Nöther, son 10 yılda Almanya ile Türkiye arasındaki ticaretin son derece güçlü zeminde ilerlediğini ve 2016 yılı sonu itibarıyla 37,3 milyar euroya ulaştığını kaydetti. 2017 yılı tamamı için Almanya’dan ithalatta yüzde 5’lik bir düşüş tahmin edildiğini belirten Nöther, Türkiye’den Almanya’ya ihracatın ise sabit kalacağını öngördü. Nöther, ”Türk-Alman ekonomik ilişkileri 160 yılı aşkın süredir devam etmektedir. Bu süreçte gelişen Alman ve Türk şirketleri arasındaki dostluğu ‘ailevi’ olarak tarif edebiliriz” dedi. Türkiye’nin ihracatının yüzde 10’unu Almanya pazarına gerçekleştirdiğini ifade eden Nöther, Almanya’nın ihracatında ise Türkiye’nin 17. sırada yer aldığını dile getirdi.
GELİŞMELERİ TAKİP EDİYORLAR
Nöther, sadece ticaret hacmi nedeniyle değil, her iki pazarın vaat ettiği potansiyel dolayısıyla da Almanya ve Türkiye arasındaki iş birliğinin önceden olduğu gibi bugün de büyük önem arz ettiğinin altını çizdi. Türkiye’nin Alman şirketleri için geniş ve büyümekte olan bir pazar olmakla kalmayıp Ortadoğu ülkeleri ve Kuzey Afrika pazarı için bir eşik niteliğinde olduğunu belirten Nöther, Türkiye’de aktif olan Alman şirketlerin yatırımlarını sürdürdüğünü ve Türkiye’nin geleceğini pozitif değerlendirdiklerini belirtti. Nöther, ”Almanya’daki orta ölçekli şirketler ise Türkiye’ye yatırım yapmakta çekimser davranıyor ve gelişmeleri takip ediyorlar” diye konuştu.