Özellikle son 3 yıldır yaşadığımız pandemi ve dünya ticaret hacminin daralması rekabet koşullarının zorlaşması gibi nedenlerle son yılların en gözde sektörlerinden biri haline gelen e-ticaret; hem kullanıcılar hem de satıcılar için oldukça işlevsel hale geldi.
Okurlarımızdan İrfan K.özellikle pandemi nedeniyle son dönemlerde e-ticaretin çok yaygınlaştığını kendilerinin bebe giysileri imalatı ile uğraştıklarını eski klasik yöntemlerle çalışmanın rekabet gücünü zayıflattığını bu nedenle e-ticaret konusunda danıştıkları birçok kişiden net cevaplar alamadıklarını kendilerini bu konuda bilgilendirmemizi istemiş.
Özellikle son 3 yıldır yaşadığımız pandemi ve dünya ticaret hacminin daralması rekabet koşullarının zorlaşması gibi nedenlerle son yılların en gözde sektörlerinden biri haline gelen e-ticaret; hem kullanıcılar hem de satıcılar için oldukça işlevsel hale geldi.
Üretilen ürün ve hizmetlerin dijital platformlar üzerinden satılmasına olanak sağlayan bu yapı; sağladığı lojistik avantajlar, kullanıcı deneyimi odaklı satış politikaları ve etkileşim kolaylığı yaratan iletişim imkânları ile kullanıcılarına önemli fırsatlar oluşturuyor. Geleneksel yöntemlere kıyas ile çok daha düşük maliyetlerle kurulabilen e-ticaret şirketleri ürün ve hizmetlerin tüketicilere kolayca ulaştırılmasını sağladığı gibi satıcılara da fırsatlar sunuyor. Böylesine yaygınlaşan ve büyük avantajlar vadeden “e-ticaret şirketi nasıl kurulur?”, bu konuda nasıl bir yol izlemeliyim sorusunun yanıtı da bu yazımızda belirtmeye çalışacağım.
E-TİCARET ŞİRKETİ KURMAK İÇİN TAKİP EDİLMESİ GEREKEN ADIMLAR
E-ticaret şirketi kurmak için takip edilmesi gereken birtakım adımlar bulunuyor. Bu adımlar planlı ve doğru bir biçimde gerçekleştirildiğinde kısa sürede şirketin hizmete girmesini sağlamak mümkün oluyor. E-ticaret şirket kuruluş sürecinin tüm aşamalarını şu şekilde sıralamak mümkün:
♦ Ticaretin gerçekleştirileceği sektör ya da alanın belirlenmesi
♦ Sektörün e-ticaret yapmak için uygunluğunun tespit edilmesi
♦ Satılacak ürün ya da hizmetlerin hazır hale getirilmesi
♦ E-ticaret sitesinin teknik altyapısının ve tasarımının hazırlanması
♦ Ürün ya da hizmet gruplarının sitede konumlandırılması
♦ Lojistik oluşumun tamamlanması, gerekli anlaşmaların yapılması
♦ Ödeme sağlayıcılar ile anlaşmalar yapılması
♦ E-ticaret şirketini kuruluş işlemlerinin tamamlanması
E-TİCARET ŞİRKET KURULUŞ MALİYETLERİ
Bir e-ticaret şirketi kurmaya karar verdiyseniz, birtakım maliyetleri gözden çıkarmanız gerektiğini bilmeniz gerekiyor. Ancak e-ticaret şirketi kurmak geleneksel anlamda ticarete girmekten çok daha düşük maliyetler ile gerçekleştirilebilen bir işlem. Özellikle size sunulan sanal ofis seçenekleri aylık oldukça cüzi bir kira bedeli ile son derece hesaplı olma özelliği gösteriyor. Başlangıçta e-ticarete konu olan mal için harcadığınız sermaye ve web tasarım süreçleri için göze almanız gereken maliyetler e-ticaret şirket kuruluşunda ön plana çıkıyor. Ayrıca lojistik altyapının oluşturulması ve ödeme sağlayıcıları ile kurulan işbirliği de maliyetlerin bir kısmını oluşturuyor. E-ticaret platformu devreye girdikten sonra ise tanıtım ve pazarlama faaliyetleri için bir bütçe oluşturmak önem taşıyor. Online platformlarda reklamların yayınlanması, içeriklerin üretilmesi gibi hususlar e-ticaret şirketinin verimli bir performans göstermesinde olumlu etkileri bulunan unsurlar arasında yer alıyor. Bununla birlikte platform içeriklerinin üretilmesi ve platformun sürekli güncel tutulması için faaliyetlerin sürdürülmesi de e-ticaret şirketi kuruluş sonrası maliyetlerinden bazıları.
