Ulaşımda Ve Toplu Taşımada Yeni Dönem Başlıyor

Kocaeli’de 249 adet 12 metre uzunluktaki araçla 93 hatta 1 Şubat’a hizmet vermeye başlayacak olan Büyükşehir, ulaşımda yeni sisteme geçiyor.

Ulaşımda Ve Toplu Taşımada Yeni Dönem Başlıyor

Kocaeli’de 249 adet 12 metre uzunluktaki araçla 93 hatta 1 Şubat’a hizmet vermeye başlayacak olan Büyükşehir, ulaşımda yeni sisteme geçiyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ulaşım toplu taşımada güvenli, hızlı ve konforlu ulaşım için yeni aldığı 240 otobüsü 1 Şubat itibariyle hizmete sokacak. Yeni düzenlenen toplu taşıma sistemi ve ulaşım altyapısı ile ilgili yeni çalışmalar hakkında Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Tahir Büyükakın, bir basın açıklaması düzenledi. Basın açıklamasına Genel Sekreter Yardımcısı Doğan Erol, Ulaşım Daire Başkanı Mustafa Altay, Toplu Taşıma Daire Başkanı Salih Kumbar, Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanı Hasan Yılmaz, Ulaşım Park A.Ş Genel Müdürü Yasin Özlü, başkan danışmanı Ömer Polat ve birim müdürleri katıldı. Toplantıda yeni alınan 240 otobüs ve daha önce alınan 49 otobüs ile birlikte 249 otobüsün 93 hatta 1 Şubat’tan itibaren hatlarda olacağı belirtildi. ÖLÇÜYORUZ PLANLIYORUZ HAYATA GEÇİRİYORUZ Kentlerde toplu taşıma sistemi ve ulaşım altyapı ağının birbirine entegre olması gerektiğini belirten Genel Sekreter Tahir Büyükakın, “Bu sistemde sorun olup olmadığını ve düzeltme yapmak için önce ölçmek gerekiyor. Planlama yapmadan da geleceğe yönelik bir şey yapamazsını. Geleceği yönetmek için plan yapılmalıdır. Biz ulaşım için Ulaşım Master planını yaptık. Ulaşım ile ilgili aldığımız tüm kararların ardında Ulaşım Master planı vardır. Biz aynı zamanda lojistik master planı yaptık. Bu kentte giren kamyonların yüzde 65’nin Kocaeli’de işi var. Bu yüzden lojistik planı da düşünerek ulaşım sistemini planlamak gerekiyor” dedi. OTOMOBİL SAYISI 4 KAT ARTACAK Toplantıda istatistiksel bilgilerle sunum yapan Büyükakın, “Kocaeli kent nüfusu 2014 yılında 1 milyon 649 bindi, 2035 yılında ise beklenen nüfusun 3 milyon 900 bin olması bekleniyor. Çalışan sayısı 411 binden 1 milyon 552 bine yükselecek. Öğrenci sayısı iki kat artacak ve gelirde de artış olacak. Gelirde artış olduğunda 2014 yılında 205 bin civarında olan otomobil sayısı 2035 yılında 858 civarına gelecek. 2014 yılında günlük yolculuk 2 milyon 578 bin civarındayken, 2035 yılında bu rakamın 8 milyon olması bekleniyor. 2035 yılında yolculuk sayısı 4 kat, araç sayısı 4 kat artacak. Ama biz Kocaeli’de yolları dört kat artırma şansımız yok. Onun için yeni bir sistem kurmamız gerekiyor” ifadelerini kullandı. HEDEF TOPLU TAŞIMAYI YÜZDE 24’TEN YÜZDE 30’A ÇIKARMAK Toplu taşıma da insan sayısının azaldığına dikkat çeken Genel Sekreter Tahir Büyükakın, “Şu anda bu kentte bulunan 2 bin toplu taşıma aracımızın 2013 yılında 117 milyon taşıma yaparken, 2015 yılında 111 milyona düştü. İnsanlar kendi aracını kullanmaya başladığı için toplu taşımayı tercih etmediği için bu azalma oluyor. Bizde insanları aracını kullanmadan caydıracak bir toplu taşıma sistemimiz yok. Bunun için toplu taşımayı cazip hale getirmek gerekiyor. 