Anımsayan kalmadı, ama… Bir zamanlar Acemler’de trafik geçişleri hemzemin kavşakta sinyalizasyonla sağlanıyordu. Merinos yönünden gelip Çekirge’ye döneceklerle Çekirge’den inip İzmir-Mudanya yollarına gidecek araçlar için lambaların kestiği trafik sorundu.
Öyle ki…
Kent merkezinde araç kuyruğu bugünkü Büyükşehir binasının olduğu eski Hal binasına kadar uzuyordu. Bu kuyruk İzmir Yolu’nda Beşevler’den, Mudanya Yolu’nda Esentepe’den başlıyordu.
1996 yazında…
Acemler’e yonca yaprağı köprülü kavşak önerisini Sadak Gençosman’la birlikte dönemin Büyükşehir Belediye Başkanı olan Erdem Saker’e ilettik.
Başlangıçta…
Paşa Çiftliği’nden kamulaştırma kaygısıyla projemize uzak duran Saker daha sonra harekete geçti, fakat hesapta olmayan engeller yaşadı. 1999’da göreve gelen Erdoğan Bilenser’e anlattığımızda heyecanlandı. Ulaştırma Bakanlığı desteğiyle temeli de attı, ama açılan dava çalışmayı durdurdu.
2004’te…
Bu kez rahmetli Hikmet Şahin’e anlattık. Çok hızlı hareket edip mahkeme kararından önce kavşağı yapıp bitirdi.
Fakat…
Bursa çok hızlı büyüdü. Nüfus ve araç sayısı çok artınca köprülü kavşak da tıkanır oldu. Acemler’deki düğümü çözmek, sonrasında göreve gelen tüm belediye başkanlarının önceliği haline geldi, ama soru da şu:
Ya o köprülü kavşak olmasaydı?
Bugün de…
Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, trafik sıkışıklığını hafifletmek için ilk adımı Acemler’den attı.
İlk etapta…
Acemler ve Mudanya köprülü kavşakları arasında, Yakın Çevre Yolu ve Hürriyet-Soğukkuyu-Yunuseli’den gelen araçların trafiği kesmelerini önlemek için ek şerit yapımına başlandı.
Yeni düzenleme…
3 şeritli ana yola sağdan giriş yapan araçların trafiği etkilemesini önlemeyi ve Orhaneli Kavşağı’na kadar kesintisiz ulaşım sağlamayı hedefliyor.
Acemler Kavşağı’ndan Mudanya yönüne gidecek araçlar için de, orta ayırıcı ile bölünmüş iki şeritli ayrı bir güzergah oluşturulacak.
Trabzon’a daha çok yapılsın, azıcık da Bursa’ya olsun!
Bizimkisi özenmek… Ne zaman Trabzon’a yapılan ulaşım yatırımı haberi görsek hep özeniyoruz.
Elbette…
Trabzon en güzel projelere layık. Bakan’dan genel müdür ve bölge müdürlerine Ulaştırma kadrolarındaki Trabzon kökenlilerin yöresel tercih yapacaklarını da düşünmüyoruz.
Tek isteğimiz…
Benzeri görülmemiş projeler kadar olmasa bile, azıcık da olsa Bursa’ya ulaşım projesi yapılması. En azından, başlayanlar bitsin.
Ankara’nın kayıtsızlığı her yerde sorun: Faruk Çelik’i de isyan ettirdiler
Bursa’da… Yatırım ve projeler konusunda Ankara’dan hak ettiğimiz destek ve ilgiyi görememekten yıllardır yakınıyoruz.
Gördük ki…
Kendi dünyasında yaşayan Ankara’nın ilgisizliği her yer için sorun.
Nitekim…
Çalışma ve Sosyal Güvenlik, Devlet, Gıda Tarım Hayvancılık bakanı olarak hizmet eden, geçtiği yerde iz bırakan Bursa siyasetçisi olan, bu dönem AK Parti Artvin Milletvekili seçilen Faruk Çelik de sonunda Ankara’nın ilgisizliğine isyan etti.
