Şenlik zamanı.
Bursa’nın tarihi çarşı ve hanlarına hem hareket hem de bereket geliyor!
2 Haziran Cuma günü start alacak olan ‘Payitaht Çarşı Alışveriş Günleri’…
Esnafa ve kent ekonomisine katkı yapmaya hazırlanıyor.
BTSO’nun projesi, Bursa Valiliği, Büyükşehir Belediyesi, Osmangazi Belediyesi ve Tarihi Çarşı ve Hanlar Birliği işbirliğiyle…
Bu yıl da çok yönlü etkinlikleriyle ekonomiyi canlandırma fonksiyonunu üstlenmeye hazırlanıyor.
Öncelikli amaç tüketiciyi alışverişe yönlendirmek.
Peki nasıl?
Vatandaşı cezbetmek üzere hediyeler hazır.
Her 100 liralık alışveriş bir nevi piyango bileti kazandırıyor!
Ama tarih ve mekan sınırlaması olduğu unutulmamalı.
Bu cumadan itibaren 31 Ağustos tarihine kadar…
Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi’ndeki anlaşmalı işyerlerinden yapılan alışverişler dikkate alınacak.
Ve tüketici 100 TL’lik her alışveriş için bir çekiliş kuponu almaya hak kazanacak.
Çekilişin getirdikleriyse hayli cazip!
10 adet Fiat Egea, 10 laptop ve 10 cep telefonu talihlileri bekliyor.
Peki işe yarıyor mu strateji?
AVM’lerde etkili olduğunu özelikle yılbaşı civarı görüyoruz.
Ve geçen yılın‘Payitaht Çarşı Alışveriş Günleri’ne ait verileri de hayli çarpıcı!
Bin 150 firma 200 bin çekiliş kuponu sunmuş yapılan alışveriş karşılığında.
Dolayısyla bu etkinliğin bölge esnafına doğrudan katkısı 20 milyon TL’lik ciro olarak hesaplanmakta.
Bu yılsa yüzde 50 oranında bir ciro artışı hedefler arasında.
Yani alışveriş günlerinin esnafa 30 milyon TL kazandırması bekleniyor.
Bu tablo Bursalı esnafın bir bölümüne ciddi destek sağlayabilecek bir manzara içeriyor.
Peki bölge esnafı organizasyonu nasıl değerlendiriyor?
Esnafın bekletisi
Bursa Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi Birliği Başkanı Muhsin Özyıldırım‘a yönelttim bu soruyu.
Özyıldırım, başta BTSO ve belediyeler olmak üzere kent dinamiklerinin ortaya koyduğu iradenin…
Bursa’ya çok boyutlu katkı olarak geri döndüğüne dikkat çekiyor.
“Ekonomik anlamda ‘Payitaht Çarşı Alışveriş Günleri’ etkinliği…
Osmanlı Devleti’nin ilk büyük çarşısı olan Bursa Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi’ne doğrudan ciddi bir katkı sağlamakta.
Esnafımızın artan ilgisi bu yıl yaklaşık 3 aylık zaman dilimine yayılmasını sağladı alışveriş cazibesinin!
Ayrıca verilen hediyelerin benzer organizasyonlar açısından Türkiye’de bir örneği yok.
Dolayısıyla iş hareketliliğinin ciddi boyutta bir berekete dönüşmesi kuvvetle muhtemel.”
“Turizm de canlanacak”
Ancak, Başkan Özyıldırım, proje kapsamında elde edilen ticari katkı kadar…
Kent turizmine ve tanıtımına dönük katkıyı da önemsedini söylüyor.
“Bölgemize yapılan yatırımlar ve ‘Payitaht Çarşı Alışveriş Günleri’ gibi projeler sayesinde…
Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi eski cazibesine yeniden kavuşuyor.
Ve böylece ticaretin yanısıra tarihi dokunun sunduğu turistik imkanlar da artmakta.”
Peki turist çekebilmek üzere yeni çalışmalar var mı?
“Unutmayalım ki; UNESCO‘nun dünya miras listesine Türkiye’den aldığı tek çarşı Bursa’da!
Yani artık yerli turistleri çekmek için çaba sarf ederken…
Aynı zamanda yabancı turistler için de özellikle İstanbul üzerinden destinasyon açma gayretlerimiz olacak.”