2014 yılında 2 milyon 578 bin taşımanın sadece 611 bini toplu taşıma ile yapılıyor. 2035 yılına kadar hiç sistemimizi değiştirmezsek toplu taşımada günlük yolculuk 1 milyon 300 binde kalacak. Bu da kentteki trafiği İstanbul trafiğinden daha kötü olacaktır. Bizim hedefimiz toplu taşımayı yüzde 30 seviyesine çıkarmak” diye konuştu. TOPLU TAŞIMAYI TERCİH ETME SEBEBİ OLMALI Büyükkakın insanların toplu taşımayı tercih etmeleri için cazip sebepleri olması gerektiğini ve bunun içinde toplu taşıma da yenilikler yapılması gerektiğini kaydederek, “Toplu taşımayı tercih etmek için ulaşım ağına yönelik ulusal ağlara entegre olacak bağlantı yolları ve mevcut yollara ek kavşak ve yollar yapmaktır. Raylı sistemler ve lastik tekerlekli sistemler olmalı. Bu sistem bugün ki sistem olmamalı. Otoparklar mutlaka kontrol altına alınmalı. Otoparklar öyle planlanmalı ki insanların araçlarını park edip toplu taşımayı kullanacak şekle getirmek gerekiyor. Şu anda kavşaklar, yeni yollar ve yeni otobanlar planlanıyor. 200 kilometre duble yol yaptık. 1900 kilometre yol ve 48 kavşak yapıldı. şu anda 40 kavşağın bir kısmının projesi yapılıyor, bir kısmı ise başladı. 2019 yılına kadar bitecek” dedi. YENİ RAYLI SİSTEMLER OLACAK Kocaeli genelinde raylı sistem ağını kurmak için çalışmaların başlandığını çoğunun da projelerinin tamamlandığını kaydeden Tahir Büyükkakın, “Raylı sistem ile ilgili projeleri yaptıktan sonra Alt Yapı Yatırımları Genel Müdürlüğünün onaylaması bekleniyor. Tramvay için onay aldık ve başladık. Körfez’den başlayarak Cengiz Topel Havaalanına gidecek metro hattının avam projesi bitti. Uygulama planı yapıldıktan sonra ihalesi yapılacak. 2025 yılında ancak bu hatta kavuşabileceğiz. Alt Yapı Yatırımlar Genel Müdürlüğü 2030 yılı için Güney’de bir hat ve Gebze için hat yapılabileceğini söylüyor. 2025 yılında hızlı tren kent dışına çıktığında Demiryolu üzerinde Körfezray kurulabilecek. Şu anda Otogar-Seka Park arasındaki tramvay hattı 6 Şubat 2017 tarihinde tramvayımıza bineceğiz. Gebze-Darıca Metro hattının asıl proje ihalesi Çarşamba günü belli olacak. İlk etapta 9 istasyonluk 11 kilometre hattın projesi yapılacak. ikinci etap ise 6 istasyonluk 8 kilometre hat yapılacak. Projesinin yapılması dahi 1,5 yıl sürüyor. Bu nedenle tüm projelerimizi 2025 yılına göre planladık. Kocaeli de raylı sitemi hayata geçirmek için planlamalar yapıldı ve çalışılmaya devam ediyoruz” şeklinde konuştu. 400 ARAÇLIK ASANSÖRLÜ OTOPARK Şehir merkezi için de önemli projeler olduğuna dikkat çeken Büyükakın, “Eski valiliğin yerine yeni bir otopark düşünüyoruz. 400 araçlık asansörlü otopark yapılacak. Perşembe pazarı alanında otopark projesi olacak. Otoparklarımızda otomatik park sistemi olacak. Cadde üstü parklanma sistemi tartışma konusu oluyor. Biz cadde üstü otoparklardan para kazanmak istemiyoruz. Trafik kontrol merkezi ihale sürecine geldi. 