Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, yazılı açıklamasında, üretici ve tüketici fiyatları arasındaki yüksek farka dikkati çekerek, üreticide 49 kuruşa kadar düşen domatesin markette 2 lira 31 kuruşa kadar satılmasının izahının olmadığını bildirdi.
Üretici ile market fiyatları arasındaki makasın eylül ayında da kapanmadığına işaret eden Bayraktar, “Üretici ve market arasında fiyat farkının en fazla olduğu ürün yüzde 370’le kuru incir. Kuru inciri fiyat farkında sırasıyla yüzde 368 ile domates, yüzde 333 ile maydanoz, yüzde 330 ile limon, yüzde 293 ile kuru kayısı, yüzde 258 ile salatalık takip ediyor. Bu fark kapatılmalı, üretici de kazanmalı, tüketici de makul fiyatlarla ürün alabilmelidir” değerlendirmesinde bulundu.
Salatalık ve yeşil fasulye üretici fiyatlarında artış, domates ve patlıcan üretici fiyatlarında düşüş meydana geldiğini kaydeden Bayraktar, açıklamasında, “Kuru üzümde meydana gelen artış ise yaşanan don nedeniyle rekoltede görülen düşüşten kaynaklandı. Yeni ürünün piyasaya girmesiyle birlikte kuru kayısı fiyatlarında düşüş oldu. Limonda da hasadın başlamasıyla birlikte fiyatlarda düşüş yaşandı” ifadelerine yer verdi.