E-TİCARET ŞİRKETİ KURULUŞ İŞLEMLERİ
E-ticaret şirketi kurmak için özel bir ayrıcalık gerekmiyor. TTK hükümlerine göre normal şirket kurulum süreçlerini gerçekleştirmek yeterli oluyor. Ancak bu aşamada bireysel, limited ya da anonim bir şirket kurmak için bir zorunluluk olan ofis adres bildirimi maliyetlerin yükselmesine neden olabiliyor. Eğer ofis adresi olarak gösterebileceğiniz bir alan bulunuyorsa e-ticaret şirket kuruluş işlemlerini adi şirket ya da sermaye şirketi olarak gerçekleştirebilirsiniz. Bu noktada adi şirket için 1-2 gün, sermaye şirketleri içinse 5-7 günlük bir kurulum süresi yeterli olabiliyor.
E-ticaret şirketi oluştururken tercih edilebilecek etkili yöntemlerden biri de sanal ofis şirketi kurmak. Günümüzde oldukça yaygınlaşan Sanal Ofisler özellikle freelance ve home office çalışanlar için büyük avantaj sağlıyor. Bu aşamada e-ticaret şirket kuruluş işlemleri hem oldukça kısalıyor hem de kuruluş ile ilgili maliyetler çok büyük oranda düşüyor. Sanal ofis şirketi kurmak içinse sanal ofis sağlayan firmalar ile anlaşmak ve anlaşma dahilinde açılacak e-ticaret şirketinin adresi olarak sanal ofis adresinin gösterilmesi yeterli oluyor. Sanal ofis sağlayıcısı şirket e-ticaret şirketine bir adres ve bir sekreter tahsis ederek vergi dairesi işlemlerinin kolaylaşmasına yardımcı oluyor. Anlaşmanın ardından ilgili firma şirket kurulumu ile ilgili tüm işlemleri tamamlayarak size sunuyor. Böylece aylık uygun ücretler karşılığında e-ticaret şirketiniz bu yol ile faaliyetine düşük bir maliyet ve az zahmetle kısa sürede başlayabiliyor.
E-TİCARET ŞİRKETİNİZİ UZMANLARDAN DESTEK ALARAK KURMANIZDA FAYDA VAR
Bu noktada rutin kuruluş işlemleri için YMM veya SMMM’inizden alacağınız kuruluş işlemleri desteği yanında süreci sağlıklı yönetecek konuyla ilgili profesyonel kurulmuş özel şirketlerden de destek alarak bireysel ya da kurumsal e-ticaret şirket kuruluş sürecini gerçekleştirebilirsiniz.
Yazımızın yukarı bölümlerinde belirttiğim gibi e-ticaret şirket kuruluşu ile ilgili yasal adres ve ofisler hakkında profesyonel yardım almak için e-Ofis ile de iletişime geçebilirsiniz. Sanal ofis kurmak ve e-ticaret faaliyetlerinizi sanal ofis üzerinden yürütmek için teknik ve tasarım konusunda tüm ayrıntılara kolayca ulaşmanız mümkün.. E-ticaret şirketinizi sanal ofis üzerinden en az maliyet ile kurarak kısa sürede kar elde edebilecek, dikkat çeken bir e-ticaret platformunu işlevsel hale getirebilirsiniz.