2016 yılında ihalesi yapılır ve 2017 yılında tamamlanacak. Hız ihlali, park ihaleli ve kırmızı ışık ihlalleri hemen belirlenecek ve cezaları kesilecektir. Bu merkez trafik dolaşımını rahatlatacaktır. Kocaeli’nin coğrafik yapısı lastik tekerlekli sisteme uygun. Tüm bu çalışmaların ardından 240 tane 12 metre uzunluğunda araç aldık. Çevre dostu olan bu araçların önünde bisiklet taşıma aparatı bulunuyor ve hepsi engellileri taşımaya uygun. Bu araçların çalışma mantığı eski toplu taşıma mantığının dışında seyredecek. Bu araçlar için Gebze ve Körfez’de garaj ve gaz dolum tesisi yaptık. Artık 4 nokta da garajımız var. Hatların birbirini tekrar etmeyecek şekilde ana gövde hatları kuruldu. 93 hatta toplam 249 araç ile hizmet vereceğiz. Bu araçların 197’si Ulaşım park tarafından işletilecek, kalan 53 aracı ise biz işleteceğiz. Bu araçlarla yılda 45 milyon yolcu taşımayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı. BİN 300 AYRI ÜCRET TARİFESİ VAR Toplu Taşıma Kooperatifleri ile görüşmeleri sürdürdüklerinin altını çizen Genel Sekreter Büyükakın, “Kooperatiflerle iki ana model üzerinde görüşmeler devam ediyor. Bir tanesi ortak havuz ve kiralama yöntemi, diğeri ise biz onların araçlarını belli hatlarda kiralayacağız. Henüz bu iki model üzerinde bir mutabakat sağlanmış değil. Biz şunu da bilinmesini istiyoruz. Esnafın ekmeğinde gözümüz yok. Ama kooperatifler vatandaşı memnun edecek bir standart sağlayamazlarsa son tahlilde bu kentte bizim hizmet ettiğimiz kesim vatandaş ve belediyenin varlık sebebi vatandaşa hizmet etmektir. Kesinlikle esnafımız zarar görmesini istemeyiz. Ama esnafın verdiği hizmet kalitesi vatandaşı memnun etmiyorsa bu noktada bizim de yeni bir model bulmamız gerekiyor. Kocaeli’de geçmişten gelen sistem nedeniyle çok değişim yapmak mümkün değil. Kocaeli’de şu anda 1300 tane ücret tarifesi var. Çok kooperatif olduğu için aktarmalı binişte yapamıyorsunuz. Şu anda bulunan 2 bin aracın yüzde 95’i 7 metre uzunluğunda, yüzde 60’ı ise engellilere uygun değil. Biz geçtiğimiz 5 yılda kooperatifleri birleştirme ve araçlarını büyütme için uğraştık. Onlarda uğraştı. Ama bir noktadan sonra çözüm olmuyor. Hala görüşmelerimiz sürüyor. Ama bu noktaya kadar da geldik. Görüşmeler sürerken biz Ulaşım Dairesi Başkanlığı, Toplu Taşıma Daire Başkanlığı ve Ulaşım Park A.Ş’yi kurduk. Bu iki modelden biri üzerinde anlaşıp, aktarma sistemini ve daha güvenli, hızlı bir ulaşımı sağlamak istiyoruz. 90 dakika içinde bir araçtan bir araca geçiş yapıldığında yüzde 50 indirimli taşıma yapılacak. biz bunu yaparken esnafı mağdur etmek istemiyoruz. Hızlı bir şekilde bir model üzerinde anlaşırsak birlikte yol yürümeye devam edeceğiz. Kısa zamanda bu müzakerelerin biteceğine inanıyoruz” dedi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X