Tarihi ve doğal güzelliklerinin yanı sıra coğrafi konumu ve sektörde son yıllarda sağlanan gelişmeler, Türkiye’yi Avrupa kruvaziyer pazarının gözde ülkesi haline getirdi.
Güneşi, denizi, kumsalları ve tarihi eserleriyle gözde destinasyonlardan Türkiye, kruvaziyer turizmi açısından da tercih edilen ülkeler arasında yer alıyor. Son 5 yılda Türkiye’ye 7 bin 593 gemiyle 10 milyon 207 bin 364 yolcu geldi. Bu yılın ilk 4 ayında Türkiye’yi ziyaret eden 85 gemi, 82 bin 114 yolcu getirdi. Geçen yıl Türkiye’de 23 limandan kruvaziyer yolcu hareketi gerçekleşirken, Kuşadası, İstanbul, İzmir, Bodrum, Marmaris ve Antalya, bu gemilerin uğradığı gözde limanlar arasında yer aldı. Kruvaziyer turizmi sadece yabancı değil, yerli turistlere alternatif ve farklı tatil deneyimi yaşama şansı sunuyor.
50 BİNE YÜKSELDİ
Dünyada yılda 22 milyon turistin tercih ettiği kruvaziyer turlarına Türkiye’nin de ilgisi hızla artıyor. Kruvaziyer turizmi son yıllarda Türkler tarafından da tercih edilen tatil şekli olarak sektördeki yerini almaya başladı. Bu kapsamda Kuşadası, İzmir ve İstanbul katılımlı gemi seyahatleri giderek yaygınlaşıyor. Geçen yıl kruvaziyer turizmini tercih eden yerli yolcu sayısı 50 bine kadar yükseldi. Türkler gemi seyahatinde en çok sıcak bölgeleri tercih ediyor.
5 YILDIZLI OTEL KONFORU
Kruvaziyer gemileri konfor ve sundukları seçenekler açısından 5 yıldızlı otelleri aratmıyor. Liman ziyaretleri, limana yakın yerlerde ziyaret ve alışverişler, sunulan turistik hizmetleri 5 yıldızlı otel konforunda almak yolcuların kruvaziyer gemilerine çeken etkenlerin başında yer alıyor. Destinasyon çeşitliliği anlamında kruvaziyer gemilerin hizmet alabileceği Alanya, Fethiye, Bozcaada, Amasra gibi iskele veya demir yeri statüsündeki transit uğrak limanlarının çoğalmasıyla gelen gemi ve yolcu sayıları artış gösterecek, kruvaziyer turizminden alınacak pay ve gelirlerde büyüme sağlanacak.
GÜNLÜK 200 DOLAR HARCAMA
TÜRSAB verilerine göre, bir turist günde ortalama 50-55 dolar harcarken, Avrupa limanlarına uğrayan gemideki bir transit kruvaziyer yolcu liman başına ortalama 200-250 dolar harcama yapıyor. Bu da ülke ekonomisine doğrudan katkı sağlıyor. Akdeniz çanağında gemi firmalarının indi bindi operasyonu yapabileceği Barselona, Civitavecchia, Venedik ve Pire limanlarının da aralarında bulunduğu liman sayısı azken, bu limanlara alternatif olan Türkiye’deki limanlar coğrafi açıdan çok iyi konumda bulunuyor.