Hafta içinde…
Seçim çevresi Artvin’de yaşanan sel ve heyelan olaylarından sonra Çelik’in söyledikleri, içinde bulunduğu siyaset yönetimi açısından çok önemli.
Dedi ki:
“Ben Ankara’nın bu coğrafyada heyelanlarla ilgili yaşanan tabloyu çok gördüğü kanaatinde değilim.”
Bu ilgisizliğin makine parkını eksik bırakması da felaketleri önleme ve müdahalede sıkıntıya yol açıyor.
Ak Parti’nin Yıldırım’a sabah çıkarması
Kongre sonrası… AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan temposunu arttırıyor.
Teşkilat ziyaretlerinin ardından Gürkan, pazar sabahı Yıldırım Şükraniye’deki Sarı Cami’deydi.
Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz ve AK Parti Yıldırım ilçe Başkanı İrfan Akkaya ile birlikte sabah namazını kılıp, namaz sonrası cemaatle buluştu.
Ziyarete…
Sarı Cami imamıyken 2007’de AK Parti Bursa Milletvekili seçilen Ali Kul da katıldı.
Körfez’de müsilaj mücadelesi için ilk adım: Önce temiz akan Nilüfer
Son yıllarda… Marmara Denizi’nde, özellikle Gemlik Körfezi’nde müsilaj sorunu yaşanıyor.
Denizdeki…
Kirliliğin dışa vurumu olan müsilaj da çevresel etkilerden kaynaklanıyor. Çünkü, denize salınan kimyasal atıkların yanında, Marmara’ya akan dereler bile denize kimyasal içerikli atıksu taşıyor.
İşte…
Bu mücadelede çok özel işbirliğiyle çok önemli adım atıldı.
Bir anlamda…
Müsilajdan arındırılmış temiz Gemlik Körfezi için önce Nilüfer Çayı’nın temiz akmasını sağlama hedefiyle başlayan TUBİTAK destekli çalışmada Bursa Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümüyle Büyükşehir’in altyapı kuruluşu BUSKİ işbirliği yapıyorlar.
Halen…
Bursa Doğu Atıksu Arıtma Tesisi’nde yürütülen çalışmayla; Nilüfer’in su kalitesi iyileştirilecek. Bunun için de, atıksuların daha verimli arıtılması hedefleniyor.
Üniversiteli kadınlarda bayrak değişimi
1990’da… Aytaç Toker başkanlığında kuruluş sürecine tanıklık ettik. Türk Üniversiteli Kadınlar Derneği geçen 35 yılda kadın sorunları için çalışmalar yürüttü, kentin sosyal etkinliklerinde yer aldı.
Cumartesi günü…
TÜKD Bursa Şubesi genel kurulu vardı. Kongrede, geleneksel bayrak değişimi de yaşandı.
Böylece…
2022’de Şube Başkanlığı’nı üstlenen Aylin Sabancı dönemini tamamlayıp görevi Sibel Özbudak’a devretti.
Merhabalar Ahmet Emin Bey Benim bir önerim var biliyorsunuz batçık girişlerinde Köprülü kavşak ayrımlarında düz çizgiyi ihlal ederek Tabiri caizse yandan kaynak yapan araçlar var bunu alışkanlık haline getirmiş olan insanlar var maalesef bile bile kul hakkına giriyorlar Ayrıca trafiği yavaşlatıyorlar bunun için bir önlem düşünüyorum özellikle batçık girişlerinde bulunan direklere kamera sistemi kurularak sürekli denetleme ve Ceza yazımı yapılabilir Aslında bu daha sonra bütün düz çizgi ihlallerinde kullanılabilir bunun bizim insanımız için özellikle caydırıcı olacağını düşünüyorum bunun özellikle ilk aylarda bütçeye girdi sağlayacağı da muhakkak