Bursa’da… 4 dönem İnşaat Mühendisleri Odası Başkanlığı yapan Necati Şahin gerçek bir deneyim.
Görevdeki her döneminde kent konularıyla yakından ilgilendi. Kiminde proje öneren oldu, kimi projelere itiraz ederken Bursa adına kaygı ortaya koydu.
Hepsinde de, tek kriteri Bursa’ydı.
Nitekim…
Bu sütunlarda 21 Eylül günü “Çok şaşırdık: Metro projesi sonradan değişip aç-kapa tünele dönülmüş” başlığıyla TBM yöntemiyle delme tünelden aç-kapa tünele nasıl dönüldüğünü yazdığımız gün de aynı düşüncedeydi.
Şimdi…
Altyapı deplaselerinin zorluğu nedeniyle Şehir Hastanesi Metrosu’nun Geçit’te yerüstüne çıkmasını Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü gündemine alıp tartışırken, itirazını bu kez yüksek sesle yineledi.
İlk sıraya da “Mühendislikte çözümsüzlük yoktur” dersini koydu.
Sonra…
Gündeme gelen viyadük önerisine karşı çıktı:
“Viyadükler genellikle vadilerde yapılır. Bu tarz kent içi yatırımlarda salt maliyet ön planda tutulmaz. Kent estetiği, kent peyzajı mutlaka dikkate alınmalı.”
Üzerinde durduğu şu:
“Geçit’te, Bursa’nın Mudanya’dan girişinde asla Bursaray’ın Ankara Yolu’na indiği Gökdere Viyadüğü gibi bir ucube yapılmamalı.”
Bakışı şu:
“İnşaat teknolojisinin inanılmazı başardığı günümüzde, bütün bu altyapılar göz önüne alınmıştır, alınmalıdır.”
Ardından…
Çok net ifadelerle, en baştan beri söylediklerini açık açık tekrarladı:
“Otoyol köprü ayaklarının da olduğu Mudanya Yolu ve Geçit’ten mutlaka delme tünel sistemiyle yeraltından ve biraz daha derinden, altyapıya ve peyzaja dokunulmadan geçilmeli.”
Bu noktada…
Daha önce de söylediği, kritik bir hesaplama uyarısı yaptı:
“Geçit gibi bir yerde tüneli aç-kapa yapmak mümkün de değil, doğru da değil. Evet, o yoğun altyapıyı deplase zaman kaybı olacağı gibi, büyük maliyet yükü de getirir. O da, TBM dediğimiz delme tünel maliyetini çok geçer.”
Burcun’da 14 yıl sonra karar
Tartışmalar… İnegöllü olan Ahmet ve Mahmut Akıskalı kardeşlerin Rus ortaklarıyla Yenişehir Burcun Köyü’ne çimento fabrikası kurmak istemeleriyle başladı.
Girişime…
Başta çevre örgütleri ve destek veren siyasiler itiraz edip tepki gösterdiler, konu yargıya yansıdı.
İşte…
2008 yılında tepkiler üzerine başlayan yargılama süreci sona erdi ve Danıştay’dan çimento fabrikası yatırımı lehine karar çıktı.
Zamlara karşın en büyük 5 Büyükşehir’de en ucuz toplu ulaşım Bursa’da
Önümüzde… En büyük 5 Büyükşehir olan İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya’nın toplu taşıma ücretlerini gösteren tablo var.
Örneğin…
Bursa’da 5.25 lira olan metro tam bileti İstanbul’da 7.67 lira, Antalya’da 6.70 lira, Ankara ve İzmir’de 6.50 lira. Belediye otobüslerine Bursa’da kısa hatta 5.50 lira, uzun hatta 6.25 liraya binilirken İstanbul 7.67, Antalya 6.70, Ankara ve İzmir’de 6.50 lira ödeniyor.
Öğrenci için de…
Bursa’da metroda 2.25 lira uygulanırken İzmir 2.26 lira, Antalya 3.40 lira, Ankara 3.50 lira, İstanbul ise 3.72 lira alıyor. Metrodaki indirimli tarife ise Bursa’da 4.50 lira, İstanbul’da 5.47 lira, İzmir’de 5.61 lira, Antalya’da 5.70 lirayken, Ankara 4.25 lira.
Abonmanlıklarda…
Bursa’da tam 325 lirayken İstanbul 602 lira. İndirimli abonmanlık Bursa’da 285 lira, İstanbul’da 373 lira. Öğrenci de Bursa’da 70, Ankara’da 75, İstanbul’da 109 lira.
Bazen eleştirsek de, en ucuz toplu taşıma Bursa’da.
Aktaş teravih de kıldırıyor
Ramazanın… Yaz aylarına rastladığı yıllarda iftardan sahura siyaset yapılırdı. Bu mevsim havalar izin vermiyor.
Fakat…
Siyasilerin teravih merkezli programları sürüyor.
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş her akşam başka bir ilçede ve camide teravih namazı kılmaya özen gösterirken, bazen mihraba geçip namaz kıldırıyor, bazen de namazdan sonra Kur’an okuyor.
Özel çocukların daha erken yaşta eğitimle buluşabilmeleri için dijital proje
Projeyi… Yıldırım’daki Hüma Hatun Özel Eğitim Anaokulu hazırladı. Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi’nce yürütülen projenin amacı da, “özel ihtiyaçlara sahip öğrencilerin erken dönemde eğitimle buluşmaları” olarak belirlendi.
Özellikle de…
Kamuoyunda “özel çocuklar” olarak adlandırılan özel eğitim alan çocukların dil gelişimleri ve zihinsel, sosyal, duygusal gelişimleriyle okula adaptasyonları hedeflendi.
Çünkü…
Özel eğitim alan çocukların erken yaşta kazanacakları beceriler ileriki yaşlara göre daha kalıcı oluyor. Bunun için de, özel eğitim alan çocukların teknolojik araçlara olağan ilgileri, bu araçların eğitim için kullanılmalarına fırsat sağlıyor.
Her gelişim alanı için 30’a yakın uygulama kullanımının çocuğun gelişimine yansıması ve eğitimsel materyale dönüşmesi de projede yer alıyor.
Bu özel proje için Hüma Hatun Özel Eğitil Anaokulu’nu kutluyoruz.
Kızılay’ın gençlerine iklim değişikliği eğitimi
Bir yandan… Okul dışındaki boş zamanlarında merhamet eli olarak Kızılay çalışmalarına katılıp ihtiyaç sahiplerine desteğe koşarken, bir yandan da günün koşullarında kendilerini geliştiriyorlar.
Nitekim…
Genç Kızılay’ın genç gönüllüleri Daha İyi Bir Geleceğe projesinin ilk aşaması olarak Eğitmen Veysel Mutlu’dan Çevre ve İklim Değişikliği eğitimi aldılar.