Aydın, BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy ile yaptığı mülakata dayandırdığı yazısında, bugün raylı sistemde yaşanan aksaklıkların sistemin hatalı ve eksik kuruluşuna bağlı olduğunu vurguluyor:
Fidansoy’dan iki eski başkana dava
Bursaray’da yaşanan arızaların nedenlerini dün sistemi işleten ve Bursa kentiçi toplu taşıma işinin patronu durumundaki belediye iktisadi teşekkülü BURULAŞ’ın Genel Müdürü Levent Fidansoy’a sorduk.
Dün sabah bir çay içimi uğradığımız BURULAŞ’ta Genel Müdür Fidansoy ile konuşurken, bu durumdan bizzat kendilerinin de rahatsız olduklarını öğrendik.
Sistemde zaman zaman arızaların olabileceğini, bunun İstanbul başta olmak üzere dünyanın başka kentlerindeki raylı sistemlerde de yaşandığının altını çiziyor.
Fidansoy, herhangi bir arıza anında, duran katarın diğer vagonların seyrini engellememesi için hattın belirli noktalarında ‘makas’ yapılması gerektiğini, ancak bunun sistemde yeterince bulunmadığını söylüyor.
Bu yüzden de en ufak bir arızanın sistemi tümden etkilediğini, haliyle yolcuların da sıkıntı yaşadıklarını hatırlatıyor.
Fidansoy, bunun için 35 milyon Avro’luk bir yazılım ve makas ilavesi gerektiğini, kendilerinin bunu çözmek için de çabaları olduğunu vurguluyor.
Fidansoy, yazılım konusunu büyük ölçüde hallettiklerini, Aselsan başta olmak üzere yerli firmalara başvurduklarını, en sonunda bütün sistemi riske düşürmemek için işletmeyi kuran Siemens’ten ayrılmış bir mühendis ile anlaştıklarını, fakat makas probleminin sürdüğünü kaydediyor.
Sistem arızalarından ve sonrasında ortaya atılan iddialardan BURULAŞ çalışanları olarak rahatsızlıklarını da dile getiren Genel Müdür Fidansoy, bir davanın da ipucunu verdi.
Fidansoy, sisteme daha başlangıçta ‘makas’ yapmayan iki eski Büyükşehir belediye başkanına tazminat davası açacağını söylüyor.