Cezalarda kozmetik ve temizlik ürünleri reklamları 847 bin 286 lira ile ilk sırada yer aldı.
Tüketicinin korunması kapsamında Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde oluşturulan ve 19 üyeden oluşan Reklam Kurulu tarafından yılın ilk 6 ayında 945 dosya ele alındı. Söz konusu dosyalardan 503’ü Kurulca incelemeye değer görülüp karara bağlandı. Bunlardan 58’si mevzuata aykırı bulunmazken, mevzuata aykırı 445 dosyadan 396’sına durdurma cezası verildi, 49’una idari para ve durdurma cezası birlikte uygulandı.
Kurul, 442 dosyayı ise ön inceleme sonucunda başvurulardaki eksiklikler ve mevzuata aykırı olmaması nedeniyle detaylı incelemeyi gerekli bulmadı. Kurul tarafından yılın ilk 6 ayında kanuna aykırı reklamlara toplam 3 milyon 472 bin 419 lira ceza uygulandı.
Söz konusu dönemde uygulanan idari para cezalarında ilk sırada 847 bin 286 lira ile ‘kozmetik ve temizlik’ sektörünün yer aldığı görüldü. Bu sektörü reklamlarına uygulanan 708 bin 535 liralık ceza ile ‘iletişim hizmetleri’ sektörü takip etti. Bu sektörleri ise sırayla, 700 bin 550 lirayla gıda, 294 bin 302 lirayla sağlık, 220 bin 220 lirayla dayanaklı tüketim malları, 214 bin 341 lirayla diğer, 160 bin 110 lirayla finansal hizmetler, 150 bin lirayla örtülü reklam, 71 bin 570 lirayla turizm, 55 bin 505 lirayla teknoloji ve 50 bin lirayla enerji sektörü izledi. Söz konusu dönemde ‘tütün ve alkol’ ve ‘eğitim’ sektörlerine Kurul tarafından ceza uygulanmadı.