Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

İşte metronun Geçit projesi: Nerede yerüstü, nerede yeraltında belli oldu

Köşe Yazısını Dinle

Açıkçası… Bursaray’ı son durağı Emek’ten önce Hızlı Tren İstasyonu’na, sonra da Şehir Hastanesi’ne ulaştıracak metro hattı projesinde Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü sürpriz proje revizyonu başlatınca duyunca çok şaşırdık.

Nitekim…

Gelişmeyi 5 Nisan günü Bursa’ya ilk kez bu sütunlardan duyururken, Geçit-Emek arasındaki altyapı yoğunluğu ve bu altyapının deplasesinin zaman alacağı düşüncesiyle bu çalışmaya başlandığını aktardık.

O günden beri…

Hem okurlarımızdan, hem akademik odalar başta olmak üzere teknik adamlardan itirazlar geliyor.

Genel olarak…

Geçit’in yerüstünden geçilmesinin hata olacağı” vurgulanan bu itirazları, anladığımız kadarıyla Ulaştırma Bakanlığı da dikkatle izledi.

Nitekim…

Dün de proje revizyonunun tamamlandığı ve şantiye aşamasına geçildiği haberi geldi. Değişiklikle ilgili ayrıntılara da dün ilk kez ulaştık.

Buna göre…

Başlangıçta tümü yeraltından planlanan 6.1 kilometrelik Şehir Hastanesi Metrosu hattı, güzergahta rastlanan sorunlar nedeniyle kısmi değişikliğe uğradı.

O sorunlar da…

Özellikle Geçit Kavşağı olarak adlandırılan Özdilek önünde çıktı. Altyapı ve iletişim hatları yanında boruyla aktarılan bir dere de var. Yeraltında 4×2 metre ebatlarındaki boruyla aktarılan ve borunun yüzde 80’ini dolduran dere yanında, yolun altında su tabakasına rastlandı.

Bu nedenle…

Ulaştırma Bakanlığı proje revizyonu hazırlarken, otoyol viyadüğü ayaklarında kazı nedeniyle sorun yaşanmaması için Emek İstasyonu’ndan Geçit Kavşağı’na kadar derin kazı yapmadan yerüstünden gitme kararı aldı.

Geçit Kavşağı’nda…

Eskiden dönüş yapılan, şimdi çiçeklik olan orta göbekte istasyon yapılacak. Bu istasyondan çıkan vagonlar yeraltına inmeye başlayacaklar ve 200 metre sonra da tamamen yeraltında olacaklar.

Projenin sonraki bölümü ise planlandığı gibi yeraltından devam edecek.

Ankara bakışı: Her şey Bursa’yı bölüyor!

Proje değişikliğini konuşurken… İtirazların “yerüstünden metro Geçit’i ikiye böler” düşüncesi kaynaklıa olduğunu söyledik.

Ankara’nın bakışı şu:

Bursa’da şehrin bölünmediği bir yer var mı? Ankara, İstanbul,İzmir, Mudanya yolları da, Nilüfer Çayı da, Setbaşı Deresi de şehri bölüyor.”

Bu noktada…

Büyük şehirlerin kaçınılmaz kaderi bu” dediler ve şunu vurguladılar:

Kimse tedirgin olmasın, her şey düşünüldü.”

Mudanya Yolu’na yeni kavşak yapılıyor, Bursa yeni çevre yolu kazanıyor

Gerçi… Kentin gözü ününde olmadığı için dikkat çekmiyor, ama metroyla birlikte Bursa Büyükşehir Belediyesi de Şehir Hastanesi’ne yeni yollar yapıyor.

Bu yolların biri Mudanya Yolu-Balat Hızlı Tren İstasyonu üzerinden Şehir Hastanesi’ne giderken, biri de Bademli’den ulaşıyor.

Dahası…

Şehir Hastanesi’ne giden yollar, Bursa Çevre Yolu’na bağlanıyor.

Şimdiyse…

Mudanya Yolu üzerinde yeni bir kavşak projelendirildi,. Üstelik, kavşağı da metro projesiyle birlikte Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü üstlendi.

Buna göre…

Bursa ve Mudanya yönlerinden gelen araçlar, hızlı tren viyadüğünün hemen yanında, çiçek seralarının bulunduğu noktaya yapılacak trompet kavşak ile Şehir Hastanesi üzerinden otoyola ulaşacaklar.

Buradan da…

Özlüce’nin arkasından yapılan yeni yolla İzmir Yolu Küçük Sanayi Kavşağı’na ulaşılabilecek.

Bursa yeni bir çevre yolu kazanacak.

Geçit’te çevre yolu trafiği de rahatlayacak

Sohbette… Şehir Hastanesi Metrosu’nun yerüstüne çıkmasıyla Mudanya Yolu ve Geçit trafiğinde yaşanabilecekleri konuştuk.

Kaygıları dile getirince dostlar şunu söylediler:

Çevre Yolu’ndan Endülüs Park önüne iniş sertti. Şimdi araçlar rahatça Mudanya Yolu’na karışabiliyor. Fakat tam karşısında Çevre Yolu’ndan gelen araçlar sorun yaşıyor.”

Söyledikleri şu:

Metro inşaatıyla Çevre Yolu trafiği rahatlayacak.”

 

En merak edilen konu: Metro hattıyla Geçit’te yol iki şeride iniyor mu?

Açık açık söyledik… Geçit’te Mudanya Yolu zaten tıkanıyor. Metro da yerüstüne çıkarsa ve yol 2 şeride inerse trafik durur.

Önce şunu söylediler:

Altyapı deplaseleri bir yana, güzergahta çok su çıkıyor, mil var. Suyu boşaltmak da bölgedeki yapılaşma için risk oluşturur.”

Sonra da şu cevabı verdiler:

Mudanya Yolu ikişer seride düşmeyecek. Emek’ten Özdilek önündeki kavşağa kadar zaten orta refüj uygun ve yol bu bölümde etkilenmeyecek. Özdilek önünden itibaren yeraltına girileceği için de Geçit trafiği yine üçer şerit kalacak.”

Bu noktada…

Bursaray için 10 metre yetiyor. Geçit’te 30 metre genişlik ve Geçit Camii-Özdilek arasında yeni binaların önündeki terk edilmiş alanlar var” dediler ve şunu özellikle vurguladılar:

Yalnızca inşaat sırasında yol ikişer şeride inecek, bittiğinde üçer şerit olacak.”

Geçit’te 2 üst, 2 istasyonlu altgeçit yapılacak

Projeye… Özdilek önüne ve Geçit Camii’nin hemen ilerisine istasyon yapılmasını öngörüyor. Bu iki istasyonla birlikte, yine Özdilek-GeçitCamii arasında yaya geçişlerini sağlamak için iki üstgeçit yapılacak.

Yanı sıra…

Emek İstasyonu’ndan Çevre Yolu viyadüğü altına kadar olan bölüme de bir üstgeçit inşa edilecek. Bunlar da yaya geçişlerini rahatlatacak.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X