firmalarımıza girişim cesareti aşılamak öncelikli şart çünkü.
Peki şimdiye kadar yabancıların ürünü üzerinden yürüyen yerli marka çalışmasına bizim firmalarımız nasıl katılacak?
“Oluşturulacak yerli otomobil platformu aracılığı ile Türk Ar-Ge firmaları da sürece aktif olarak dahil edilebilir.
Platformda yapılacak çalışmalarla görsel, elektrik ve mekanik sistem tasarımları yurt dışında geliştirilen konseptin yanı sıra…
Geliştirilecek diğer modellerde yerlilik oranı arttırılabilir ”.
Bu öneri ana üretim tesisini alamasak da…
Bursalı firmaların Türkiye imzasını taşıyan bir marka oluşturalmasına yapabileceği katkıya pencere açıyor!
Kent dinamiklerinin görevi
Ama yine sadece BTSO değil tüm kent dinamiklerine düşen görev…
Başkan Burkay’ın “Teknoloji Organize Sanayi Bölgemizde yerli marka araç üretiminin yeri hazır”…
Mesajıyla yaptığı davetin peşini bırakmayarak Bursa’ya ana sanayi tesisinin kazandırılmasını sağlamak olmalı!
Çünkü Bursa yerli otoyu hak etmekten öte…
TEKNOSAB projesinin sunduğu avantajların yerli otomobil yatırımı için biçilmiş kaftan olduğu gerçeği inkar edilemez.
Bence kentimiz dünya yollarında gezen “Bursa” isimli modele isim babası olmayı da hak ediyor!